Vorige week zaterdag had ik het genoegen om de auto van m'n vader eens goed onderhanden te nemen. Een Mitsubishi Lancer met een schitterende rooie kleur.
M'n vader is behoorlijk zuinig op z'n auto en mag hem dan ook graag goed onderhouden (lees wassen, waxen etc.) door de wasstraat gaat ie dus ook zeker niet, maar echt gepolijst is hij ook nog nooit. De auto staat er altijd fris bij maar is in de loop der tijd wel voorzien van de nodige swirls en krasjes. (en helaas ook een aantal kleine deukjes, zonder dat er een briefje bij hing van degene die hier verantwoordelijk voor was.)
Aan mij de eer om de auto te detaillen (en voor mezelf om goed te oefenen met de DAP900).
Voor:
Eerst de auto goed gewassen met de milde shampoo van Wolfs chemicals. (white satin).
Daarna de auto gekleid met mothers clay en spray en wipe. De auto wordt wekelijks gewassen, maar de klei haalde toch nog behoorlijk veel van de auto af.
De velgen tijdens het wassen al goed schoongemaakt en daarna behandeld met non-ferro wat een schitterend resultaat opleverde!
Na het kleien en reinigen van de velgen de auto opnieuw gewassen en kon het poetsen beginnen.
De lak voor het poetsen:
Begonnen met mezzo op oranje, wat onvoldoende bleek te zijn.
Daarna veloce op geel geprobeerd wat beter bleek te werken, maar nog niet echt voldoende te zijn.
Vervolgens 2X Veloce op geel en afgemaakt met Finale op wit. Ik heb op de motorkap nog geprobeerd om tussen Veloce en Finale, mezzo te gebruiken maar dit gaf op het oog te weinig verschil tov Finale. (kan ik fout hebben natuurlijk. Hebben jullie hier misschien andere ervaringen mee?)
De lak na twee hits Veloce:
Na twee hits waren alle swirls verdwenen en stond de lak er echt schitterend bij, maar ik moet eerlijk bekennen dat nog niet alle krasjes waren verdwenen. Mijn vraag is dan ook, ben ik hier te kritisch (te hoge verwachtingen) of is het nog mogelijk om een zwaardere compound te pakken om misschien nog dieper te komen?
Na de finale stap de auto voorzien van een hele fijne waxlaag (BMD cosmos). Een hele fijne wax die de metallic lak toch echt wel heel mooi tot z'n recht laat komen!
De zwarte delen waren al eerder behandeld met polytrol. Dit spul heeft echt een hele lange standtijd en de zwarte delen zagen er dus ook nog super uit.
Om alles af te maken de banden, na het schoonmaken met de PB APC, voorzien van een laag mothers advanced tire care.
Na:
M'n vader is behoorlijk zuinig op z'n auto en mag hem dan ook graag goed onderhouden (lees wassen, waxen etc.) door de wasstraat gaat ie dus ook zeker niet, maar echt gepolijst is hij ook nog nooit. De auto staat er altijd fris bij maar is in de loop der tijd wel voorzien van de nodige swirls en krasjes. (en helaas ook een aantal kleine deukjes, zonder dat er een briefje bij hing van degene die hier verantwoordelijk voor was.)
Aan mij de eer om de auto te detaillen (en voor mezelf om goed te oefenen met de DAP900).
Voor:
Eerst de auto goed gewassen met de milde shampoo van Wolfs chemicals. (white satin).
Daarna de auto gekleid met mothers clay en spray en wipe. De auto wordt wekelijks gewassen, maar de klei haalde toch nog behoorlijk veel van de auto af.
De velgen tijdens het wassen al goed schoongemaakt en daarna behandeld met non-ferro wat een schitterend resultaat opleverde!
Na het kleien en reinigen van de velgen de auto opnieuw gewassen en kon het poetsen beginnen.
De lak voor het poetsen:
Begonnen met mezzo op oranje, wat onvoldoende bleek te zijn.
Daarna veloce op geel geprobeerd wat beter bleek te werken, maar nog niet echt voldoende te zijn.
Vervolgens 2X Veloce op geel en afgemaakt met Finale op wit. Ik heb op de motorkap nog geprobeerd om tussen Veloce en Finale, mezzo te gebruiken maar dit gaf op het oog te weinig verschil tov Finale. (kan ik fout hebben natuurlijk. Hebben jullie hier misschien andere ervaringen mee?)
De lak na twee hits Veloce:
Na de finale stap de auto voorzien van een hele fijne waxlaag (BMD cosmos). Een hele fijne wax die de metallic lak toch echt wel heel mooi tot z'n recht laat komen!
De zwarte delen waren al eerder behandeld met polytrol. Dit spul heeft echt een hele lange standtijd en de zwarte delen zagen er dus ook nog super uit.
Om alles af te maken de banden, na het schoonmaken met de PB APC, voorzien van een laag mothers advanced tire care.
Na: