• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review * Tuf Shine Tire Cleaner + Gyeon Tire

Heeft carclean ook in het assortiment https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Tire_400ml_Q2M_Tire_400_102613 :)
 
Janvisn, een link naar de Gyeon Tire..?

Ik wilde nét vragen of het met een haarfohn moest of met een verfbrander.
En daarbij zorgt de warmte er dus voor dat de poriën van het rubber open gaan staan, maar is het dan niet logischer om vóór het aanbrengen te verwarmen? Of gaat dit gewoon door het product heen?

En zoals er in die link stond, is het niet echt goed spul. Een normale dressing blijft net zo lang zitten en is ook makkelijker op te brengen.

Hmmmm.... Jammer dat de Tuf Shine Kit niet leverbaar is. Standtijd is een aantal maanden, geloof ik.
 
Ik vind persoonlijk bij een banden dressing de standtijd niet zo heel erg belangrijk.. Kleien moeite om bij elke wasbeurt er nog een keer overeen te gaan met een sponsje.. ik gebruik meestal mergs gel... En de glans word wel redelijk snel minder... Maar daarna blijven de banden wel mooi zwart!
 
Heb echt geen flauw idee, ik heb tot op heden alleen maar meerdere malen de wangen gereinigd en weer gesmeerd? Of is het gecoat? Of gedressed?
Dit doe ik al eeh sinds mijn eerst aangekochte startpack ooit van Meguiar's destijds uit 2007 toen ik mijn verslaving startte.

Pas maar op straks doet die band smelten :p


Ik zou het gewoon lekker na de reiniging en eerste twee smeer/poetsbeurten lekker zo laten. Vervolgens kleine moeite om na elke twee/vierwekelijkse wasbeurt even de wangen mee te nemen. Die rubberen dingen gaan toch maar een jaar of 4 mee bij minder dan 20.000km per jaar,...
 
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik deze hobby ook wil gaan gebruiken om andere auto´s te doen. Hierbij wil ik met duurzamere producten werken om een auto langer goed achter te laten dan ik van mijn ervaringen bij poetsbedrijven heb geconstateerd.

Stel je het volgende voor; Een klant betaald goed geld voor een full detail. De auto kan hoe dan ook er weer een tijd tegenaan qua lak omdat deze nou eenmaal gepolijst is en beschermd. Ik vind persoonlijk dat de producten bij de bedrijven waar ik heb meegelopen, niet echt goed zijn. Ze doen kort hun ding, zeg maar.

Hobbymatig wil ik best per stap langer bezig zijn en vervolgens een auto teruggeven die er niet zo'n een paar weken mooi bijstaat en dan alweer minder word, maar wat langer. Uiteraard is een detail bedoeld als verfrissing en zal onderhoud periodiek moeten volgen, maar wat meer kwaliteit leveren lijkt mij gewoon stukken beter.

Vaak is de gemiddelde eigenaar nog te lui om door een krasstraat te rijden en wanneer ze zien dat de boel écht opgeknapt kan worden, vinden ze de prijs wel prima. Echter daarna versloft het net zo goed weer.

Ik denk bij het testen van producten dus ook na over de prijs per detail en de duurzaamheid. Een voorbeeld hiervan vind ik de Gyeon Trim; Die is een stukkie duurder als de gemiddelde dressing, maar gaat dan ook wel donder slang mee.


Greetz
 
Daar heb je gelijk in... Dan zou ik ook iets meer naar standtijd kijken..

mijn werk zal het nooit worden... Het is een hobby (obsessie) en daar wil ik het graag bij houden... Ik doe wel eens andere auto's maar alleen van familie en goede vrienden..
Maar die zal ik ook geen geld vragen.. En meestal doe ik het ook wanneer ik ergens mee wel experimenteren ;)
 
Naja, ik zou best mijn werk willen maken van Detailen. Echter heb ik ervaren dat je er vaak andere dingen bij moet gaan doen zoals een contractje met een Dealer om hun nieuwe auto's poetsen enzo. Dit is oneervol werk, nieuwe auto's een likkie wax geven.

Het mooiste lijkt mij een mobiele poetser. Wagenparken op locatie bijhouden en bij lakdefecten of verzoek om een detail ook kunnen optreden.

Maar echt een bedrijf om te detailen zal 'm niet worden, denk ik. Met name als ik kijk dat een gemiddeld poetsbedrijf een full detail doet voor gemiddeld €295,- en er dan met 2-3 man (Polen ofso) word geraced op en over zo'n auto. Als je dan uitrekent wat je per uur verdient, is het maar weinig.
Helemaal als je bedenkt dat er niet eens zoveel kwaliteit word geleverd en een goede detail met duurzame producten al snel het dubbele kost, een auto er vaak beter uitziet als uit de fabriek met daarbij een goede bescherming.

Detailen: Ja. Werken bij poetsbedrijf: Nee.

Tenzij het een bedrijf is dat daadwerkelijk hoge eisen aan zichzelf en producten stelt.
 
Je vergeet een optie: Hobbyist blijven: Ja

Maar is wel een werkje hoor,... M'n eigen heb ik al meer dan zat aan, en doe die van m'n ouders wel eens. Heb paps eindelijk zover hoe die nu z'n auto bij moet houden, dat ik alleen nog maar hoef te polijsten zo af en toe. Scheelt haha!
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Even een Up.

Wat ik me even afvraag. Na het schoonmaken met bijvoorbeeld Tuf Shine Tire Cleaner, is de wang van de band echt schoon. Vervolgens doe je een dressing erop die beschermt tegen nieuw vuil. Begrijp ik dan goed de Tire cleaner daarna overbodig word, mits je de band goed bijhoudt?

Of komt de vervuiling op de wang vanuit de band zelf? Waardoor dressings niet zo lang blijven zitten, het word er als het ware vanaf geduwd door het vuil eronder. Dat laatste is een aanname, dus dat vraag ik me af! Ook omdat nieuwe banden vaak al een uitvoerige behandeling nodig hebben...
 
Drie Rijder,

Je banden reinigen met Tuf maakt ze echt heel schoon. De dressing zal echter niet veel langer blijven zitten omdat dressing op je banden gewoon niet lang blijft zitten. Misschien nu een weekje langer maar niet meer. Je banden worden echter vies van het rijden maar ook van de dressing. Ik gebruik het product elke keer als ik er dressing op zet. Is ook een beetje overdreven maar als je ze zo bij houdt gebruik je ook minder produkt.
 
Ja precies. Het is 1x goed schoonmaken en dan bijhouden.

Maar toch, meen ooit ergens gelezen te hebben dat weekmakers ofzo uit de band naar buiten komen en dat dat dus de banden zo vies maakt. Iets van binnenuit dus. Dat zou ook de/een reden kunnen zijn dat het minder hecht.

Ik zal eens vragen aan mijn oom, die was laborant bij Vredestein.
 
Okeey. Dat is iets nieuws. Klinkt wel aannemelijk.
Ik heb 3 weken terug mijn banden geTuff-ed en daarna inde Thre & Trim gezet. Vorige week opnieuw gedaan maar ze waren weer vies. 3 weken terug wel 7x gedaan voordat het wit bleef, vorige week 3x. Nu is er in die 2 weken wel dik 2000 km mee gereden
 
Banden zijn toch een soort van "olieproduct"?
Op een gegeven moment loopt de vloeibare substantie uit de band en de dressing trekt stof aan, dus is wel logisch idee inderdaad.
Na veel schoonmaken is de bovenlaag schoon, maar door het rijden, gaat de viezigheid van binnen weer de buitenrand zoeken.

Als ik het zo intyp, klinkt het logisch...
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ok lesje bandenproductie voor dummies want ik heb mijn oom gebeld en hij heeft me duidelijke antwoorden gegeven.
Banden bestaan zoals men weet voor groot gedeelte uit rubber.

-iedere band heeft ter bescherming een soort van was (kan bijenwas zijn maar ook goedkopere varianten uit de olieindustrie)
-en iedere band heeft weekmakers, om het uitdrogen van het rubber tegen gaan en de elasticiteit te behouden.

Beide stoffen komen langzaam maar wel continue naar buiten (weekmakers in een proces van 10-15 jaar waarna het rubber uitdroogt/uit elkaar valt). Dit proces is niet tegen te houden.

En dus kun je inderdaad stellen dat de dressing van binnenuit 'aangevallen' wordt en de standtijd dus nooit lang zal zijn.

Wat niet wegneemt dat je zo schoon mogelijk moet beginnen voordat je de dressing opbrengt.
 
Laatst bewerkt:
Tsja. De banden. Ik heb wat spulletjes die ik wel eens heb gebruikt en wat nieuwe. Bij het nieuwe hoort het Supernatural spul.
Wat betreft de aanpak: ik ben van plan om de banden eerst goed met APC in 1:5 en een stevige borstel te reinigen en daarna iets van de bandenspullen (niet het velgenspul) op de foto aan te brengen.

Iemand suggesties voor de aanpak?

bandenzooi.jpg


Eerst ga ik trouwens nog wel even mijn trekding aanpakken :)
 
Laatst bewerkt:
Dus een banden coating zo als sommige fabrikanten beweren, is eigenlijk onmogelijk, als continu weekmakers van binnenuit komt?

Vraag me trouwens ook wel af wat het met het rubber doet als hem 'te' vaak met tuf schoonmaakt. Tuf is toch wel hele sterke reiniger en kan me voorstellen dat het rubber toch op een bepaalde wijze wordt aangetast.