• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Vanmiddag de Monello Sponge voor het eerst gebruikt en hij neemt ontzettend veel water op. Dit scheelt me een hoop gezeul met de emmers dus ik neem voorgoed afscheid van de mitt. En doordat hij spierwit is, kun je goed zien wanneer je moet omdraaien en of je nog een keer extra over de gritguard heen moet. Ook is hij stevig en kun je hem met 2 handen goed over de gritguards wrijven zodat hij zo weer brandschoon is.

Dus nog bedankt voor de mooie Unico bundel. Heb nu wel een nieuwe mitt in verpakking over. :-d

Mooi zo, we hebben de spons een hoge ppi gegeven, door deze dichte structuur houdt hij inderdaad lang water vast! :ja

Bartezzz zei:
Hoe zou jij het doen dan? :weetniet

Ik denk dat hij het contrast van de letters met de achtergrond iets te weinig vindt. Daar kijken we nog naar.

Ook ik heb zojuist de mooie nieuwe site van Monello bezocht. Ziet er (mogelijk na wat aanpassingen) prachtig uit. Gefeliciteerd.

Ik ben geen twintig meer en zou de letters van een iets groter formaat willen zien, want op mijn 23” scherm moet ik toch wel goed kijken.

Ik ben toe aan een nieuw stukje (setje) clay.. Nu lijkt de Monello Dolce Verde Klei Set me wel wat, al lees ik her en der wat verschillende dingen..

Het zijn de andere (duurdere) merken in een ander flesje, maar het zou ook meer geschikt zijn voor de hardere duitse lakken.. (waarom dan die italiaanse vlag?)

En hoe hard is de lak op een 2000 Punto? Mag ik die tot de harde lakken rekenen?

Eigenlijk gaat deze post maar naar 1 vraag toe, is die clay kit geschikt voor mijn auto?

Monello = Menzerna.

Menzerna is een polijstmiddel ontwikkeld specifiek voor met name de VAG lakken. VAG lakken staan er om bekend dat deze aan de harde kant zijn, maar de polijstmiddelen zijn in principe geschikt voor alle lakken.

De italiaanse vlag, ziet er mooi uit en de namen klinken exotisch :-d

En hoe hard je lak is, klik hier.

Je komt er alleen achter hoe hard en/of zacht je lak is door een testspot te doen.

nicknameless zei:
Monello = Menzerna.
Dus de Monello klei, wax en doeken komen bij Menzerna vandaan? :no
Complete onzin, wat bij Menzerna vandaan komt zijn alleen de Raffini polijstmiddelen.

nicknameless zei:
Menzerna is een polijstmiddel ontwikkeld specifiek voor met name de VAG lakken.
Ook niet terecht, ze werken het best op harde lakken en er zal best rekening gehouden worden met de Europese harde lakken van tegenwoordig.
Maar complete nonsens dat ze alleen voor VAG lakken ontwikkelt zijn.

Probeer niet zomaar wat te schreeuwen voordat je zulke beweringen post.

Kleiset is sowieso prima geschikt, Monello Mezzo en Finale zullen het uistekend doen op je lak.
Het enige wat heel soms minder goed werkt op zachtere lakken is de Forza compound.

Welke polijst middelen kan ik dan het beste nemen van Monello voor mijn Punto (hier en daar hele lichte swirls) en een Citroën Saxo (wat meer swirls maar niet overdreven diep). Moet ik ze dan alle 3 nemen? Of is een ander merk dan meer geschikt?

Zelf ervaring met Mezzo en Finale, maaaarrrrrrrrr voor zelfde geld is jouw lak harder / dieper krasje spontaan hier of daar ( you'll never know ) en om sowieso een slag om de arm te houden raad ik aan om ook de Forza mee te bestellen.
Voor zelfde geld help je de buurman / vriend / vader met een klusje of weet ik veel .... ik zeg ga voor het supertrio en je zit er warmpjes bij

Voor swirls heb je in 90% van de gevallen genoeg aan een oranje pad en Mezzo, soms is een 2e hit nodig. Zodra je lakdefecten hebt die in de schaduw zichtbaar zijn, dan moet je al snel aan de Forza.