• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Dibbuz zei:
Dus de Monello klei, wax en doeken komen bij Menzerna vandaan? :no
Complete onzin, wat bij Menzerna vandaan komt zijn alleen de Raffini polijstmiddelen.
Ik doelde inderdaad ALLEEN op de polijstmiddelen.

Dibbuz zei:
Maar complete nonsens dat ze alleen voor VAG lakken ontwikkelt zijn.
Mijn achterliggende gedachte was dat Menzerna van origine een Duitse firma is en zich in eerste instantie had gericht op de Duitse lakken...

Mijn welgemeende nederige excuses voor het in de war brengen....:roll

Tim zei:
Er komen 20 stuks hoogglans potten van Ibrido beschikbaar voor de liefhebbers. Het recept is dus hetzelfde! :ja
Tim hoe gaan we aan een pot Ibrido speciale editioné (schrijf ik het zo goed?) komen?

Ik twijfel nog, of een inschrijving, of een voorafgesproken moment bepalen wanneer hij online gaat, liefhebbers kunnen hem dan online bestellen.

Paulus de Boskabouter zei:
Voor dezelfde prijs Tim?

Het maken van de hoogglans pot was een stuk duurder dan de normale pot (mede ook door het kleine en exclusieve volume). Ik moet het nog doorrekenen, maar het kan zijn dat hij iets duurder wordt aangeboden.

Maak er een veiling van !!

Dan kan er van de opbrengst tenminste 1 pot richting RogierV12. ( Onze Ibrido junkie Sorry Ambassadeur);)

Aah, bummer!
Dan heb ik slechts een gewone-exclusieve pot Ibrido in plaats van een exclusieve-exclusieve pot. :bad

Ben vooralsnog wel nieuwsgierig naar de inhoud van het mysteryzakje.

Dat zakje..... hmm Plastic wax-container? Of ging die er niet komen?

Glimmende pot Ibrido ==> ***zoekt zonnebril smilie***

Tuurlijk komt er een wax in een prijscategorie die voor normale stervelingen ook te doen is... ;-)

@ D-J: Dat zou wel fijn zijn! Ik zou heel graag de Monello wax proberen maar €185,- (of nu voor €159,-) is mij persoonlijk toch te kostbaar.

madhouse zei:
Welke polijst middelen kan ik dan het beste nemen van Monello voor mijn Punto (hier en daar hele lichte swirls) en een Citroën Saxo (wat meer swirls maar niet overdreven diep). Moet ik ze dan alle 3 nemen? Of is een ander merk dan meer geschikt?
Dibbuz zei:
Voor swirls heb je in 90% van de gevallen genoeg aan een oranje pad en Mezzo, soms is een 2e hit nodig. Zodra je lakdefecten hebt die in de schaduw zichtbaar zijn, dan moet je al snel aan de Forza.
madhouse zei:
Niet eerst met Mezzo en dan afbouwen met Finale? En zo ja, welke kleur pad voor Finale?

Ik weet dat de Wax op het moment hot is in dit topic maar heeft iemand nog antwoord op bovenstaande?

Ik wil graag aanschaffen (eventueel ook pads er bij) wat ik nodig heb en mocht ik de Forza bijv. niet nodig hebben dan hoef ik die niet aan te schaffen.

Ik doe onze eigen auto's en hier en daar een goed onderhouden auto van een familielid (vrij nieuwe Clio, vrij nieuwe Kangoo, vrij nieuwe Audi A3/A6)

Aangezien dit een merken discussie topic is plaats ik het maar even hierbij omdat ik ook nog twijfel over een ander merk.

Zoals ik al zei denk ik dat je met een oranje Light Cutting i.c.m. Mezzo de swirls toch wel eruit moet kunnen krijgen.
Forza komt bijna altijd pas kijken op het moment dat je krasjes hebt die in de schaduw ook kan zien.

Ik denk dus niet dat je die nodig hebt voor de details die je nu aangeeft.
Daarna afbouw met Finale of een andere finishing polish, gebruik deze met een light polishing (groen) of een finishing (zwart) pad.

Stel je haalt met oranje en Mezzo met 2 hits 95% van de swirls weg op de Saxo, ben je dan tevreden of wil je echt tot het gaat gaan.
Vroeger wou ik inderdaad zoveel mogelijk weghalen, feit is gewoon dat 99% van de mensen de swirls amper zien laat staan die laatste paar krasjes.
Tenzij het een show auto zou zijn hoeft het voor mij echt niet meer zo perfect.

Zo een beetje antwoord gegeven op je vraag?

Thnx Dibbuz, dat is een duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik zat namelijk te twijfelen over de afbouw met de Finale, hoe ik die moet doen en met welke pad. Maar zo is het duidelijk en 95% vind ik ook voldoende!

Dit moet een "beginner" op polijst gebied met een DAP wel voor elkaar kunnen krijgen denk ik?

Nogmaals bedankt! :-)^