• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor ruimte Colt '99

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.545
223
41
Gouda
Beste meisjes en jongens,

Vraagje.

Ik heb totaal geen verstand van motoren, ik vind het al knap dat ik weet dat er sowieso motorolie, spruitenroeiervloeistof en luchtfilter onder de motorkap zitten. Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan afdekken voordat ik deze motorruimte gaat detailen?...

1996MitsubishiColt13GLX012_zps67342ebf.webp

Alle elektrische delen afdekken,waaronder bougies,bobine zeg maar alles wat een stroomdraad heeft moet je voorzichtig mee zijn.
Je kan voorzichtig afspuiten als je de delen wat gevaar loopt maar even afdekt.
Vroeger liet ik de motor lopen en spoot ik hem af in een wasbox maar dat mag nu niet meer.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Alle elektrische delen afdekken,waaronder bougies,bobine zeg maar alles wat een stroomdraad heeft moet je voorzichtig mee zijn.
Bobine :worried: ken ik totaal niet, bougies wel. Dat zijn die zwarte dingen aan de voorkant van de deksel van de 4 cilinders toch? Die 4 dingen van links naar rechts....

Ik wilde met een gewone Gardena spuit op laag water gebruik de boel beetje wegspoelen, Total Wipe Out insprayen, borsteltje en kwast erover, afspuiten met weinig water, drogen en dressen.