• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello polish en DGPS 3.0 icm warm weer

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
Heyy,

even een vraagje:

vorig weekend bezig geweest met de polo van m'n vriendin.
alleen las ik op de bovenstaande producten: alleen op koele oppervlakten gebruiken.

Ten eerste: Waarom?!

ten tweede, hoe erg is het als dit op een warm oppervlakte gebruikt wordt?

zwarte auto in de zon wordt namelijk meteen super heet..
alvast super bedankt!

groetjes!

leroy

nou uuuhh..

polijsten ging goed (finale op zwart)

dgps ook gewoon..

dus vroeg mijzelf af wat het probleem dan zou zijn.

maar het koekt vast?

moet wel zeggen dat ik elk paneel na het polijsten afgenomen heb met spruzzo

groetjes!

Je geeft het antwoord zelf eigenlijk al:

"zwarte auto in de zon wordt namelijk meteen super heet.."

Als je bijna een eitje kan bakken op je wagen, wat denk je dat het dan zal doen met een product dat je erop smeert }:)w

Het probleem van gummen e.d. zul je hebben met Mezzo en Inizio, Finale bevat nogal wat oliën en zal niet zo snel hier last van hebben.

Een zwarte auto word in de volle zon tussen de 70 en 80 graden... alleen door de zon (gemeten op een meeting met een infrarood temp meter) 8o

Kan wel kloppen dat je met Finale nog ermee weg kwam, omdat daar best veel oliën in zitten. Dat zorgt ervoor dat het product niet zo snel opdroogt als bijv. Mezzo of Inizio.

Maar dan nog kan een heet paneel de werking beïnvloeden, namelijk dat het toch nog eerder opdroogt dan normaal. Dat kan nadelig werken: De polijst kan al beginnen te drogen, voordat deze helemaal is afgebroken. Vooral met Monello polishes kan dat nadelig werken, aangezien deze een korrel hebben die je af moet breken voor het beste resultaat.

Wat het doet met de DGPS weet ik niet, maar als je het ook op een heet paneel dun en egaal kan verspreiden en na 20 minuten makkelijk kan afnemen, dan voorzie ik geen problemen. De hitte zal denk ik zelfs het curing proces versnellen.

thnxx voor de antwoorden:)

dan ben ik er inderdaad goed vanaf gekomen..
auto staat te stralen in de zon :)

was al een x aangepakt dus hoefde alleen nog maar een x finale op zwart en een laagje DGPS erop te zetten.

p.s.

WOW wat een geweldig spul dat DGPS!