• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello foamlance, foam zakt te snel

FabianGTI

Detailing rookie
10 apr 2015
13
0
35
Sinds kort (lees een paar dagen) heb ik een Monello Foamlance voor een Nisfisk hogedruk
Enkel blijft met alles op het minimaal ingesteld er té veel water mengen waardoor het foam meteen zakt

Wat doe ik verkeerd?!

Specs:

Hogedruk : Nisfisk E145.3-10 H X-TRA
Foamlance : Monello Lancia Foamlance for Nisfisk
Foam : Monello Artico Snow Foam

Ik spray de foam van beneden naar boven over de auto
Hogedruk kan ik niet instellen, maar de draaiknop bovenop de foamlance staat helemaal op minimaal, anders komt er alleen maar water door

Als ik de filmpjes op het internet zie duurt het altijd wel even voordat de foam zakt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke mengverhouding gebruik je?

Je hogedruk zou icm de Monello foamlans een prima schuim moeten geven. Draaiknop bovenop volledig dicht draaien en de lans zelf ook behoorlijk dicht draaien. Dan zou je een goed pak schuim moeten hebben. Het lijkt er op dat er op de een of andere manier teveel water bij je foam komt. (Anders even contact opnemen met CC headquarters?)

Ik gebruik zelf de Nilfisk E145.2-10 en haal op deze manier het volgende resultaat (Met een mengverhouding 1:10)
conv_1851.webp

Ik had een restantje in de mengbeker zitten, dit heb ik gewoon even puur gelaten en erdoorheen gejaagd, maar toen kwam bovenstaand resultaat
Mengen zou betekenen dat het nog dunner wordt?

Zoals het er bij jou uitziet is het prima, maar bij mij niet gelukt
Auto wordt wel heel even zo wit, maar ligt er enkele seconden later alweer naast, te vergelijken met het spul wat je in die wasboxen hebt

Ik heb ook een nilfisk met monello.
1:10 en fantastisch resultaat, vergelijkbaar met Thunderbird hierboven.

Neem anders eens contact op met CC, die hebben mij laatst ook super geholpen met mijn foamlans van Monello, was zo gepiept, nu wel mooi scheerschuim achtig :) (nogmaals bedankt Dennis)

Ik heb toch even CC gebeld, ga nu even wat dingetjes veranderen anders moet de nozzle aangepast worden in de foamlance :)

Ook bij was dit het geval.. ik had hem 1/10 gemengd en ook hier zakte ook de snowfoam heel snel van de auto (auto was droog) ik heb toen wel de artico snow foam met koud water gemengd.

Gelijk afgespoeld en opnieuw geprobeerd nu met warm water en 1/4 dit was al een verbetering vond ik.

Wat mij wel opvalt is dat de mengfles snel leeg getrokken word +- 1,5 min en hij was leeg.

Iemand nog tips en tricks?

m.v.g

Hier heb ik ook last van, fles is super snel leeg en het foam ligt binnen 2 minuten weer allemaal op de de grond. Wat voor aanpassingen moet je doen aan de lans?

Ook lijkt het alsof de HD het niet helemaal bij kan houden want hij valt steeds even weg tijdens het spuiten. Dus het komt er beetje bij beetje uit.

Het gaat bij mij om een karcher k 2.325 met 110bar

Ik zou dat ook wel willen weten.... Want schuim zo als op de z3 hier boven kan ik alleen van dromen!

Lijkt eerder op de foto van de 206.... misschien iets meer maar niet veel.

SanderBakker;n421155 zei:
Hier heb ik ook last van, fles is super snel leeg en het foam ligt binnen 2 minuten weer allemaal op de de grond. Wat voor aanpassingen moet je doen aan de lans?

Ook lijkt het alsof de HD het niet helemaal bij kan houden want hij valt steeds even weg tijdens het spuiten. Dus het komt er beetje bij beetje uit.

Het gaat bij mij om een karcher k 2.325 met 110bar

Ik had het aan Cacrclean gevraagd en ga vanmiddag de mengverhouding proberen
Mocht dit niet werken moet er een andere nozzle in de foamlance zodat er minder water wordt gemengd kennelijk ;)

Hoi Sander & Fabian,

Dat de meng fles snel leeg is kan denk ik wel kloppen, ik heb vanmorgen nog even een paar video,s gekeken van chemical guys / Autobrite en daar is de fles ook om en nabij de 2 min op.

met de de pink shampoo / foam

@ Sander ik heb zelf de k3 120 bar dus u hogedruk zal genoeg moeten leveren..

Fabian ik heb zelf gister contact gehad met CC HQ en daar werd ik super geholpen.. ( bedankt CC)

Daar werd zelfs over 1/6 gesproken meng kraan zover mogen dicht draaien en dan weer n klein tikje loszetten.. of dit werkt ga ik volgende week testen met de weekly wash.

Ook ga ik het dan met mijn shampoo proberen..

m.v.g

Heb de lans 2e hands overgenomen, maar degene die hem verkocht had ook een 120 bar. Dus misschien zijn er wat aanpassingen gedaan.

Maar ik had veel eerder zo'n ding aan moeten schaffen, ondanks dat het geen Scheerschuim is, is de auto wel zo goed als schoon na het foamen. Je staat een bijna schone auto te wassen, merkte dit vooral in m'n 2e emmer en aan de Washmitt die niet vies werd!