• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Thick Mitt

Tim, vandaag weer auto gewassen en de mitt was inmiddels ook gewassen. Ging al stukken beter. Gleed makkelijker over de lak. Ben benieuwd naar de komende keren.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ze zijn er nog niet erg positief over.:(, op de site van Carclean . Heb hem zelf nog niet gebruikt. Maar dat komt wel :)
 
Ben benieuwd naar jou ervaringen GTS Vectra......
Wat ik zei, eerste keer erg stroef. Wellicht direct keertje wassen voor je hem gebruikt.
 
Mijn ervaring is dat hij in het begin (ongewassen) ook wat stroef ging, inmiddels gewassen en spoedig opnieuw testen. De Thick mitt neemt - veel - meer water/shampoo op en is daardoor wel iets zwaarder, maar dat vond ik persoonlijk wel prettig. To be continued...
 
Gisteren ook de thick mitt kunnen gebruiken, hij is super dik, neemt veel water op en houd dat ook goed vast, bij het "draaien" van de mitt zat er nog veel water/shampoo in de mitt.
Dat vindt ik persoonlijk wel fijn. Nadeel vindt ik alleen dat je door de dikte van de thick mitt weinig gevoel met de auto hebt en moeilijk tussen roosters enzo komt.
Hij glijd nog wat stroef over de auto, maar dat deed de gewone monello mitt in het begin ook. De gewone monello mitt glijd nu vele malen beter dan die van meguiars.
 
Het stroevere komt door de hoge kwaliteit microvezel en de meervoudig gesplitste vezel.

Hierdoor blijven de vezels veel langer goed, zacht, absorberen ze meer en snijden ze minder in de lak (marring). Het nadeel is de 'plakkerigheid' bij eerste gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Jammer dat er mensen zijn die na 1 gebruik gelijk hun oordeel klaar hebben. Een nieuwe droogdoek is ook een stuk stroever dan een die een paar keer is gewassen.
 
Dibbuz;n411181 zei:
Jammer dat er mensen zijn die na 1 gebruik gelijk hun oordeel klaar hebben. Een nieuwe droogdoek is ook een stuk stroever dan een die een paar keer is gewassen.

Wellicht dit vermelden bij de beschrijving op de website. Dat kan de verwachtingen wat bijsturen!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ben ik dan de enige die het wel een fijn ding vind? Ik gebruik normaal een dodo wash pad. Ik moest even wennen om de mitt om mijn hand te doen maar eenmaal bezig gaat het prima. Ik schrok er trouwens van hoe veel vuil die opneemt, auto eerst in de foam gezet dus de meeste bagger was er wel af, maar de mitt was echt behoorlijk verkleurd elke keer!
Gelijk daarna in de was gedaan en laten drogen boven de kachel.

Ik vind het dus een handig ding en ben er erg tevreden mee:-D
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Tim
Nieuwe doeken, washandschoenen e.d. Was ik ook altijd eerst uit voor eerste gebruik,...
Net als met kleding, die was ik ook eerst als ik nieuwe heb anders zit me dat totaal niet lekker.

Vind het pas fijn werken, nadat het een paar keer is gewassen ;)
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ook ik vind de Monello Thick Mitt een hele prettige washmitt om mee te werken.
Tot nu toe gebruikte ik de Poorboy's Chenille Mitt ( die met de microvezel dreads ) waar ik ook zeer tevreden over ben.
Zowel de Thick Mitt als de Chenille nemen veel water op.
Hierdoor wordt de Mitt wel wat zwaarder en ik snap dat sommige mensen dat niet prettig vinden, maar ik vind het juist wel prettig.
De Thick Mitt laat zijn water wel makkelijker los dan de Chenille ( +1 voor de Thick Mitt ).
Zowel de Thick Mitt als de Chenille nemen veel vuil op , maar de Thick Mitt is iets lastiger uit te spoelen ( +1 voor de Chenille ).
De manchet van de Thick MItt is een stuk strakker als die van de Chenille waardoor de Thick Mitt beter om je hand blijft zitten ( +1 voor de Thick Mitt )
Het enige wat mij ( nog ) niet bevalt aan de Thick Mitt is het stiksel tussen je vingers.
Ik vind dit niet prettig zitten en het maakt het draaien van de mitt tijdens het wassen niet makkelijker, maar het is gemakkelijk te verwijderen en ik zal dit waarschijnlijk ook wel gaan doen.
Voor gebruik heeft de Thick Mitt eerst overnacht in een emmer met warm water en een scheutje azijn.
Vervolgens laten drogen en toen gewassen in de wasmachine met micro restore ( Dit doe ik overigens altijd met nieuwe MF producten )
Hierdoor totaal geen last van een "stroeve" mitt.
Al met al een prettige mitt die ik zeker aan kan raden.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik heb de Thick mitt ondertussen ook liggen, maar nog niet gebruikt, de dikte is ongeveer het dubbele van de gewone. Naar mijn idee, zijn de vezels van de thick mitt wat korter, wat mij persoonlijk geen nadeel lijkt: ik heb bij het wassen wel eens last dat er op de achterbumper allerlei 'groen' zit, wat in de vezels van de (gewone) mitt gaat zitten, en bij het spoelen in de emmer er moeilijk uit is te krijgen. Ik hoop dat de thick mitt hier wat minder last van heeft.
 
vandaag voor het eerst gebruikt, maar inderdaad erg "stroef". gaat morgen de wasmachine in, en dan na me vakantie maar eens kijken of het makkelijker gaat.
voor de kleinere hoekjes toch wel de Mequirs Mitt erbij gepakt welke ik hiervoor gebruikte, door de dikte van de Monello kwam die voor me gevoel niet helemaal in de rondingen/hoekjes.