• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello vs Scholl - persoonlijke meningen gezocht

Naast de gebruikelijke swirls zo op het eerste zicht, zitten er over de zijkant lange lichte veegkrassen. Althans, het lijken veegkrassen. Ook niet onwaarschijnlijk dat dit ooit veroorzaakt is door het poetsbedrijf. Ben wel erg benieuwd welke combinaties het gaan worden.
 
Inmiddels staat de auto gekleid en wel klaar. Morgenochtend nog even alle gevoelige delen afplakken en dan aan de slag met de dap900. Toch wel een aantal uitdagingen, zeker het hoogglans zwarte dak. Wat ingebrande insecten en vogelpoep plekjes.
 

Bijlagen

  • IMG_3971.JPG
    IMG_3971.JPG
    130,5 KB · Weergaven: 204
  • IMG_3976.JPG
    IMG_3976.JPG
    110,5 KB · Weergaven: 225
  • IMG_3983.JPG
    IMG_3983.JPG
    128,6 KB · Weergaven: 223
Het corrigeren gaat op deze lak waarschijnlijk niet het spannende zijn. Mooi finishen wel. Grijp voor de laatste stap naar het allerzachtste wat je in de kast hebt qua pad/polish. Ik pak daarvoor Rupes Wit, maar weet niet wat je hebt wat vergelijkbaar is.
 
@Maaike ,
Vogelshit zou een uitdaging kunnen worden en ga niet te grof op de pianolak delen die lak is vaak ook erg gevoelig. Liefst afnemen met edgeless doeken ,de (splinternieuwe) Fiesta die wij deden nam ik af met monello bianco doeken en dat gaf al een licht waasje op de lak vandaar...
 
Die vogelpoep ga ik er zeker niet uit kunnen krijgen. Dat zou te optimistisch zijn.
Een legio aan combinaties is mogelijk. Nog even op de site van Scholl zitten kijken... S30+ op oranje en vervolgens op de neo honey spider lijkt me wel wat. Morgen eens bezien hoe dit gaat.
Ik neem de eerste polijst stappen af met de Monello verde doeken. Na de laatste hits neem ik af met Nanoles Edgeless doeken.
 
  • Leuk
Reactions: Nitros
Ivm de warmte gisteren ging alles een beetje langzamer. De eerste bevindingen met S30+ op de oranje Scholl pad zijn positief. Pad loopt soepeltjes over de lak, corrigeert ook nog eens erg netjes. Nabewerken met de honey spider op de motorkap resulteerde in een 95% strak resultaat. Vergeleken met de Monello kompressor pads verloopt het polijsten vele malen smoother. De Monello Raffini pads doen niet echt onder voor deze Scholl pads vind ik.

De S30+ stoft minder dan bijvoorbeeld Monello Mezzo. Daarnaast is het een verademing, kan gedacht zijn, te zien wat het polijstmiddel doet. Rustig en beheerst werken is het devies. Met de Kompressor pads wil de Dap nog wel eens gaan stuiteren, terwijl je nog maar halverwege een hit bent.

Ik heb binnenkort nog een youngtimer BMW te doen, wellicht kan ik dan echt concluderen wat het verschil is tussen Scholl en de Raffini pads. Hoewel ik vrees ander geschut te moeten gebruiken op die wagen. Onder een bepaalde hoek gekeken en zeker op de portieren zowat dubbelgevouwen ondersteboven:p, is er altijd nog wel een miniscuul krasje te zien....

Op het hoogglans zwarte dak gedroegen pad en middel zich compleet anders. Minder smooth, wat stug... wel een super correctie (na twee hits, overigens op alle panelen gehanteerd). Afnemen was een bitch... uiteraard gebruik ik altijd Gyeon prep.

Zometeen verder met het corrigeren van de bumpers, het monster uit mijn avatar gaat weleens mee in de achterbak, hoe voorzichtig ik ook ben, krasjes zijn nauwelijks te voorkomen. Verslag volgt volgende week hopelijk. Toegevoegd een foto van de motorkap na twee hits S30+ op Scholl oranje en één hit S30+ op Scholl honey spider neo.
 

Bijlagen

  • IMG_3993.JPG
    IMG_3993.JPG
    108,5 KB · Weergaven: 259
  • Leuk
Reactions: 350Z