tamer zei:
Je kan beter je pads tussentijds even schoonmaken, zorgt voor een betere werking
Sorry dat ik dit topic even kick maar het is wat onnozel om er een nieuwe voor aan te maken ...
Ik ben nog maar pas begonnen met de DAP (lees het begin van mijn avonturen hier) misschien is dit dus wel een bijzonder idiote vraag. (in dat geval, vergeef mij! :-b )
Ik had al ergens gelezen dat je geen volledige auto kan doen met dezelfde pad. Stel dat je nog niet klaar bent maar je pad is verzadigd en je moet ze dus schoon maken. Pad onder de kraan of in een emmer met een druppeltje APC of dreft, net zoals je dat doet nadat je klaar bent met je pad. Je knijpt ze wat uit, laat ze even "droogzwieren" op de dap (stand 1) maar die pad is dan in feite toch nog steeds kletsnat. Ik had ook ergens gelezen dat je voor je aan het polijsten begint moet zorgen dat de lak goed droog is want dat 1 druppel water op de lak het resultaat serieus negatief kan beïnvloeden, ik kan me dan toch voorstellen dat een natte pad niet echt ideaal is.
Doen jullie dan toch gewoon verder met die natte (met water, niet detailerspray!) pad of stoppen jullie en gebruiken jullie die pad pas opnieuw als ze (min of meer) droog is, 1 of 2 dagen later?
Of hebben jullie de meest gebruikte pads gewoon dubbel of driedubbel?
Min of meer zelfde situatie : ik heb één zwarte pad die ik zou gebruiken om de glaze aan te brengen, stel dat ik die ook wil gebruiken om daarna de EXP aan te brengen dan moet ik ze toch eerst uitwassen.
Wat het drogen betreft, zou het helpen om met de haardroger de pad proberen droger te blazen of zou dat niets uithalen? Belangrijker, kan dat kwaad voor de pad? (ik veronderstel van niet)
Misschien allemaal wat rare en op het eerste zicht idiote vragen maar zoals gezegd : ik ben een absolute beginner en toch wat onzeker over bepaalde zaken.
Thx 4 your help!