• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Snow Foam niet dik te krijgen

Woutern

Detailing rookie
15 mei 2016
18
15
In mei heb ik een foamkitje gekocht, maar ik ben toch niet echt tevreden over de resultaten. Misschien ligt het aan mij, maar als ik videos van andere vergelijk met een 1:10 en 1:7 mengverhouding is mijn schuim veel minder "vol". De foam glijd ook snel van de autos af. Binnen een minuut is alles naar beneden gezakt. Ook moet ik rap heen en weer gaan om genoeg te hebben aan een volle fles voor een Megane Estate.

Ik heb al het e.e.a. gezocht op het forum en uiteraard is de foam lance zo ver mogelijk dicht gedraait. Ik heb verhoudingen van 1:10, 1:7 en 1:4 geprobeerd. Bij 1:4 krijg ik een iets beter resultaat maar zo gebruik ik wel erg veel product.

Heeft iemand tips?

Ik gebruik om te foamen;
https://www.Carclean.com/product/Monello/Artico_Magico_Snow_Foam_5000ml_MMF0150_102648
https://www.Carclean.com/product/Monello/Lancia_Foam_Kit_for_Nilfisk_Alto_LANCIAALT_102669
https://consumer.nilfisk.com/en/products/Pages/product.aspx?fid=16555 (Nilfisk E145.3)
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste : Heb je extreem hard water daar?

Ten tweede : Meng de Magico 1:4 met warm water. Draai dan de knop helemaal in en dan 1 slag terug.
Dat moet wel een lekkere laag geven.
 
@Istnogferarie .
1. Volgens de verschillende sites: gemiddelde hardheid
2. Dan moet ik bijna 200ml snowfoam gebruiken, krijg dan wel een wat dikkere foamlaag, maar nog niet zoals het hoort

@Ferdy
Ik heb de HD gekocht naar aanleiding van dit topic;
https://forum.Carclean.com/threads/nilfisk-e150-1.15550/page-3

Waarin iedereen aangeeft super tevreden te zijn over de verschillende E140-E150 nilfisk apparaten i.c.m. foamgun+foam

@Bikkel
De fles gaat in rap tempo leeg

@mdlange
Ik ga ervanuit dat wanneer ik de knop volledig dichtdraai er maar een bepaald volume water doorheen komt en ik niet zo enorm veel verschil zou moeten zien met andere mensen

Zou het aan de foamgun kunnen liggen?

Onderstaande krijg ik niet eens met 1:4


 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik heb ook nooit mooi foam kunnen krijgen uit mijn Monello Lance... Zelfs toen ik een grotere HD gekocht had.

Toen een foam Lance ergens anders gekocht en daar ven ik super content mee.

Verder een groot monello fan!
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik heb met mijn goedkope karcher geen problemen gehad met het schuim, helaas is hogedrukreiniger overleden.
Misschien woon je in de buurt van een forumlid en kun je even op een andere Nilfisk proberen danwel een andere foamlans op jouw Nilfisk proberen. De foamlans kan tot 20l/min aan, jouw hogedrukreininger levert 7.5l/min dus dat is het probleem niet.
 
Ik ga ervanuit dat wanneer ik de knop volledig dichtdraai er maar een bepaald volume water doorheen komt en ik niet zo enorm veel verschil zou moeten zien met andere mensen

Hetgeen wat je met de knop regelt is de hoeveelheid shampoo dat wordt toegevoegd aan de straal. De hoeveelheid water wordt bepaald door de sproeier binnenin. Het kan zijn dat deze te klein of te groot is. Dan zou je even naar CC HQ moeten gaan om deze te laten opboren.

https://forum.Carclean.com/threads/monello-lancia-foam-kit-for-karcher.14027/#post-253901
 
Ik zie het, wellicht is het handig dat Carclean dat bij de beschrijving van de foamlans zet dat voor een goede werking de druk max +/- 130 bar mag zijn en de maximale druk die de foamlans aan kan 180 bar is.
 
Ik heb ook deze HD, dezelfde Monello foamlans en een Megane estate.
Hiervoor had ik een karcher K2 met 110 bar.
Ik foam eigenlijk altijd met 1 op 4 maar met 1 op 10 krijg ik ook prima foam maar minder dik. Met de karcher had ik altijd 1 op 4 nodig voor een dikke schuim laag. Ik heb zo'n 60% vd fles nodig voor mijn Megane waar ik met de karcher bijna een hele fles nodig had. Ik doe altijd met warm water mengen en de fles en aantal keren omkeren om goed te mengen.
De groene knop bovenop voor hoeveel foam toe te voegen heb ik iets open staan uit mijn hoofd. De voorzijde voor de breedte heb ik niet helemaal dicht staan. Moet wel zeggen dat ik een aansluit kitje besteld heb voor een nilfisk nadat ik van HD gewisseld ben. Lancia_Nilfisk_Connector_LanciaNilfiskConnector_103449
Wellicht heb je hier nog wat aan?
 
  • Leuk
Reactions: Woutern
Het kan dat de doorvoer niet goed is afgestemd
Ik meen dat CarClean HQ daar onderdelen voor heeft
Stuur ze even een mail informatie@Carclean.com
 
Ik heb ook altijd prima foam met de Monello kit.
Ik gebruik het vaak 1:10. En vul dit aan met warm water.
Ik heb de knop altijd helemaal naar de - staan.
 
  • Leuk
Reactions: Woutern en Pter
Allen bedankt voor de reacties. Het lijkt er dus op dat de HD niet het probleem is aangezien @Tommy86 met dezelfde combi wel een goed resultaat heeft en 40% overhoud.

Ik doe ook altijd lauw-warm water bij de artico en draai de fles ook een paar keer om. Wat ik me wel bedenk is dat ik de artico 5L zelf nooit schud of omdraai, zou dat het probleem kunnen zijn?

Dat verklaart natuurlijk nog niet waarom het zo snel op is.
 
Allen bedankt voor de reacties. Het lijkt er dus op dat de HD niet het probleem is aangezien @Tommy86 met dezelfde combi wel een goed resultaat heeft en 40% overhoud.

Ik doe ook altijd lauw-warm water bij de artico en draai de fles ook een paar keer om. Wat ik me wel bedenk is dat ik de artico 5L zelf nooit schud of omdraai, zou dat het probleem kunnen zijn?

Dat verklaart natuurlijk nog niet waarom het zo snel op is.
Had ik vorige keer wel eens gedaan.
De kan ff goed geschut en op de kop gezet. Toen kwam er weer witte drap uit de kan. En leek de foam een stuk beter!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
ik zal ff een filmpje uploaden, ik gebruik een cip (karcher) max 100Bar en met 1:1 dus monello rechtstreeks onder de lans krijg ik geen lekkere foam, ik vermoed dat 100 BAR niet genoeg is ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Vind het eigenlijk vreemd dat zoveel mensen een probleem hebben met de lans.
Een bekende van mij heeft ook de monello lans met magico, hij krijgt ook geen lekkere foam laag.
Terwijl ik met de lans van autobrite scheerschuim kan maken.

Hieronder voorbeeld met de monello lans, schuim loopt er veel te snel af en is veel te dun.

IMG-20160817-WA0004.jpg