• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mini Cooper S (2007)

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Enkele weken geleden heb ik een Mini Cooper S mogen behandelen.
De auto wordt door de eigenaar met de hand gewassen bij een 'wasbox' en gedroog met een droogdoek.
Deze zag er dan op wat vervuiling na, aardig netjes uit.
De auto bij aankomst:
20160204_112519.jpg
20160204_112526.jpg
20160204_112543.jpg

Wat is er vervolgens aan gedaan:
Eerst de auto gewassen, velgen gereinigd met o.a. Gyeon Iron i.c.m. de wheel woolie en de EZ Detailbrush.
Uiteraard alles ontvet.
Met droogdoek en lucht het voertuig gereinigd.
De lak met klei behandeld
Vervolgens machinaal gepolijst met Monello mezzo en Monello finale.
Vervolgens de lak voorzien van Collinite 845.
Trims met Auto Finesse trim dressing
Banden met Wolfgang black diamond tire gel.
Niet alle krassen eruit gekregen, maar de klant vond een volledige lakcorrectie niet nodig.
Klant was zeer tevreden en daar doen we het voor!
DSC_3745.JPG
DSC_3783a.jpg
DSC_3789a.jpg
DSC_3794a.jpg
DSC_3797a.jpg
DSC_3801a.jpg
DSC_3795a.jpg
DSC_3802a.jpg
 

Bijlagen

  • DSC_3774a.jpg
    DSC_3774a.jpg
    256,3 KB · Weergaven: 118
  • Leuk
Reactions: Ries en PeterS
Netjes hoor. :D Blijf het geinige autootjes vinden.

Zoals Michel ook al aangaf; Misschien is het leuk als je bepaalde defecten op de foto zet en vervolgens het eindresultaat.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
:eek: Wat me opvalt, (met wat oog voor detail) de foto van de wielen, waarbij op de band met vetkrijt LA (links achter) staat, en op de rand van de velg van hetzelfde wiel: LV.

Leuke lakkleur voor detailbeurt
 
:eek: Wat me opvalt, (met wat oog voor detail) de foto van de wielen, waarbij op de band met vetkrijt LA (links achter) staat, en op de rand van de velg van hetzelfde wiel: LV.
Klopt, is door de garage van de eigenaar gedaan, vermoed ik. Hier is er in elk geval niets veranderd. :)
De kleur is geweldig. Verder ook een leuke auto om in te rijden. :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Mooi resultaat ! Jammer van dat lood aan de voorzijde trouwens.
Misschien vond de garage dat het tijd was om de banden van velg te veranderen.....achter naar voor en omgekeerd.....top dat ie dan wel dezelfde kant aanhoudt ivm de juiste draaiZIN van de banden . Een band zonder rijrichting laat je maw best heel z'n leven in dezelfde richting draaien.( anders is er breukkans van het ijzer in de band )
De wielkast links-voor heeft achter de band een lichtere kleur ( de zwart plastic rand ) , niet afgeplakt of gewoon iets sneller aangebracht ? ;)
Doet geen afbreuk op het nette werk hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
De wielkast links-voor heeft achter de band een lichtere kleur ( de zwart plastic rand ) , niet afgeplakt of gewoon iets sneller aangebracht ? ;)
Doet geen afbreuk op het nette werk hoor.
Zeker wel afgeplakt, ik vermoed dat hij het daar inderdaad iets te snel is aangebracht. Bedankt voor de feedback!
 
Ja razendsnel. Zeker als je vlak daarvoor in een Saxo hebt gereden ;) Dan lijkt de invoegstrook ineens een heel stuk langer. :D
Haha ja dat geloof ik meteen:) Heb dat ook weleens gehad met een leenauto, echt een verademing om weer in je eigen auto te stappen;) Al is die van mij maar een simpele 1.8 16v haha:p
 
  • Leuk
Reactions: Angelique
Persoonlijk zou ik dus nooit op de velg schrijven; zoals Grandsenicman zegt: de band heeft (vaak) een bepaalde draairichting, niet de velg.
Nee, mijn man en ik zouden dat ook nooit doen. Maar het bedrijf waar de eigenaar van de Mini Cooper S de banden laat verzorgen blijkbaar wel. Helaas .....