• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Cooper

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo!

Vandaag de Mini Cooper van mijn overbuurman die hij uit Duitsland heeft geimporteerd gepoetst.
Ben zon 6 uur bezig geweest! Mooi autootje, maar had zo z'n plekjes. Rond alle rubber randjes zat een randje van troep, en het kleien. Man, wat een vervuiling! Niet normaal, waarschijnlijk was de auto nog nooit gepoetst.
Kon over 1/10 van het dak 5x heen gaan en dan trok ik nog vervuiling van de lak af :(
Heb de wielen ook grotendeels schoongekregen van binnen! Deze wielen zijn echt de droom voor elke detailer :p
Uiteindelijk toch een mooi resultaat geworden!


Werkwijze:
- Wassen met NXT, 2BM en Meg's Microfiber Washmitt
- Wielen met diverse velgenreinigers (restjes), diverse kwasten en Meg's Wheelbrush
- Kleien met Meg's consumentenklei en LT 1:1
- Poetsen met Autoglym SRP, groene LC pad icm. excenter
- Autoglym HD Wax
- Trims met Meg's ASD en kwast
- Wielen met Autoglym SRP
- Banden met Meg's ASD en kwast
- Interieur uitzuigen
- Diverse vlekjes in matten met Meg's APC 1:4, Meg's ASIB en daarna weer gezogen
- Kunstof reinigen met Meg's APC 1:10
- Kunstof zwart met Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Leder met Meg's Leather Cleaner & Conditioner in 1
- Ramen met NXT Glasscleaner


Foto's:
Voor
IMG_1587.jpg

IMG_1588.jpg

IMG_1589.jpg

IMG_1590.jpg

IMG_1591.jpg

IMG_1592.jpg

IMG_1593.jpg


Na
IMG_1600.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1602.jpg

IMG_1603.jpg

IMG_1608.jpg

IMG_1609.jpg

IMG_1610.jpg

IMG_1611.jpg

IMG_1612.jpg

IMG_1614.jpg

IMG_1615.jpg

IMG_1616.jpg

IMG_1617.jpg

IMG_1619.jpg


En de doeken aan het eind van de dag (yay mam)
IMG_1599.jpg




Groeten Matthijs
 
Mooi gedaan weer Matthijs:)^

Had deze Mini erg harde lak? Reden dat ik dit vraag is omdat ik misschien binnenkort de Mini Cooper (rood, maar ook geïmporteerd uit Duitsland) van mijn broer ga detailen.
Normaal gesproken zijn BMW lakken kneiterhard, heb ik mij laten vertellen.
 
Ik zit nog niet op zo'n poetsniveau dat ik kan meepraten over harde/zachte lakken ;). Wat ik gebruik (SRP), is een Glaze met veel fillers. Dit is in de ogen van sommigen verkeerd, maar ik maskeer de krassen liever dan dat ze enorm zichtbaar omdat ik er niks aan kan doen met bijv. ColorX wat in verhouding veel minder fillers bevat dan SRP.


Groeten Matthijs
 
Jep ;) Maar het midden is vinyl, of een ander soort kunstof. Geen leder iig, dus ik kan er niet echt veel mee.


Groeten Matthijs
 
Mooi resultaat hoor! :cool:

Heb je de stoelen ook met APC gedaan? Lijkt mij de weg; of een 2-stage leerproduct of eerst goed reinigen met APC en dan een conditioner als PB Leather Stuff (werkt ook op kunstleer) of Natural Dressing.
 
Ik heb de stoelen met APC 1:10 gedaan ;) En daarna heel licht met de Vinyl & Rubber Care erover gegaan, ik wilde namelijk niet dat ze te vettig zouden worden.


Groeten Matthijs
 
Ziet er deftig uit:)^

Ik heb wel het idee dat bij de mini's het leer erg snel oprekt en er al snel minder mooi uitziet. Zou je toch niet verwachten van een "BMW":-"