• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Thick Mitt

Thick Mitt inmiddels 2x gewassen in de wasmachine en vanmiddag nog even snel de auto gepoetst. Mede door het volume vind ik 'm juist wèl prettig.
 
Kees-sw;n413231 zei:
"gras, stukjes blad, fijne twijgjes enz."

Je moet 'm ook niet op de grond laten vallen! :confused:

Is niet nodig: de achterwielen gooien dit tijdens het rijden tegen het onderste deel van de achterbumper.
 
Daarom heb ik kortgeleden spatlappen laten monteren. Opvallend hoeveel troep die lappen tegenhouden (en ik vind het bovendien mooi staan).
 
Klopt Shaminoo, ik heb het bij mijn auto zelfs erger gemaakt: velgen gemonteerd met 5 mm lagere ET, waardoor ze dus iets verder naar buiten staan, en makkelijker de zijkant/onderkant van de achterbumper onder kunnen gooien.
 
Kees-sw;n413231 zei:
"gras, stukjes blad, fijne twijgjes enz."

Je moet 'm ook niet op de grond laten vallen! :confused:

Ik was in een gekke bui en bedoelde mijn opmerking ook gekscherend!
Had niet verwacht (en niet over nagedacht) dat er serieus op gereageerd zou worden.
Het zette mij wel aan het denken:
ik spuit mijn wagen voordat ik ga wassen met shampoo / wash mitt eerst af met de tuinslang en spuitpistool.
Daarbij heb ik op de lak een brede straal maar bij de wielkuipen en onderkant achterbumper en zijkanten een harde straal, waarmee ik de meeste "troep"
(bijv. gras, stukjes blad, fijne twijgjes enz.;)) weg spuit.

Mijn vraag nu: juist of niet?
 
Doe ik ook zo Kees-sw, maar dan nog spuit ik er niet alles af. Ook gebeurt het wel dat terwijl ik aan het wassen ben er troep uit bomen verderop in de straat op de auto waait/dwarrelt, je voorkomt het gewoon niet voor 100%, en die zooi weer uit de gewone Monello mitt krijgen is een rot klus.

Overigens was mijn reactie ook een verduidelijking voor Bikkel bedoeld. Wielkasten, velgen, achterbumper spuit ik sowieso met een harde straal af (vaak eerst met brede straal om de boel nat te maken/ te laten weken, en dan even later met een harde straal van de tuinslang)
 
Svenn21;n409147 zei:
De meguiars en monello washmitt heb ik zelf nooit gehad, voor mij is dat moeielijk vergelijken maar zal zien dat ik de thick mitt naast de madness incredibel ga leggen.
Mochten meer mensen willen vergelijken, we hebben inmiddels het Microfiber Madness assortiment op voorraad!