• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet je pads na elk gebruik volledig uitwassen?

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
[MOD]Topictitel gewijzigd[/MOD]

Hallo,

Heb even een vraagje omtrent het wassen van de pads.

Moet je die na ieder gebruik volledig uitwassen?

Stel ik gebruik ze vandaag en morgen werk ik nog verder, moet ik ze dan vanavond ook nog uitwassen?

Alvast bedankt

Het beste is om na elke bewerking de pad even te wassen onder de kraan met een drupje schoonmaakmiddel.

En zeg nou zelf, hoeveel tijd neemt het wassen van een pad in beslag? Kleine moeite, groot plezier de volgende keer.

Tijdens de DAP clinic raadde Tim het nadrukkelijk af om machinepads in de wasmachine te doen. Kan ik ze na handmatig te hebben schoongemaakt gewoon in de kast leggen?

En wat te doen met pads die de kleur van de auto hebben aangenomen? Kan ik die weer schoonkrijgen om ook voor andere auto's te gebruiken? Hoe zien jullie dat?

Pads kunnen altijd wel (een beetje) verkleuren, daar ontkom je niet aan.

Als ze eenmaal schoongemaakt en droog zijn, kun je ze gewoon gebruiken voor een volgende sessie.

Leg de pads te drogen op een rek met het klitteband naar boven.

Fouke zei:
Tijdens de DAP clinic raadde Tim het nadrukkelijk af om machinepads in de wasmachine te doen.

Bij de productomschrijving staat ook steeds "niet in de wasmachine", toch lees ik heel vaak dat mensen hun polijstpads in de machine wassen.....wat is eigenlijk het risico als je machinepads in de wasmachine doet? Zijn er behalve het eventueel loslaten van de velcro nog andere nadelige effecten? :weetniet

Ik heb het een keer gedaan met wat pads, maar ik vind de kleur van de pads wat grauw worden.
Ik houd graag mijn auto netjes en tegelijkertijd doe ik dat ook met de spullen waarmee ik de auto bijhoud.

Oke, dat is nog 1 nadeel: grauw worden van de pads. Dit betreft het uitzicht van de pad maar niet noodzakelijk de werking ervan?

Weet iemand of machinewassen van polijstpads de werking ervan negatief beinvloedt?

Bij aankoop van m'n pads vertelde m'n verdeler deze niet in de machine te steken, omwille van de velcro..

Mijn niet-velcro pads steek ik in de machine en heb daar geen problemen mee...

Steek je ze niet in de machine, kan je ze ook grondig uitwassen met de hand hé.

Belangrijk is wel van ze goed uit te wassen, vroeger nog eens een pad gehad die begon af te breken nadat ik hem niet had uitgewassen...

Ik gooi ze na het afspoelen/wassen onder de kraan eigenlijk altijd samen met de doeken nog een keertje in de wasmachine
Heb er eerlijk gezegd nog geen problemen door gehad.

Ach, binnenkort krijg ik toch de padwasher dus dan is de wasmachine ook verleden tijd

Ik was in het begin wat te lui om de pads direct na gebruik schoon te maken.
Als je meerdere pads van één soort hebt, dan pak je al gauw een nieuwe i.p.v. de gebruikte schoon te maken.
Ik had dan vervolgens een aantal dagen later, grote moeite de vuile pads schoon te krijgen.

Momenteel heb ik gewoon een teiltje met een klein laagje (zodat de pad niet verder als tot de helft onder water kan) heet water en een paar druppels afwasmiddel erin klaar staan.
Is de pad te vuil naar mijn zin, dan monteer ik een schone of nieuwe pad en gooi de vuile pad gelijk in het teiltje.
Op die manier hebben de vuile pads lekker kunnen voorweken en het resterende vuil krijg ik er meestal al alleen met m'n handpalm af.

Affijn, heb straks ook een padwasher dus dan is dat allemaal niet meer nodig.

Nog even misbruik makend van dit topic (en het meteen ook ff een kick gevend ;) )...

Ivm machinepads wassen in de wasmachine zijn de enige tot nu toe gekende nadelen/risico's dus:

1) eventueel loskomen van de velcro
2) verkleuren van de pads

Iemand die dit lijstje nog kan aanvullen? :weetniet

Zelf spoel ik ze na ieder gebruik helemaal uit met een druppeltje Dreft onder de kraan,
knijp ik ze uit, waarna ik ze vervolgens op stand 1 op de DAP droog draai.
Ik voer de snelheid altijd nog heel even een paar seconden op tot stand 5.
Dan zijn ze bij mij bijna droog. Na twee dagen op het droogrek zijn ze volledig droog.

Weet wel waar je de DAP naartoe richt want anders ben je zelf helemaal nat.
Vandaar altijd even beginnen in stand 1.

Bewaar je ze in een doos(je) zoals in mijn geval, maak er dan wat gaatjes in van zo'n
8mm zodat e.v.t. vocht altijd weg kan en het weer er niet in gaat zitten.

Mijn ervaring is dat de stugge pads het meest lang vochtig blijven.

Is het daarnaast ook nog nuttig om de pads in een BH-zakje (zo noem ik het maar....) te doen? Dan komen ze i.i.g. nergens tussen te zitten en zijn ze nét wat meer beschermt.
Daar doe ik ook mijn app. pads in als ik ze uitwas in de machine.

Mg Paverber

Ik doe zelf niet zo pietluttig met m'n pads; na gebruik uitspoelen met dreft/apc en daarna in de wasmachine en daarna in de droger.

Ze verkleuren een beetje, maar velcro blijft goed en de werking blijft hetzelfde. Gemiddelde pad gaat bij mij een 1/2 tot 1 jaar mee bij redelijk intensief gebruik.

Van te voren inspuiten met een tufje PB spray en glos en tussen door een tufje apc en na gebruik ook trouwens.
Spoelen met met water hier na en droog draaien en klaar is tie weer.

Ik doe eerst de pads onder de kraan schoonmaken met een scheutje dreft erop en masseren maar.
Daarna laat ik ze een half uurtje staan in een oplossing van StjärnaGloss foam pad cleaner (super spul!) of de snappy clean. Daarna gaan ze in een waszakje samen met de doeken in de wasmachine.
Ik gebruik als wasmiddel de cobra Micro restore in een wasbol, half schepje roze vanish oxi in het waspoederbakje. Temperatuur 40 graden, 1600 toeren centrifugeren, en dan waszakje ophangen aan waslijn in garage. Nog nooit iets gebeurd met mijn pads.

Onlangs een rode niet-metallic wagen onder handen genomen.

Mijn witte pad zag volledig rood, na het uitwassen met dreft onder de kraan kwam dat iets beter maar toch niet helemaal wit.
Dan maar in de wasmachine gestopt als noodmiddel, het is nog een klein beetje beter geworden maar nog altijd licht roze.

Morgen neem ik een andere wagen onder handen.

Zal ik geen hinder merken van die wit (ondertussen roze) pad??

Bedankt.

Nee hoor, werkt nog steeds hetzelfde. Je ziet alleen de 'kleurstof' in de pad maar zover ik gelezen heb geeft ie dit weer niet door aan de volgende wagen ( bv een witte wordt niet rood/roze besmet )