• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Klei gesmolten?

Ik heb hier nog twee doosjes Bilthamber klei staan, regular en soft, staan nu c.a. een jaar in een kunststof opbergbox op een slaapkamer waar de temperatuur 18 - 20 graden is.
Als ik thuis ben vanavond kan ik hier evt ook wat foto's van maken om te kijken hoe de staat is van deze klei.

Hier een foto van mijn monello klei. Denk net geen 2 maanden oud. Bewaard in het orginele doosje die weer een een bak met poets spullen zit.

ik moet toch van de week mijn DAP bestelling ophalen. ( wacht op de mail )

Ik kan evt de klei meenemen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tim zei:
Die van Wil willen we graag retour, deze sturen we naar Bilt Hamber, inclusief de Dodo klei. Wil neem even contact met ons op.

We doen er deze week een mailing uit naar eigenaren van de klei om de status te controleren en er foto's van te maken.

Mail aub de foto's naar ons ipv in dit topic en we gaan ermee aan de slag.

Juffer1 zei:
Om nu eens te kijken wat er gebeurd als de clay warm wordt heb ik de clay op de vensterbank boven de verwarming en achter het glas gelegd :
P1010739.webp

Heb de thermometer zo ingesteld dat hij de max temperatuur opslaat. Ga dit eens een paar dagen aankijken.

Inmiddels een paar dagen later. Maximale temperatuur is volgens de thermometer die op het doosje stond 22 graden geweest en de clay... vertoont nu wel lichte smelt sporen.
In de kast waar het 19,4 graden is dus niks geen last gehad maar nu het letterlijk een paar graden warmer is begint het dus wel te smelten.

De clay is weer gekneden en staat in de vitrine (uit de zon).

He bah!
Die van mij ziet er ook niet meer uit!
a712e9b9.webp

Ik hoor het wel of ik 'm kan terugsturen

EDIT:
Auto finesse klei bewaard op precies dezelfde plek
e9004737.webp

Niks aan het handje

Ik heb mijn doosje ook even open getrokken, maar bij mij lijkt de klei eerder uitgedroogd dan wat ik hier op sommige foto's zie.

Ik heb mijn klei op 29-9-2011 aangeschaft. En ik bewaar mijn klei gewoon in de garage. De buiten temperatuur is ook de temperatuur binnen. 's Winters staan de detailspullen bij kamer temperatuur binnen in huis.

Hier ook even nagekeken. De klei is onderaan 0,5 cm uitgelopen, maar dat is geen probleem.
Wordt in het doosje bewaard in de garage.

Mijn Monello klei bakje met klei heeft dit weekend gesloten buiten gestaan in een grote curver bak, en onderaan was de klei iets uitgelopen.
Dus net een 5-7 graden verschil (van 20 binnen naar 25/27 buiten) liet em enigsinds uitlopen.

Keertje kneden en het leek weer in orde te zijn.
De auto's heb ik iig zonder marring kunnen kleien :-)^

Ik ben ook benieuwd of er al iets bekend is over de oorzaak

Ik heb reeds twee jaar de bildhamber regular klei in het originele doosje van bildhamer bewaard staan in een kamerkast. Temperatur altijd kamertemperatuur. Gebruik het af en toe, nooit marring bemerkt. Gebruik altijd klei vloeistof (tot nu toe born slippery) ga nu over naar magiars last touch verdund 1:1. Ik heb dit nog nooit bij deze klei gezien. Ik kneed altijd na en maak er dan een rechthoekig blokje van. De vorm is ook niet veranderd en het droogd ook niet uit.

Zou het de klei vloeistof zijn? welke klei vloeistof gebruiken de leden die last hebben van dit smelten?

Gewoon een polletje houden...
- heb je last van smeltende klei JA/Nee
- gebruik je klei vloeistof?ja/nee
- welk merk klei vloeistof gebruik je?

Als dit van invloed is op de kwaliteit van de klei zou je dat door bovenenstaande kunnen aantonen.

Je kan de vragen nog uitbreiden met
-in welk doosje bewaar je de klei.(wellicht zit er een weekmaker in de kunstof van het plasic van het doosje waar de klei niet tegen kan)

Groeten GdV