Hi! Kortgeleden een Mini uit 2008 gekocht, en het is leuk om jullie mee te nemen in mijn poets & klus avonturen. Dat zal bij dit exemplaar ook zeker het geval zijn want 1) dit kunnen notoire probleem auto's zijn, 2) dat is bij deze het geval want hij staat al ruim een jaar geschorst, 3) heeft laswerk nodig aan het subframe achter. Tel de ruim 200k kilometers er bij op en ja, je hebt een project
Ik kwam de auto op het oog via een kennis, hij stond al een tijd stof te vergaren bij een caravanstalling.
Na een kort ritje stond ie bij me op de oprit
Zoals gezegd heeft de auto veel onderhoud nodig, maar eerst poetsen want klussen aan een frisse auto is véél fijner.
Eerst oude stickers verwijderen.
En voor mij geen Cooper S fratsen. Stick to the original!
Licht verhitten van de lijmlaag & loshalen dmv een vislijn.
En dan komt de aap uit de mouw als je goed kijkt:
Vervolgens de auto de hóógnodige wasbeurt gegeven. Ik had al vanaf het begin jeukende handjes..
Stappenplan:
-BH Surfex 1:2 voor de vervuilde sponningen en raamrubbers
-Afspuiten & opnieuw foamen
-contactwash met btbm
-Bilthamber Korrosol
-tar remover
-kleien
Al direct bij de het afspuiten voelde ik me een carcheoloog, verschillende fratsen van vorige eigenaren kom je tegen. Met name overgespoten carrosseriekappen. Dus dat is een klusje dat op de lijst erbij kan.
Toen dacht ik, laat ik de racestrepen eraf halen. Vind het toch niet heel mooi. Dus de rechter eraf ging eenvoudig, de linker ook, maar blijkbaar zit de originele (?) striping er nog onder. Vrees dat ik het kleurverschil niet eruit zal krijgen met polijsten. Ik hou er rekening mee dat ik een nieuwe baan zal moeten aanbrengen.
Korrosol doet zijn werk:
En de klei ook..
Ziet er weer een stuk frisser uit.
Maar je ziet dan ook een stuk beter de steenslag..
Mijn grootste lol haal ik uit het opfrissen van een motorruimte. Ook hier druk in de weer met Surfex, touchless & stoomreiniger.
Vies:
Vies
Schoner:
Vies
Schoner:
Uiteindelijk in de Koch Motorplast (moet nog drogen op de foto)
Het lijstje om hem weer netjes te krijgen is behoorlijk gegroeid. Maar eerst laswerk te doen & vervangen remschijven / remblokken, motorolie, bougies & bobines & filters. Tot de volgende!
Ik kwam de auto op het oog via een kennis, hij stond al een tijd stof te vergaren bij een caravanstalling.
Na een kort ritje stond ie bij me op de oprit
Zoals gezegd heeft de auto veel onderhoud nodig, maar eerst poetsen want klussen aan een frisse auto is véél fijner.
Eerst oude stickers verwijderen.
En voor mij geen Cooper S fratsen. Stick to the original!
Licht verhitten van de lijmlaag & loshalen dmv een vislijn.
En dan komt de aap uit de mouw als je goed kijkt:
Vervolgens de auto de hóógnodige wasbeurt gegeven. Ik had al vanaf het begin jeukende handjes..
Stappenplan:
-BH Surfex 1:2 voor de vervuilde sponningen en raamrubbers
-Afspuiten & opnieuw foamen
-contactwash met btbm
-Bilthamber Korrosol
-tar remover
-kleien
Al direct bij de het afspuiten voelde ik me een carcheoloog, verschillende fratsen van vorige eigenaren kom je tegen. Met name overgespoten carrosseriekappen. Dus dat is een klusje dat op de lijst erbij kan.
Toen dacht ik, laat ik de racestrepen eraf halen. Vind het toch niet heel mooi. Dus de rechter eraf ging eenvoudig, de linker ook, maar blijkbaar zit de originele (?) striping er nog onder. Vrees dat ik het kleurverschil niet eruit zal krijgen met polijsten. Ik hou er rekening mee dat ik een nieuwe baan zal moeten aanbrengen.
Korrosol doet zijn werk:
En de klei ook..
Ziet er weer een stuk frisser uit.
Maar je ziet dan ook een stuk beter de steenslag..
Mijn grootste lol haal ik uit het opfrissen van een motorruimte. Ook hier druk in de weer met Surfex, touchless & stoomreiniger.
Vies:
Vies
Schoner:
Vies
Schoner:
Uiteindelijk in de Koch Motorplast (moet nog drogen op de foto)
Het lijstje om hem weer netjes te krijgen is behoorlijk gegroeid. Maar eerst laswerk te doen & vervangen remschijven / remblokken, motorolie, bougies & bobines & filters. Tot de volgende!