• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

ThaBird zei:
Zeg Tim, wat wel leuk is om te weten is hoe je tot die naam ben gekomen.
Het verhaal er achter dus.

Bert en ik wilde eigenlijk een keer wat anders doen. Altijd en overal kom je Engelse namen tegen voor producten. Dus we vonden het leuk om dat een keer anders te doen.

Dus toen kwam al snel het idee om iets te doen met iets Italiaans. Samen met een strak ontwerp, een chique uitstraling, maar wel met een knipoog. Er zijn veel namen langsgekomen, maar Bert kwam op een gegeven moment met de naam Monello en dat beviel eigenlijk wel.

http://www.woxikon.nl/italiaans/monello.php

Monello betekent o.a. deugniet, snotaap, jochie etc. en dat vonden we wel een beetje bij ons passen. :-b Lekker eigenwijs dus.

Het zal best wennen zijn voor velen, omdat die Italiaanse namen helemaal niet 'common' zijn in onze branche, maar dat maakt het juist leuk.

De polijstlijn Raffini, met Inizio, Mezzo en Finale is natuurlijk ook net even anders.
 
Ik vind het een pakkende naam: ik zag laatst een foto van iemands collectie met zogenaamde "monello" pads. (verpakking) Dus ik dacht: eej, dat is iets anders dan LC. Ik meteen gezocht op Carclean.com maar tevergeefs. Na het forum verder uitgediept te hebben vond ik toch waar de naam vandaan kwam. Het straalt wel iets uit zo'n italiaanse naam! TOP :cool:
 
Tim zei:
Bert en ik wilde eigenlijk een keer wat anders doen. Altijd en overal kom je Engelse namen tegen voor producten. Dus we vonden het leuk om dat een keer anders te doen.

Dus toen kwam al snel het idee om iets te doen met iets Italiaans. Samen met een strak ontwerp, een chique uitstraling, maar wel met een knipoog. Er zijn veel namen langsgekomen, maar Bert kwam op een gegeven moment met de naam Monello en dat beviel eigenlijk wel.

http://www.woxikon.nl/italiaans/monello.php

Monello betekent o.a. deugniet, snotaap, jochie etc. en dat vonden we wel een beetje bij ons passen. :-b Lekker eigenwijs dus.

Het zal best wennen zijn voor velen, omdat die Italiaanse namen helemaal niet 'common' zijn in onze branche, maar dat maakt het juist leuk.

De polijstlijn Raffini, met Inizio, Mezzo en Finale is natuurlijk ook net even anders.


Meraviglioso !! Siamo tutti Monelli Qui!
 
Waarom staan op Carclean de Monello pads eigenlijk niet in de lijst.
Wanneer je links bovenin kiest voor merken en dan Monello selecteert, verwacht je het complete Monello assortiment aan te treffen, maar helaas is dat niet het geval.
Wanneer je bijvoorbeeld Poorboys of Mothers selecteert, zie je wel het hele assortiment van die aanbieders.

Moet dat niet even aangepast worden Tim?

Aficior
 
Tja, als je LC pads bestelt, krijg je Monello stuff thuis.
Kan me voorstellen dat ze die toch liever bij de LC spullen laten staan.

(maar je hebt wel gelijk natuurlijk)
 
Ik heb het DAP500 Raffini pakket ook binnen gekregen :party:
Kan eigenlijk niet wachten om er mee aan de slag te gaan! Het weer en benodigde tijd werken alleen nog niet mee :no

Maar omdat een testspot erg belangrijk is, vroeg ik me af of er een lijstje is van de combi's te gebruiken, van licht naar zwaar :weetniet

Dus bijvoorbeeld beginnen met:

Light Green - Finale

En als zwaarst bijvoorbeeld:

Yellow - Inizio ?


Als iemand het lijstje compleet zou kunnen maken, weet ik dat ik een goede testspot kan proberen te doen :)^
 
Yellow - Inizio is inderdaad het zwaarste, Ik zou zelf beginnen met Wit - Mezzo, dan kun je altijd nog zwaarder.
 
Wat zijn dan eigenlijk de combi's van licht naar zwaar?

Want ik zou me in kunnen denken dat Wit-Mezzo lichter is dan bijvoorbeeld Oranje-Finale (om een voorbeeldje te geven)?
 
Zoiets als dit misschien


CSS Pads

Inizio

Geel
Oranje
Wit
(Groen) "kan groen de korrel nog wel afbreken?"


Mezzo

Oranje
Wit
Groen


Finale

(Wit) "Met de witte pad ben je eigenlijk niet meer aan het finishen [finale]"
Groen
Zwart
Rood

Voor mijn eigen Alfa zou ik dan Inizio overslaan en beginnen met Mezzo op een witte pad gevolgd door Finale op groen als er nog krasjes over zijn en finishen op zwart met Finale.

Als ik helemaal verkeerd zit... Ruk ff aan mn halsband om me te corrigeren!
 
Ja zoiets inderdaad!

Zwart - Finale
Light Green - Finale
White - Finale
White - Mezzo
Orange - Mezzo
Yellow - Mezzo
White - Inizio
Orange - Inizio
Yellow - Inizio

Zou dit de goede volgorde zijn van licht naar zwaar?
Iemand die andere suggesties heeft over de volgorde? :)^
 
Er is geen vaste combinatie te maken met produkt en pad!

Hier geldt maar één woord: testspot :!

Elke lak reageert anders op produkt en pad.

:roll
 
Dat wordt ook niet gezegd ;)

Ikzelf vraag me gewoon af wat de volgorde is van licht naar zware combinatie :)^
Zo kan ik een goede testspot doen, want ik ben nieuw met machinaal detailen etc.!
 
OK Dennis, je vraag is duidelijk.
Je lijstje met *gebruikelijke pad/product combinaties* lijkt me niet verkeerd. Wellicht dat een enkele combinatie wat vreemd is en uit het rijtje kan (laat ik even over aan de deskundigen; kom er maar in luitjes).
Bij het maken van die testspot zul je natuurlijk niet heel dat lijstje doorlopen tot je de juiste combi te pakken hebt, maar soms gelijk een stapje zwaarder gaan qua pad of qua product. Die ervaring moet ik zelf ook nog opdoen, dus daar kan ik je niet mee helpen. De hele zware combinaties zul je uiteraard minder vaak nodig hebben dan de lichte.
 
Soepergrover zei:
Kun je voor een *testspot* niet beter lichter beginnen (finale op lichtgroen/wit)?

Dat heb ik zelf nog nooit gebruikt als testspot, reden: de pad heeft een zeer lichte cut en het product is een finishing product, dus voor lakcorrectie, waar je een testspot voor doet, zal het zeer weinig doen, het is een finishing stap.
 
Nog even een vraagje betreffende Spruzzo...

Spruzzo gebruik je na het polijsten om de restanten van de poetsolie te verwijderen.
Maar kan je na FINALE ook SPRUZZO gebruiken? Of neem je samen met de olieën ook
de wetlook dan weer weg?
 
In principe breng je na het polijsten weer een glaze aan, dus dan voedt je de lak weer en is de wetlook weer terug. ;)