• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

De flessen zijn overmorgen weer beschikbaar!

Non-Ferro komt overmorgen binnen als eerste testversie. Dat is dus een concept dat wij intern zullen testen evenals ons testteam!
 
Deze week zal ons testteam 4 verschillend soorten foams ontvangen, we hopen daarna binnen twee weken de definitieve formule te kiezen en dan zou de foam 2e helft september hier kunnen zijn. (Maar dat stond ook al een paar posts hierboven hé ;) ).
 
Voor de liefhebbers, de twee foams van Monello zijn gereed om naar ons testteam te versturen!

Deze twee versies zijn nog een concept en worden op basis van aan- en opmerkingen mogelijk aangepast.

Wij zijn al heel tevreden over de foam, we zijn benieuwd wat ons testteam ervan vindt!

1115978_436821303097333_1367454273_o.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt:
Ook meer informatie over de 4 detailingtassen die voor Monello gemaakt gaan worden:

De grote tas, met een literinhoud van ongeveer 41 liter, zal tussen de € 60 en € 70 gaan kosten.
De medium tas, met een literinhoud van ongeveer 34 liter, zal zo'n € 50 gaan kosten.
De kleine tas, met een literinhoud van ongeveer 23 liter, zal zo'n € 40 gaan kosten.
De minitas, met een literinhoud van ongeveer 4 liter, zal zo'n € 15 gaan kosten.

Beschikbaar in december. Meer details over de tassen zelf volgt nog. In ieder geval worden het zwarte, stevige canvas tassen.

Als je het vergelijkt met de bekende detailingbags van Dodo, Wolfgang en Autogeek. Dan moet je er rekening mee houden dat deze tassen zo'n 26 liter groot zijn en dat je er voor 4 liter aan flesjes aan kunt hangen.

Zo hebben jullie een beetje een indicatie van het formaat van de tassen van Monello.
 
Klinkt goed Tim voor het merk.

Ben zelf benieuwd naar de foam of dit een gelijkwaardige en zelfs vervanging kan betekenen op de SSF waar ik zeer tevreden over ben.
Kijkend natuurlijk naar de foam uit de HD-foamlans, werking, aantasting onderlaag en prijs/inhoud. (en niet te vergeten de heerlijke geur)
Succes met de ontwikkelingen!
 
Denders;339305 zei:
Ben zelf benieuwd naar de foam of dit een gelijkwaardige en zelfs vervanging kan betekenen op de SSF waar ik zeer tevreden over ben.
Kijkend natuurlijk naar de foam uit de HD-foamlans, werking, aantasting onderlaag en prijs/inhoud. (en niet te vergeten de heerlijke geur)
Succes met de ontwikkelingen!

De geur is dik okee kan ik je alvast melden. De werking vinden wij ook, maar we laten het graag ook nog even over aan onze testers.
 
Prijzen Monello foam, ter indicatie:

Het komt in twee varianten, de ene is vergelijkbaar met een normale Snow Foam, zoals de Super Snow Foam, de ander te vergelijken met de Magi Foam, maar dan pH neutraal betere geur en hogere concentratie.


Monello Artico Snow Foam (als concentraat pH 8,2)

1 liter € 8,99
5 liter € 27,99

Monello Artico Magico Snow Foam (als concentraat pH 7,2)

1 liter € 11,99
5 liter € 36,99

De mengverhouding zal in de meeste gevallen 1:10 zijn, afhankelijk van type lans en machine. 1:4 is ook mogelijk en dan goed te stellen met de stelknop bovenop de lans.
 
Wat hebben de verschillende ph waardes voor een voordeel? Beter schoonmaken of waxlaag intact houden?
 
Heb nu de Wheel woolies eens gebruikt.
Werken prima! Geen gespetter etc. :)^

Wat ik alleen niet begrijp is waarom de lengte van de stengels niet allemaal even lang zijn.
Heb je een wat kleinere maat nodig kom je niet makkelijk tot achter in je velg! Niet handig dus....... :no

Dus als verbetering: Alle stengels net zo lang als de grootste.
 
Je hebt daar een goed punt Rolf!
Dacht dat ik de enige was die daar tegenaan liep (8" en 9" brede velgen met de kleine woolie is een grote uitdaging :D )
 
Als je gas gaf met die R8 kwam je soms op die plek weleens paar achtergebleven wheel whoolies tegen Tim! :D :-"

Zeer goed punt van Rolf, reden waarom ik eigenlijk deze dingen nog niet heb aangeschaft na het eens opgemeten te hebben met de kleinere maten.