• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers drying towel

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Had 3 weken geleden de Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel gekocht, maar die begon na 3x gerbuikt te hebben af te rafelen 8-o . Deze werd gisteren bij het ophalen van mijn bestelling zonder enig probleem door CC terug genomen, hulde aan CC :cool
Vandaag een van mijn nieuwe aanwinsten geprobeerd, de mothers drying towel. Wat een apart ding is dat. Dacht eerst dat er een soort van camping matras voor peuters in de verpakking zat, zo dik is ie. Door de dikte vind ik em niet echt lekker werken en hij voelt erg stug aan. Ik kan de towel niet vouwen. Moet wel toegeven dat de towel wel goed droogt, maar vind hem gewoon niet prettig werken, of doe ik iets verkeerd? Gisteren bij het omruilen van de Meg towel, werd mij als alternatief de PB Waffle Weave Drying Towel geadviseerd. Wat een fijn ding vind ik dat, lekker dun en toch neemt ie veel water op. Ik kan em dubbel vouwen, kan tussen alle kieren en naden komen etc.

Hebben jullie nog tips voor het gebruik van de Mothers towel?

Kijk eens bij 1,27 minuut.

Zo droog ik de lak van de auto.
Doek volledig uitspreiden, eventueel met je vlakke handen het water in de doek drukken/deppen (filmpje bij 1 minuut 34) of de doek bij de punten óver de lak trekken.

De dep methode geeft de minste kans op swirls. ;)

Of kijk eens in topic voor nog meer tips. ;)

Bedankt voor het rappe antwoord. Topic had ik al gelezen, maar vroeg me af of je anders moest werken met de mothers, omdat ie nogal dik is.

Ik had ook eerst de water magnet, maar na mijn mothers droogdoek is de meguiar gedegradeerd naar het "vuilewerkjesdoek" :D Ik vind hem veeel prettiger werken ipv die ander.
Tsja, smaken he :)

zijn beiden waffle-weave doeken, ik bemerk geen verschil
merk ik wel tussen miracle dryer/vergelijkbaar en een waffle weave doek, voorkeur voor de laatste.