De eerste exterior detail van 2013 werd voor mij een mini clubman in de kleur bruin metalic.
Voor zover ik weet is de auto altijd afgespoten in de wasbox en nooit door de wasstraat geweest.
Een detail- of kleibeurt heeft de auto ook nog nooit gehad, dus daar was hij inmiddels wel aan toe...
De auto was redelijk vuil, maar ook niet extreem.
Staat van de auto:
Nu kon het werk dus beginnen!
Begonnen met het foamen van de auto, terwijl het foam zijn werk aan het doen was de auto nagelopen met een kwastje en APC om alle kieren en lastige plekjes van vuil te ontdoen.
Hierna de auto afgespoten en gewassen, uiteraard met de twee emmer methode om vervolgens de auto nog een keer te af te spuiten. De auto werd niet gedroogd omdat hij hierna toch gekleid werd.
Foamen:
Na het foamen werd de hele auto gekleid.
Kleien:
Klei na de motorkap van de auto gekleid te hebben, lichte vervuiling.
Klei na de deur aan de bestuurderskant gekleid te hebben, zware vervuiling mede omdat ik geen "iron X" of "tar X" tot mijn beschikking had. Nut van kleien werd wel duidelijk.
Na het kleien is de auto nog een keer gewassen en afgespoten en werd nu wel gedroogd.
Vervolgens de auto even goed laten drogen tijdens de lunch, er moet immers wel gewoon gegeten worden
Toen de auto goed was opgedroogd zijn de rubbers en plastic delen afgeplakt voor het polijsten.
Polijsten before:
Lichte swirls
Kras tussen de twee ruitensproeikopjes in de motorkap
Na een testspot gemaakt te hebben besloten om te kiezen voor Mezzo op oranje en hierna Finale op licht groen. Op deze manier de hele auto gedaan.
Polijsten after:
50/50 links nog niet gepolijst, rechts wel. Toch wel een duidelijk minder swirls aanwezig.
Ik heb helaas van de kras op de motorkap geen close-up after foto, maar hier is toch duidelijk te zien dat de kras weg is.
Na het polijsten is de hele auto, inclusief ramen in de EXP gezet.
Tijdens het curen van de EXP de uitlaat gedaan met Mothers Mag & Alu, en alle platisc trims en rubberen delen met Trim Restorer behandeld.
Als kers op de taart nog even de motorkap in de Rainforest Rub gezet, ik had helaas geen tijd meer om de hele auto hiermee te doen.
Na foto's:
En als toetje een "Nicknameless" Met de Rainforest Rub op een Fantastic Fur.
Gebruikte materialen:
Foamen en wassen
Autobrite - Super Snow Foam
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Kleien
Dodo Juice - Born Slippy 1:10 met water verdund
Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay
Polijsten
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Pad met Monello Mezzo
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Light green Pad met Monello finale
Sealen
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad met Poorboys World - EXP Pure Sealant
Wax
Rainforest Rub soft wax - Alleen motorkap
Overig
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - Voor de uitlaat
Poorboys World - Trim Restorer - Voor de plastic trims en rubbers.
Bedankt voor het lezen!
Commentaar, tips en suggesties zijn natuurlijk welkom.
PS. Wat betreft de wisselende kwaliteit van de foto's: Ik had mijn eigen camera niet bij me dus ik heb tijdens het werken foto's moeten maken met mijn telefoon. De voor en na foto's zijn gemaakt door mijn vader die fotograaf is, en dus van betere kwaliteit. Excuses hiervoor.
Voor zover ik weet is de auto altijd afgespoten in de wasbox en nooit door de wasstraat geweest.
Een detail- of kleibeurt heeft de auto ook nog nooit gehad, dus daar was hij inmiddels wel aan toe...
De auto was redelijk vuil, maar ook niet extreem.
Staat van de auto:
Nu kon het werk dus beginnen!
Begonnen met het foamen van de auto, terwijl het foam zijn werk aan het doen was de auto nagelopen met een kwastje en APC om alle kieren en lastige plekjes van vuil te ontdoen.
Hierna de auto afgespoten en gewassen, uiteraard met de twee emmer methode om vervolgens de auto nog een keer te af te spuiten. De auto werd niet gedroogd omdat hij hierna toch gekleid werd.
Foamen:
Na het foamen werd de hele auto gekleid.
Kleien:
Klei na de motorkap van de auto gekleid te hebben, lichte vervuiling.
Klei na de deur aan de bestuurderskant gekleid te hebben, zware vervuiling mede omdat ik geen "iron X" of "tar X" tot mijn beschikking had. Nut van kleien werd wel duidelijk.
Na het kleien is de auto nog een keer gewassen en afgespoten en werd nu wel gedroogd.
Vervolgens de auto even goed laten drogen tijdens de lunch, er moet immers wel gewoon gegeten worden
Toen de auto goed was opgedroogd zijn de rubbers en plastic delen afgeplakt voor het polijsten.
Polijsten before:
Lichte swirls
Kras tussen de twee ruitensproeikopjes in de motorkap
Na een testspot gemaakt te hebben besloten om te kiezen voor Mezzo op oranje en hierna Finale op licht groen. Op deze manier de hele auto gedaan.
Polijsten after:
50/50 links nog niet gepolijst, rechts wel. Toch wel een duidelijk minder swirls aanwezig.
Ik heb helaas van de kras op de motorkap geen close-up after foto, maar hier is toch duidelijk te zien dat de kras weg is.
Na het polijsten is de hele auto, inclusief ramen in de EXP gezet.
Tijdens het curen van de EXP de uitlaat gedaan met Mothers Mag & Alu, en alle platisc trims en rubberen delen met Trim Restorer behandeld.
Als kers op de taart nog even de motorkap in de Rainforest Rub gezet, ik had helaas geen tijd meer om de hele auto hiermee te doen.
Na foto's:
En als toetje een "Nicknameless" Met de Rainforest Rub op een Fantastic Fur.
Gebruikte materialen:
Foamen en wassen
Autobrite - Super Snow Foam
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Kleien
Dodo Juice - Born Slippy 1:10 met water verdund
Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay
Polijsten
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Pad met Monello Mezzo
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Light green Pad met Monello finale
Sealen
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad met Poorboys World - EXP Pure Sealant
Wax
Rainforest Rub soft wax - Alleen motorkap
Overig
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - Voor de uitlaat
Poorboys World - Trim Restorer - Voor de plastic trims en rubbers.
Bedankt voor het lezen!
Commentaar, tips en suggesties zijn natuurlijk welkom.
PS. Wat betreft de wisselende kwaliteit van de foto's: Ik had mijn eigen camera niet bij me dus ik heb tijdens het werken foto's moeten maken met mijn telefoon. De voor en na foto's zijn gemaakt door mijn vader die fotograaf is, en dus van betere kwaliteit. Excuses hiervoor.