• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorolie op kunststoffen bumpers

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
Hoi

Een week of 3 geleden heb ik mijn bumpers ingesmeerd met goedkope motorolie van de action.
Ik heb het er dun op gelegd en twee dagen later goed afgeveegd.

Nu zijn mijn bumpers nog steeds mooi van kleur en totaal niet vettig.

Mijn vraag is nu, waarom zou je al die dure producten gaan aankopen als het evengoed gaat met een liter olie van 3 euro?
Welke meerwaarde bieden deze producten tegen over gewone olie?

Mvg
Jeroen

Als het voor jou goed werkt, moet je dat gewoon blijven gebruiken. Er zijn ook mensen die pindakaas op kunststoffen smeren en daar tevreden mee zijn.

Moet nu wel juist lukken dat ik zelf de trim revive van auto finesse gekocht heb :O

Hoelang zou deze stand houden? dat het kleur mooi zwart blijft?

Deze producten zijn toch ook op olieen gebaseerd?

Ik zou er toch een beetje mee uitkijken.
Niet alle kunstof/rubber is (motor)olie bestendig.
Het kan zelfs op den duur in het kunstof/rubber invreten of hard laten worden dat het gaat knappen.

Lucifer;342091 zei:
Moet nu wel juist lukken dat ik zelf de trim revive van auto finesse gekocht heb :O

Hoelang zou deze stand houden? dat het kleur mooi zwart blijft?

Deze producten zijn toch ook op olieen gebaseerd?
De uitgelezen kans om een 50 / 50 duurtest te doen dus. :cool

Ik heb in een grijs verleden gewone diesel voor dat soort klusjes gebruikt, veelal op de goedkope brikkies en van detailen had ik nooit gehoord, was toen gewoon wassen met 1 emmer en als de lak dof genoeg was om het de moeite te laten zijn, ging je er met een tod commandant over en wat Turtle wax, kunstof delen gingen met diesel en vieze vettige troep deed ik met een kwast en benzine. Naar de gemiddelde maatstaven in het nu en zeker hier op het forum voldoet het zeker niet meer.
Anderzijds, als het voor je werkt, waarom niet. De standtijd van olie/diesel is niet al te lang en als er te veel op zit zie je na wat regenbuitjes een streperig vlekkerig resultaat. Daar staat tegenover dat wat diesel op een todje super makkelijk en snel aan te brengen is, even droog navegen en klaar in 3 minuten en qua kosten mag het geen naam hebben. Is een gevalletje van elk voordeel heeft z'n nadeel en vice versa.