• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini detail Nissan Qashqai

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Gisteren scheen de zon hier een beetje in het hoge noorden. 's Ochtends was het erg bewolkt en regenachtig,. Aangezien de auto van mijn ouders (nu een week oud) helemaal onder het zand zat besloot ik hem maar eens te gaan verwennen.

Ik heb helaas geen voor-foto's, maar je kan het je eenvoudig voorstellen: overal van die lichtbruine aanslag van modder en dat verdeeld over de hele auto.

Ik heb het volgende gedaan:

- Gefoamed, 80 ml Super Snow Foam en 20 ml Super Slick & Suds met 800 ml water (oh wat ruikt dat toch lekker
- Gekleid met Calfifornia klei en Spray & Wipe 1:1
- Glaze aangebracht: PB Black Hole
- Wax aangebracht: PB Natty' s Paste Wax Blue

Het werd donker en ik was de wax nog aan het aanbrengen. Toen deze gecured had en ik hem ging afnemen (30 minuten later) was het helemaal donker zodat ik samen met de Brinkmann de auto heb uitgepoetst.

IMAGE_129.jpg


IMAGE_128.jpg


IMAGE_130.jpg


PB150535.jpg


PB150536.jpg


PB150537.jpg


PB150538.jpg


PB150539.jpg


PB150540.jpg


PB150541.jpg


PB150542.jpg


PB150543.jpg


Het aanbrengen van de Black Hole ben ik nog niet helemaal uit. Gezegt wordt dat je deze dun aanbrengt en dan poetst totdat hij gaat glimmen. Daarna wacht je tot hij weer 'hazig' wordt. Maar ik zie bij mij niks ' hazig' worden. Er gebeurd niks. Wat ik nu gewoon doe is dun aanbrengen per paneel en daarna goed afnemen met een MF doek, neem aan dat dit de goede methode is?

Het dat zit wel Black Hole op maar is erg hoog en het wat te donker om er wax op aan te brengen. Het dat is voor een heel groot gedeelte doorzichtig, als het me lukt doe ik er toch nog wax op en dan ga ik de beading foto's vanaf de onderkant maken :D

Achteraan zie je mijn auto, deze moet nog onderhanden genomen worden met de DAP, maar telkens regent het of moet ik weg zodat de auto weer in een modderwagen veranderd en ik hem weer opnieuw kan wassen. Dat schiet niet echt op dus.
 
Mooi resultaat :)^
Geen nood voor de Black Hole, bij mij verdwijnt die nagenoeg ook helemaal bij het dappen op standje 3 en veel hazing is er ook niet (ook moeilijk te zien op een lichtgrijze auto).
Ik neem daarna ook de auto gewoon overal af met een microfiber doek en dat glijdt als een gek, dus zeker goed gelukt dan :ja