Ivm de warmte gisteren ging alles een beetje langzamer. De eerste bevindingen met S30+ op de oranje Scholl pad zijn positief. Pad loopt soepeltjes over de lak, corrigeert ook nog eens erg netjes. Nabewerken met de honey spider op de motorkap resulteerde in een 95% strak resultaat. Vergeleken met de Monello kompressor pads verloopt het polijsten vele malen smoother. De Monello Raffini pads doen niet echt onder voor deze Scholl pads vind ik.
De S30+ stoft minder dan bijvoorbeeld Monello Mezzo. Daarnaast is het een verademing, kan gedacht zijn, te zien wat het polijstmiddel doet. Rustig en beheerst werken is het devies. Met de Kompressor pads wil de Dap nog wel eens gaan stuiteren, terwijl je nog maar halverwege een hit bent.
Ik heb binnenkort nog een youngtimer BMW te doen, wellicht kan ik dan echt concluderen wat het verschil is tussen Scholl en de Raffini pads. Hoewel ik vrees ander geschut te moeten gebruiken op die wagen. Onder een bepaalde hoek gekeken en zeker op de portieren zowat dubbelgevouwen ondersteboven
, is er altijd nog wel een miniscuul krasje te zien....
Op het hoogglans zwarte dak gedroegen pad en middel zich compleet anders. Minder smooth, wat stug... wel een super correctie (na twee hits, overigens op alle panelen gehanteerd). Afnemen was een bitch... uiteraard gebruik ik altijd Gyeon prep.
Zometeen verder met het corrigeren van de bumpers, het monster uit mijn avatar gaat weleens mee in de achterbak, hoe voorzichtig ik ook ben, krasjes zijn nauwelijks te voorkomen. Verslag volgt volgende week hopelijk. Toegevoegd een foto van de motorkap na twee hits S30+ op Scholl oranje en één hit S30+ op Scholl honey spider neo.