• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte onderdelen beschermen

Vincentos

Detailing addict
16 mei 2008
141
62
Hallo,

Sindskort ben ik in het bezit van een nieuwe VW polo. Uiteraard is hij aan de buitenkant al aardig vertroeteld met o.a de megs M16.
Onder de motorkap ziet het er nu ook (nog) mooi uit. Ik ben dus benieuwd of je delen zoals de dynamo die gevoelig zijn voor corrosie kunt beschermen. Zijn hier middelen voor?

Ik weet dat Race Glaze een middel heeft dat de-oxisider heet. Maar het is nu gelukkig nog niet geoxideerd.

De rest van de gelakte delen wax ik gewoon vrolijk mee.

Groeten,
Vincent

De onderkant van de motor heeft toch al last van opspattend water (bij rotweer), dus bijvoorbeeld een dynamo is er toch al op berekend.
Dus het zal niet in zo'n vaart lopen.

De-oxidiser is niet zozeer om te beschermen maar om lelijke metalen delen weer netjes te krijgen.
Ben met surf..eens >>> zal allemaal niet zo'n vaart lopen.
Het is eerder schoonhouden en bijhouden van het geheel

Wat wel kan is toevallig ook van Race Glaze: Jet Lag Non paint Lacquer

Reactie op Surfingwizzkid:

Bedoel je dat met betrekking tot het water dat in de dynamo kan komen? Want daar maak ik me ook geen zorgen om. :ja Het is meer dat het geheel er nu nog mooi nieuw uit ziet en ik dat graag zo wil houden.

Reactie op mk-us:
Dat dacht ik in de eerste instantie ook. Totdat ik gisteren onder de kap keek en zag dat de dynamo al minimale vorm van corrosie liet zien. Waarschijnlijk door de pekel wordt het nog eens versterkt.

Helaas is de Jet Lag non Pain Lacquer niet meer leverbaar en gaat het RG assortiment eruit. Zijn er nog alternatieven? Of gewoon de collonite eroverheen zetten?

Groeten,
Vincent