• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Dodo fingermitt pakken !
DE concorso's zijn voor aanbrengen van wax ideal .... wellicht anders bekeken maar zie ze nl niet als finishing pad zijnde
 
Uhh ik bedoel dat ik ze alleen gebruik voor wax, sealants en wheel sealant. ;)
Alleen heb ik meer verschillende waxen dan die gouden pads, was mooi geweest om allemaal dezelfde te hebben..
 
Die gebruikte ik ook heel veel.
Liggen enorm lekker in de hand. Heb vorig jaar Monello edgeless pads besteld en nu eenmaal gebruikt.
Op zich ook prima, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar die oude pads hoor. Anyway, je zou je edgeless eens kunnen proberen.
 
+1 voor de Dodo Juice fingermitts! De concorso handpads zijn inderdaad heel fijn, maar de fingermitts nog fijner.
 
Ik ben toe aan een nieuwe fles Monello Inizio, maar zie op de favoriete webwinkel dat deze vervangen wordt door Monello - Raffini Veloce.
Wat kunnen jullie vertellen over de verschillen? Inizio was erg geliefd bij mij.
 
Volgens de omschrijving minder stof en een betere afwerking. Op de clinic ook al begrepen dat het gewoon bijna het zelfde product is. Gewoon een verbeterde versie. Je zal in ieder geval geen miskoop doen.
 
Dat begreep ik er ook uit. Met name het stoffen heeft de laatste tijd een hoop stof doen opwaaien en deze versie schijnt dit minder te hebben
 
@Eelco: was te leuk om te laten liggen ..... trouwens, vanaf vandaag kan de stof ook blijven liggen daar de Veloce is gearriveerd ( las ik op gezichtboek )
 
Merci, stond niet tussen de "nieuwe" producten waar ik tussen heb gekeken. Zal het toevoegen aan mijn verlanglijst.
 
Komt Monello nog mag een budget wax? De Ibrido is wellicht een geweldig wax, maar ik geef dat geld niet uit aan een wax. Ik denk dat er wel markt is voor een budget wax van 20, max 25 euro. Nu koop je toch een wax van de concurrent, terwijl in de rest van mijn collectie zwart met een Italiaans vlaggetje overheerst:-b
 
Nog niemand met de Veloce los gegaan?8-())

Ik heb hem onlangs op een Ford getest met vnl. de Carpro wolpad.
In vergelijk met de Inizio Forza lijkt hij in gebruik een fractie smeuiger waardoor het iets beter lijkt te verdelen over de lak en pad tijdens het verspreiden, het scheelt niet enorm, maar ik vond het genoeg om op te merken.
Als de toeren omhoog gaan merk je dat hij iets sneller afbreekt, en iets dus makkelijker afneemt tov. Forza bij het zelfde aantal passes.

Ook wat langer doorwerken laat hij straffeloos toe, zal wellicht mede komen doordat het geheel wat smeuiger is.

Finish van wat ik tot zover kon beoordelen is zeer acceptabel, een lichte waas/haze die je ook wel na gebruik van de denim pads ziet, en minimale holgrammen.
Je kunt wellicht niet niet op iedere auto de stap met Mezzo achterwege laten, maar deze liet het verassend goed toe, wat ik zeker een pluspunt vind.
Ik heb op verschillende plaatsen getest (reparatielak vs. originele lak) en kon beide eigenlijk prima finishen dmv. rotary met Finale op een witte Kompressor, of een gele 3M wafelpad.
Deze combinatie gebruik ik best vaak (zowel met de rotary als de Dap), en voldoet eigenlijk erg goed.
Moeilijke vormen werden nog eens extra gefinisht met de Dap, just in case..

Wolpad loopt nog steeds snel vol, bij het uitlopen van de machine na uitschakelen even snel een borstel er langs is genoeg om verder te gaan.
Na 3 hits doe ik meestal de pad even helemaal goed schoon borstelen.

Qua bruikbaarheid op diverse lakken blijft het wat mij betreft (in ieder geval bij roterend gebruik) net zo tricky als Inizio Forza op sommige middelharde en vooral wat zachtere lakken.
Op de origineel gespoten delen werkten beiden zeer lastig (precies hetzelfde als op mijn Ford testpaneel), ik kreeg het gevoel dat de combi zich veel te veel vastbeet op de lak, dus snel warmte ontwikkeling, gummen, en daardoor ook stoffen.
Cocktailen met Finale of primen (veel of weinig) met Spray & Wipe brengt hierin geen verbetering.
Het kan niet altijd perfect zijn, en dit is dus ook een reden om altijd "just in case" een back-up compound te hebben, bij mij is dat meestal 3M Fast Cut +, of de Meg's M105.
Uiteraard wilde ik verder werken met Veloce, dus nog wat gespeeld en uiteindelijk gewoon wat langer doorgewerkt, maar dan niet hoger dan 1100 rpm, dat was redelijk te doen.

De eerste de beste hit die ik deed op een deel met reparatielak maakte mij na bovenstaand weer een stukje blijer, en dat was uiteindelijk ook waarvoor ik hem had gekocht, goed en vlot te verwerken en meteen een nette finish (voor een compound).

Even voor de duidelijkheid, bovenstaand gaat allemaal om gebruik met een Rotary, wel een stukje gedaan met de Dap, maar dat was minimaal.

Wat ik zelf iets minder prettig vind is het flesje, ondanks dat het er super-de-luxe uit ziet, had ik toch liever de oude met de Flip-dop gehad, die kun je mooi op de kop zetten en dan hoef je niet iedere keer de substantie naar de dop toe te "schudden" tijdens het aanbrengen (je moet toch iets hebben om over te zeuren;) )