• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte zonder water

Oké bedankt. Dan gaan we deze week aan de slag, wanneer de auto even niet gebruikt wordt. Wordt vervolgd (ondertussen tips altijd welkom)
 
Voor het eerst aan de slag gegaan onder de kap, met jullie tips en apc+d & vynil rubber care. Ben best blij met het resultaat. Ik was erg voorzichtig en volgende keer spuit ik meer, omdat ik nu ook geruster ben. Bedankt allemaal, dit spul wordt een blijvertje.


F5BE0D36-9C0E-408A-B29A-45FCDB18A0C4.jpeg
 
Ik wil ook meer de metalen delen volgende keer behandelen en de paar kleine roestige bouten behandelen. Ga ik nu uitzoeken hoe dat moet. Hoor het graag of jullie daar ook wat op hebben.
 
Erg gaaf die schone motorruimtes, dit wil ik ook haha! Heb de commants gelezen en weet nu ongeveer hoe ik het aan moet pakken.
Maar ik heb de veel genoemde Autoglym vinyl en rubber care niet staan. Wel heb ik vorige week de
Revive Trim Dressing aangekocht, ik neem aan dat dit ook geschikt is? of heeft de autoglym echt veel voordelen en zo ja welke?

 
Je vroeg trouwens over het voordeel van de een tov de andere.
Ik denk dat de verwerking van Autoglym makkelijker is. Gewoon overal opspuiten en klaar. Ook waar je niet makkelijk bij kunt. Loopt gewoon overal netjes tussen.
Daarbij is het zuinig in gebruik en zeer betaalbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Naja, dat ''voordeel'' hoeft geen voordeel te zijn. :p Mijn motorruimte heeft best wel wat gelakte delen en deze zet ik liever in een wax dan dat ik de hele motorruimte inspuit met AutoGlym.

Dus, ik breng een dressing, om het even welke, dan aan met een padje of foampie, laat het inwerken en neem het daarna nog even af. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Je vroeg trouwens over het voordeel van de een tov de andere.
Ik denk dat de verwerking van Autoglym makkelijker is. Gewoon overal opspuiten en klaar. Ook waar je niet makkelijk bij kunt. Loopt gewoon overal netjes tussen.
Daarbij is het zuinig in gebruik en zeer betaalbaar.

Inderdaad dat is wel een voordeel, ik vermoed dat ik moeilijk overal bij ga komen met de Revive. Maar ik weet het zo, heb de motorruimte net 2x schoongemaakt. Opzich wel goed te doen! was behoorlijk vies, mar toch vrij snel goed schoon!
 
Naja, dat ''voordeel'' hoeft geen voordeel te zijn. :p Mijn motorruimte heeft best wel wat gelakte delen en deze zet ik liever in een wax dan dat ik de hele motorruimte inspuit met AutoGlym.

Dus, ik breng een dressing, om het even welke, dan aan met een padje of foampie, laat het inwerken en neem het daarna nog even af. ;)

Heb geen gelakte delen in de motor ruimte! erg veel kunststof met mega viel hoekjes en kiertjes! verwacht zelfs dat ik met een faam of padje hier slecht bij kan. Jij een tip om bij van die vervelende stukjes te komen?
 
Als je er slecht bij kan komen, dan zal het rijkelijk inspuiten met AutoGlym ook niet ideaal zijn. Je kan het namelijk ook niet nawrijven. :p

Ik gebruik foam. Ik heb ooit een stuk foam gekregen van mijn ouders die de bank-kussens hadden bijgevuld. Perfect spul, haha! :p Ik knip dit in het gewenste formaat en vorm, dus bijv. ook in een driehoekje om ook in de lastige kieren/naden te komen. Zo kan je bijv. ook foampads bijknippen, zoals de handpads van Monello of de geopperde Disco Nero/Rosso.
 
@Quantoxx & @Harrynak63 bij deze de foto's van het poetsen van de motorruimte van mijn Ford Fiesta:)

Stappenplan:

1. accu los gekoppeld en verwijderd.
2. accu polen voorzien van een plastic tasje. (vast geplakt met schilders tap)
3. dynamo voorzien van plastic tasje.
4. alles in gespoten met APC-D van poorboys.
5. met kwast alles gepoetst.
6. APC-D afgespoten met drukspuit.
7. stap 4 en 5 opnieuw.
8. na gedroogd/poetst met microvezelsdoekjes van de action(kosten geen drol).
9. half uurtje verder laten drogen
10. alle plastic delen ingesmeerd met Revive Trim Dressing
11. 10 min laten inwerken en na gepoetst met microvezelsdoekjes van de action(kosten geen drol).
12. accu terug geplaatst.
13. KLAAAR!

Hier het resultaat:

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_cba.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_cd3.jpg
UNADJUSTEDNONRAW_thumb_cca.jpg