• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Thanks voor het delen van de ervaring. Zelf nog geen lak gehad waar Veloce niet goed op deed maar kan ook onmogelijk elke lak proberen natuurlijk.
Flessenwens zal helaas niet in vervulling gaat ;)
 
net de monello limited edition wax gekocht (125 euro)
iemand al ervaring mee?

was deze of de auto finesse maar die was nog 35 euro duurder dus heb de sprong gemaakt. monello heeft me al altijd leuk verrast dus, ben benieuwd
 
Vraagje over de Raffini Finale... Vorige week met het polijsten finale gebruikt en uiteraard geschud voor gebruik. Toen ik de dop open deed kwam het product vanzelf uit de fles, en het bleef maar stromen komen (fles hield ik recht om hoog). Had dus een beetje veel product op de pad... Dus een wat groter deel gedaan dan normaal, dat was niet zo een probleem. Maar de keren daarna dat ik de dop open deed gebeurde steeds het zelfde (ondanks ik niet opnieuw geschud had).

Iemand een idee hoe het komt dat het product zich als het ware uit de fles laat drukken? Een soort schuimen zonder schuim zegmaar... weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven :p
Met de Inizio en Mezzo had ik geen problemen.
 
@Tim: owkee, en de oplossing hiervoor is ? Dat het met de eerste keer openen gebeurt tot daar aan toe, maar ik lees dat hi_sven daarna nog tegen zelfde probleem aan liep en lijkt me niet fijn werken
 
Gewoon even het dopje eraf draaien en nergens meer last van:-"

Het leven kan soms zo makkelijk zijn :grinning:
 
Het is gewoon een natuurkundig principe en is onafhankelijk van het product. Veel mensen zullen het ook met een tube zonnebrand gehad hebben, opgewarmd in de zon, ontstaat ook daar overdruk.

Als je een sprayfles in de zon zet, ontstaat er ook overdruk en druppelt vloeistof uit de sprayer.
 
aah.. Dan zal het wel de warmte zijn geweest, het was redelijk warm die dagen ;) Bedankt!
Wel apart dat het met de andere 2 niet het geval was.
 
....

Fles rechtop houden met dop naar boven
Bodem een paar keer stevig tegen een oppervlak stoten
Eventueel een doek ertussen om de fles heel te houden
Dan de hele dop langzaam van de fles draaien (dus niet het klepje open)
Lucht eruit....

Dop terug en nog even schudden
 
Eelco;332114 zei:
Nog niemand met de Veloce los gegaan ?

Gisteren de Veloce gebruikt op een zwarte Astra H GTC met de fabriekslak.

Deze auto hadden we al eerder gehad en toen moesten we met een gele pad icm Inizio beginnen om de swirls eruit te krijgen icm een DAP900. Ditmaal was de auto er zeker weer zo erg aan toe.
Nu de Veloce geprobeerd en dat werkte eigenlijk net zo goed als de Inizio waar de Mezzo icm de gele pad echt te kort kwam.
Als tussen oplossing tussen de Mezzo en de Inizio dus een hele mooie optie.
De Veloce laat net even wat meer glans achter dan de Inzio al is het verschil in glans tov de Mezzo wel duidelijk zichtbaar in het voordeel van de Mezzo.

De Veloce ook op de PRO900 geprobeerd (standje 3-4) op een deel waar flinke krassen in zaten icm een oranje pad.
Daar vondt ik de Veloce enorm snel plakken en zijn functie verliezen. Het afnemen daarin tegen vindt ik tov de Inizo wel weer veel makkelijker.
 
Plakken herken ik, gisteren toevallig ook op een Opel.
Bij mij was de eerste keer (Ford) de lak niet perfect schoon en heb ik het betreffende deel nog 2 keer flink gekleid en toen ging het beter, gebruik was met wol op de rotary.
Finale of een pufje S&W helpt ook niet. De plakkerige koek die achterblijft (gum, residu, geef het maar een naam) laak zich ook bepaald niet makkelijk verwijderen.
Het koekt vaak aan op het moment dat ik rustig de toeren begin op te bouwen (roterend gebruik).

Afnemen gaat idd wat makkelijker, breekt wat sneller af dan Forza vermoed ik.
Forza afnemen wil ook wel, maar moet iets langer doorgewerkt worden, finish word dan vaak ook beter.
Vind de Monello/Menzerna's sowieso een stuk prettiger afnemen als je ze roterend wat langer doorwerkt.
 
Te warm kan ik me haast niet voorstellen, is net na het verdelen als je de toeren wat omhoog zet, dus te lang doorwerken is op dat moment ook nog geen sprake van.

Enige wat dan nog rest is teveel product (op 1 plaats), ik gebruik meestal 3 tot 4 erwten als ik een wat grotere Carpro (wolpad) gebruik, en die verdeel ik ook nog enigsinds op het paneel door wat te "stempelen" als het ware.
Ik zal de volgende keer eens wat meer kleinere dotjes gebruiken, en die verder verdelen op de pad, wellicht bied dat een oplossing.
 
Sluit me ook aan bij Eelco, bij mij treed het ook al net na het verdelen op.
Ik gebruik 4 erwten op een kompressor pad die voor iedere hit wordt schoongemaakt in de padwasher.

Zal de volgende keer 1 erwtje minder gebruiken om te zien of dat helpt.
 
Waarschijnlijk zal het dan met het type lak te maken hebben.

Kijk eens wat er binnen is:

1048988_414535881992542_236155653_o.jpg

1048198_414535925325871_1997522995_o.jpg

1039984_414535928659204_1540947205_o.jpg

1039630_414535931992537_1756858184_o.jpg

1014834_414535785325885_1807976722_o.jpg
 
Prijzen van de mengflessen worden als volgt:

Monello sprayer los met korte of lange tube € 1,99

10 pack sprayers lang € 16,99
10 pack sprayers kort € 16,99



250ml flesje met sprayer € 3,99
700ml flesje met sprayer € 5,49

3 pack klein € 9,99
3 pack groot € 12,99

6 pack (3 groot 3 klein) € 19,99
 
Heel mooie flessen! Super handige indeling ook, volgens mij echt appeltje eitje om de juiste verhouding aan te maken.