Recentelijk wat "besmet" geraakt en me wat meer gaan verdiepen in detailen en de producten die er allemaal verkrijgbaar zijn. (Dus sorry als er iets niet klopt of nergens op slaat)
Afgelopen dagen m'n maat onder handen genomen lekker met de DAP bezig geweest, wat polish enz. met als resultaat een veel strakkere Quattro , wagen was al netjes maar ik sta zelf nog steeds te kijken van het resultaat. Wordt een mens heel blij van nooit gedacht dat ik dit zelf ook best kon.
Heel veel producten heb ik nog niet maar wel genoeg om eens wat naast elkaar te testen. Zo gezegd zo gedaan, gister maar eens 4 van m'n waxen naast elkaar geprobeerd om het resultaat eens met eigen ogen te kunnen zien.
Van links naar rechts:
Turtle paste (had ik nog liggen):
-Simpel in gebruik
-Lekker "gemiddeld" in alle opzichten
Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 (recentelijk aangeschaft na alle positieve verhalen en reviews)
-Kan niet plaatsen waar hij naar ruikt maar ik werd er blij van
-Weinig nodig, met iets vochtige applicator opgebracht
-Prima op te brengen en uit te poetsen
-"Doet echt iets voor je lak", net even iets extra's, diepe glans
-Lijkt wat warmte toe te voegen aan de kleur
Soft99 - Fusso Coat Light Wax 12 Months (nieuwe aanschaf, was super benieuwd na alle wisselende verhalen)
-DUN,DUN,DUN!!! Aanbrengen en doorwerken, Werkt iets makkelijker met een beetje vochtige applicator
-Snel werken, droogt snel en hard
-Die lucht... pfffffffffff doet iets weer bijzonders met de neus :-(
-Glans, misschien net iets beter dan Turtle
-Water WIL er gewoon niet op liggen, heel gaaf om te zien, werd er heel blij van
Meguiars - Ultimate Liquid Wax (had ik nog liggen)
-Easy on en off
-Geur, Jummie
-Glans prima, minder dan de 915 en ook iets minder diep, beter dan de Fusso en Turtle
Samengevat:
Ik snap nu waarom jullie waarschijnlijk allemaal nog veel meer waxen en spullen hebben staan
Collinite 915, geeft net even wat extra's en maakt de verhalen die ik gelezen had echt waar. Wat een mooi spul.
Turtle en Megs waren vooral als referentie en grappig het verschil eens met eigen ogen te zien.
Soft 99 Fusso Coat, de beading is haast onwerkelijk, had zoiets echt nog nooit in het echt gezien werkt heel rustgevend er steeds wat water op te doen en het er weer af te zien lopen.
Vanavond nog eens kijken of de Colli 915 over de Fusso iets toevoegt en dan kiezen wat het uiteindelijk gaat worden.
Afgelopen dagen m'n maat onder handen genomen lekker met de DAP bezig geweest, wat polish enz. met als resultaat een veel strakkere Quattro , wagen was al netjes maar ik sta zelf nog steeds te kijken van het resultaat. Wordt een mens heel blij van nooit gedacht dat ik dit zelf ook best kon.
Heel veel producten heb ik nog niet maar wel genoeg om eens wat naast elkaar te testen. Zo gezegd zo gedaan, gister maar eens 4 van m'n waxen naast elkaar geprobeerd om het resultaat eens met eigen ogen te kunnen zien.
Van links naar rechts:
Turtle paste (had ik nog liggen):
-Simpel in gebruik
-Lekker "gemiddeld" in alle opzichten
Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 (recentelijk aangeschaft na alle positieve verhalen en reviews)
-Kan niet plaatsen waar hij naar ruikt maar ik werd er blij van
-Weinig nodig, met iets vochtige applicator opgebracht
-Prima op te brengen en uit te poetsen
-"Doet echt iets voor je lak", net even iets extra's, diepe glans
-Lijkt wat warmte toe te voegen aan de kleur
Soft99 - Fusso Coat Light Wax 12 Months (nieuwe aanschaf, was super benieuwd na alle wisselende verhalen)
-DUN,DUN,DUN!!! Aanbrengen en doorwerken, Werkt iets makkelijker met een beetje vochtige applicator
-Snel werken, droogt snel en hard
-Die lucht... pfffffffffff doet iets weer bijzonders met de neus :-(
-Glans, misschien net iets beter dan Turtle
-Water WIL er gewoon niet op liggen, heel gaaf om te zien, werd er heel blij van
Meguiars - Ultimate Liquid Wax (had ik nog liggen)
-Easy on en off
-Geur, Jummie
-Glans prima, minder dan de 915 en ook iets minder diep, beter dan de Fusso en Turtle
Samengevat:
Ik snap nu waarom jullie waarschijnlijk allemaal nog veel meer waxen en spullen hebben staan
Collinite 915, geeft net even wat extra's en maakt de verhalen die ik gelezen had echt waar. Wat een mooi spul.
Turtle en Megs waren vooral als referentie en grappig het verschil eens met eigen ogen te zien.
Soft 99 Fusso Coat, de beading is haast onwerkelijk, had zoiets echt nog nooit in het echt gezien werkt heel rustgevend er steeds wat water op te doen en het er weer af te zien lopen.
Vanavond nog eens kijken of de Colli 915 over de Fusso iets toevoegt en dan kiezen wat het uiteindelijk gaat worden.
Bijlagen
-
IMG_6452[1].JPG152,7 KB · Weergaven: 409
-
IMG_6455[1].JPG110,6 KB · Weergaven: 365
-
IMG_6456[1].JPG187,1 KB · Weergaven: 345
-
IMG_6458[1].JPG158,9 KB · Weergaven: 367
-
IMG_6460[1].JPG231,1 KB · Weergaven: 376
-