• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Muffe geur in de auto, hoe pak ik dat aan?

Lijkt me niet dat “maskeren” een oplossing voor lange termijn is. Voor korte termijn of incidenteel kan het prima werken. Schoonmaken met daarvoor bedoelde producten gaat je denk ik beste helpen.
 
Schoonmaken is altijd beter, maar heb je de auto als een laten luchten? (Alle deuren open, op een redelijk zonnige dag).
Het zal je verbazen hoeveel van de geur je daarmee uit je auto haalt. Soms zijn het ook luchtjes die mee de auto in worden genomen en simpelweg blijven hangen.
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94
Valet pro interieur reiniger bestellen, in de auto nevelen, nachtje laten intrekken en alle geur is afgebroken, soort febreze on steroids, werkt PERFECT. Wel eerst de auto goed uitzuigen lappen met een emmertje APC sopje.
Auto ruikt dan weer als NIEUW, ipv zo’n smerige parfum maskeringsdamp annex toiletreiniger, die direct op je borst slaat. Dat vind ik ECHT smerig autoparfum bahh.....
 
Yep dat is em! Echt fantastisch product, ook wanneer je muffe honden, macdonalds of rokers auto onder handen moet nemen. Die gore kleffe macdonalds damp krijg je er ook perfect mee weg.
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94 en Brad
Een mcdonalds auto met een gore kleffe mcdonalds damp...

6494C695-3C55-452A-A61C-0C75AA93A908.jpeg


Ik heb de geur van mcdonalds nog nooit als onaangenaam ervaren, maar goed dat er een middeltje voor is ;)
 
Zo mensen vanaf vandaag begin ik met het reinigen van het interieur. Nu heb ik de tapijten en planken gereinigt. Vanavond begin ik effectief binnen in de wagen. Ik ben toch anders te werk gegaan dan hier besproken gezien ik perse vandaag wou beginnen en geen zin heb om op de bestelling te wachten. Met de producten die hier zijn aangeraden begin ik in juli voor wij op reis vertrekken gezien ik dan de wagen ook opnieuw volledig ga behandelen.
Mijn werkmethode voor de matjes en planken:
- uitkloppen
- stofzuigen
- uitborstelen
- zelfgemaakt product sprayen en opnieuw uitborstelen. (product is gemaakt met vloeibaar wasmiddel waar je kleren met wast en een scheutje wasverzachter en verdund met water)

- opnieuw stofzuigen

Dit zijn de resultaten en sta er toch wel van verstelt gezien ik dit nog nooit zo proper heb gekregen xd
De planken van de koffer:
116217
116218


De matten:
116219
116220


De resultaten van het interieur volgt nog
Nu zullen er mss mensen zijn die gaan zeggen de wagen zal naar wasmachine ruiken, ja oké maar toch liever dit dan de muffe geur xd en zoals gezegt wordt hij in juli met de juiste producten nog eens behandeld
 
Naar natte hond ruikt het nu ook niet xd maar ik heb 2 kleine kinderen (3 en 1j) die graag al eens een koek ofzo hebben bij lange ritten en al eens een accident hebben (ja de wagen heeft het al allemaal meegemaakt met die aapjes xd) en komt er dan nog eens bij dat ons madam in de wagen eet tijdens het werk en niet graa direct opruimt, en ook voor haar job soms met oude mensen rondrijdt. Dus I made my point xd
 
Zo, deze avond wat doorgewerkt en het interieur is volledig proper en gereinigt. De tapijten en stoffen onderdelen behandeld zoals hierboven beschreven en dashboard, zetels, deurpanelen,.. Op volgende methode:
-afstoffen met een simpele allesreiniger, op moeilijke plaatsen met een borsteltje, afdrogen en nog eens over gaan met een mf doek.
- inspuiten met product van marly (enige wat ik vond in de winkel maar toch een goed product voor de prijs: 12 à 13eur) en afdrogen met een andere mf doek voor een mooie afwerking.

Verlopig alleen foto's van de koffer, derest is voor morgen omdat het te donker was voor derest een foto trekken van het eindresultaat:
116251
116252


Om goed te kunnen reinigen werden de achterbanken plat gelegt om goed bij alles te kunnen reinigen.


Foto's heb ik wel nog van in de vuile staat, morgen volgen de na foto's.

116253
116254
 
@M3fan bedankt. Dat is inderdaad de bedoeling xd maar daarom dat ik erbij zeg dat de wagen nog in juli opnieuw een volledige behandeling krijgt. (zowel ex als interieur)
 
En de voorraad is aangevuld, nu alles compleet is kan ik binnenkort beginnen aan de grote beurt. Oa ook eens een nieuwe spons gekocht, nieuwe wax en nog wat aanvullingen van de producten die bijna op zijn. Voor het interieur de tips opgevolgd die hier zijn beschreven dus ben benieuwd. En @carclean bedankt voor de snelle levering! Foto's volgen wanneer ik begin xd
117197
 
Goed bezig :D

Mochten de geurtjes terug komen, kijk dan eens of je aan een stoomreiniger kan komen. Even goed in 1 van de roosters laten stomen helpt ook ongelooflijk veel. Mogelijk dien je wel de ventilator van de auto aan te hebben om overal de stoom te kunnen krijgen. Wanneer zijn de interieur filters voor het laatst vervangen? Of de airco condensor? Kan ook een hele boel schelen.

Greetz Emiel
9200000107686172.jpg
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon