• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor ruimte Colt '99

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.545
223
41
Gouda
Beste meisjes en jongens,

Vraagje.

Ik heb totaal geen verstand van motoren, ik vind het al knap dat ik weet dat er sowieso motorolie, spruitenroeiervloeistof en luchtfilter onder de motorkap zitten. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan afdekken voordat ik deze motorruimte gaat detailen?...

1996MitsubishiColt13GLX012_zps67342ebf.webp

Alle elektrische delen afdekken,waaronder bougies,bobine zeg maar alles wat een stroomdraad heeft moet je voorzichtig mee zijn.
Je kan voorzichtig afspuiten als je de delen wat gevaar loopt maar even afdekt.
Vroeger liet ik de motor lopen en spoot ik hem af in een wasbox maar dat mag nu niet meer.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Alle elektrische delen afdekken,waaronder bougies,bobine zeg maar alles wat een stroomdraad heeft moet je voorzichtig mee zijn.
Bobine :worried: ken ik totaal niet, bougies wel. Dat zijn die zwarte dingen aan de voorkant van de deksel van de 4 cilinders toch? Die 4 dingen van links naar rechts....

Ik wilde met een gewone Gardena spuit op laag water gebruik de boel beetje wegspoelen, Total Wipe Out insprayen, borsteltje en kwast erover, afspuiten met weinig water, drogen en dressen.

De bougie kabels zitten aan de ene kant op de bougies en de andere kant loopt naar verdelerkap en de vijfde kabel in de verdeler kap die loopt naar je bobine.
Als je die een klein beetje droog kan houden dan gaat het wel goed.
Ook niet te veel zorgen maken.

• Leuk
Plastic zakje erom en spuiten ,moet gewoon goed gaan.
Het ergste wat kan gebeuren dat er wat water bij de verdelerkap naar binnen loopt en dan start hij niet meer.
Gewoon even verdelerkap eraf halen en droog maken en dan moet hij het weer doen.

• Leuk
In 1999 hadden maar weinig stekker in auto's een rubberen "stop" om water in stekker te voorkomen. Nu wel anders.

Dus zou met alles wat een beetje open en bloot ligt voorzichtig zijn.

Zulke motoren liefst reinigen met stoom. Als je dat niet hebt zou ik het reinigings proces doen met lopende motor.

• Leuk
Het heeft bijna een jaar geduurd maar dit is het resultaat.
WP_20170429_11_37_43_Pro.webp

Gereinigd met Release the Grease, Mothers borstels en Valet Pro kwasten. Afgespoeld en met Engine Dressing ingespoten, erg ruim. Half uur wat anders gedaan, afgeblazen en gedroogd.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: RoyR
Ik had m een keer wel een beetje met kwastje en doekje gedaan maar toen kwam de herfst en winter en was het mij te koud om er veel liefde in te stoppen. En ik rij 60 km naar de was/polijst plek waardoor de motor altijd erg warm is...

Als je nou ook even het hitteschild een likje verf geeft ziet het er weer helemaal super uit :D. Maar het is al mega netjes nu!

Helemaal mee eens, maar dit begint een beetje een bodemloze put te worden. Er mankeert echt veel aan om m mooi te krijgen dus probeer ik met weinig geld er iets van te maken...