Hey GlimKezen & GlansPoppen,
Deze keer geen auto om te detailen, maar 2 motorfietsen! Eén voor de verkoop, de ander voor onderhoud. ( * FOTO'S VOLGEN * )
Ik durf te zeggen dat ik een amateur ben op het Detailing-gebied, maar wel een amateur met de nodige kennis en ervaring. Dit tezamen met boeren verstand = redelijke zelfredzaamheid.
Het betreft hier een Suzuki - GSX 1400 en een Suzuki ... ... . De Gixxer is voor de verkoop en de ... wil de motor weer netjes.
Ik bekijk wat ik in huis heb aan materialen en producten voor auto's en dan kom ik al een heel eind. Maar ik wilde van deze kans(en) gebruik maken om meteen de nodige ervaring op te doen qua detailing én nieuwe producten.
De nadruk ligt in mijn gedacht op het behouden van resultaat, aangezien de motor flink wat te verduren krijgt. Wanneer het budget en de eigenaar het toelaat, wil ik dus duurzamere producten gebruiken. Maar, dit moet allemaal nog bekeken worden.
<-- Prewash & Ontvetten -->
Ik verwacht het nodige vet/smeer/pindakaas, dus ik zal met beleid de boel ontvetten. Dit kan met een APC+D (1:1-10), of wanneer écht nodig, remmenreiniger o.i.d. Goede ervaringen mee, bij juist gebruik. Wederom met de sproeikop afspoelen.
Een prewash-of-foambeurt om de ontvetter nog extra aan te pakken en het lakwerk ook de reinigen. Ik foam de gehele motor simpelweg in. Hierna met de sproeikop afspoelen.
<-- Lakwerk -->
Het lakwerk + velgen wil ik gaan kleien + polijsten met;
Het lakwerk + velgen + frame wil ik gaan beschermen met;
<-- Ongelakt kunststof -->
Het ongelakte kunststof wil ik reinigen + voeden met;
<-- Leder -->
Het leder van de zadels wil ik reinigen + voeden met;
<-- Windscherm -->
Ik had al gelezen dat, met beleid, een transparant kunststoffen windscherm gepolijst kan worden. Swirls en krasjes zullen het zich en/of aanzicht flink verstoren, dus dit lijkt mij wel nodig. Na behandeling kan ik het gaan beschermen met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer.
Is het een optie om Gyeon - Trim aan te brengen? (Vormt geen prisma's of beeldverstoring?)
<-- Staal / aluminium / ???. -->
Er zullen ook genoeg onbewerkte metalen delen zijn; motorblok, achterbrug, voorpoten, remhendels, stuur, steps, uitlaatdemper en meer. Is een Alu-metal-.?.-polish dan een goede manier om dit te reinigen? Ik zou het waarschijnlijk gewoon doen middels polijsten en de bekende producten, maar heb eigenlijk nog nooit uitgebreid een dusdanig ''polish'' product gebruikt.
De zwarte Suzuki ... is meer mat gespoten, dus dit zal minder verlegen zitten om glans.
<-- AANVULLENDE INFORMATIE -->
Hebben jullie nog tips qua producten / materialen?
Mis ik nog stappen?
Deze keer geen auto om te detailen, maar 2 motorfietsen! Eén voor de verkoop, de ander voor onderhoud. ( * FOTO'S VOLGEN * )
Ik durf te zeggen dat ik een amateur ben op het Detailing-gebied, maar wel een amateur met de nodige kennis en ervaring. Dit tezamen met boeren verstand = redelijke zelfredzaamheid.
Het betreft hier een Suzuki - GSX 1400 en een Suzuki ... ... . De Gixxer is voor de verkoop en de ... wil de motor weer netjes.
Ik bekijk wat ik in huis heb aan materialen en producten voor auto's en dan kom ik al een heel eind. Maar ik wilde van deze kans(en) gebruik maken om meteen de nodige ervaring op te doen qua detailing én nieuwe producten.
De nadruk ligt in mijn gedacht op het behouden van resultaat, aangezien de motor flink wat te verduren krijgt. Wanneer het budget en de eigenaar het toelaat, wil ik dus duurzamere producten gebruiken. Maar, dit moet allemaal nog bekeken worden.
<-- Prewash & Ontvetten -->
Ik verwacht het nodige vet/smeer/pindakaas, dus ik zal met beleid de boel ontvetten. Dit kan met een APC+D (1:1-10), of wanneer écht nodig, remmenreiniger o.i.d. Goede ervaringen mee, bij juist gebruik. Wederom met de sproeikop afspoelen.
Een prewash-of-foambeurt om de ontvetter nog extra aan te pakken en het lakwerk ook de reinigen. Ik foam de gehele motor simpelweg in. Hierna met de sproeikop afspoelen.
- Poorboys - APC+D (1:2-10)
- Monello - Artico Magico (1:4-10)
- Valet Pro - Citrus Pre-wash (1:2)
- Monello - Quattro Penelli Detailing Brush Set
- Diverse kwasten
- Brillo-sponzen
- Melamine-sponzen
- Monello - NonFerro
- AutoFinesse - Obliterate
<-- Lakwerk -->
Het lakwerk + velgen wil ik gaan kleien + polijsten met;
- Monello - Dolce Verde
- Poorboys - Spray & Wipe (1:1)
- DAP900 V3
- Monello - Raffini foampads 5,5'' (Yellow - Orange - White)
- Monello - Raffini foampads 3,5'' (Aanschaffen - Yellow - Orange - White)
- Monello - Uniball 7,5 cm (Aanschaffen - Kleur...?)
- Monello - Unicone (Aanschaffen - Kleur...?)
- Monello - Easy Detailing Licht Cutting Handpad (Aanschaffen - Orange)
- Monello - Easy Detailing Polishing Handpad (Aanschaffen - White)
- Monello - Veloce / Mezzo / Finale
- Scholl - S3 / S30
- ... ... ...
- Nanolex - EX (Ontvetten)
Het lakwerk + velgen + frame wil ik gaan beschermen met;
- Collinite - Marque d Elegance 915 (Donkere lakken - donkerblauw + zwart)
- Velg-sealant (aanschaffen) of gewoon Collinite 476s?
<-- Ongelakt kunststof -->
Het ongelakte kunststof wil ik reinigen + voeden met;
- Poorboys - APC+D (1:2-10)
- Melamine-sponzen
- Nanolex - EX (Ontvetten)
- AutoGlym - Vinyl & Rubber Care
<-- Leder -->
Het leder van de zadels wil ik reinigen + voeden met;
- Mothers - LeatherTech Foaming Wash Cleaner
- Mothers - Moisture Infusion Gel Cream
- Carclean.com - Paardenhaar borstel
- Carclean.com - Detail borstel Paardenhaar (Aanschaffen)
<-- Windscherm -->
Ik had al gelezen dat, met beleid, een transparant kunststoffen windscherm gepolijst kan worden. Swirls en krasjes zullen het zich en/of aanzicht flink verstoren, dus dit lijkt mij wel nodig. Na behandeling kan ik het gaan beschermen met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer.
Is het een optie om Gyeon - Trim aan te brengen? (Vormt geen prisma's of beeldverstoring?)
<-- Staal / aluminium / ???. -->
Er zullen ook genoeg onbewerkte metalen delen zijn; motorblok, achterbrug, voorpoten, remhendels, stuur, steps, uitlaatdemper en meer. Is een Alu-metal-.?.-polish dan een goede manier om dit te reinigen? Ik zou het waarschijnlijk gewoon doen middels polijsten en de bekende producten, maar heb eigenlijk nog nooit uitgebreid een dusdanig ''polish'' product gebruikt.
De zwarte Suzuki ... is meer mat gespoten, dus dit zal minder verlegen zitten om glans.
<-- AANVULLENDE INFORMATIE -->
Hebben jullie nog tips qua producten / materialen?
Mis ik nog stappen?