• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Muffe geur in de auto, hoe pak ik dat aan?

Geen idee als deze al eens is gepasseerd, chemicaliën vrij op basis van houtskool.
Proberen waard denk ik voor die prijs.

moso_200__14364.1551283131.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94
Die was tijdelijk verholpen xd nu paar weken later komt de geur beetje terug maar ik heb nu de producten die mij hier zijn aan geraden voor het interieur (zie foto hier boven, dus eenmaal dit gebeurt is post ik een nieuwe foto en laat dan paar weken laten weten of het heeft geholpen of niet. Grtz
 
Zo mensen, deze week eens de tijd gehad de wagen grondig te kuisen (het interieur) en zoals beloofd de foto's.
Werkwijze ongeveer hetzelfde als de vorige keer dus:
Matten uitkloppen
Stofzuigen en uitborstelen,
Alles gereinigt met apc van megairs,
Bekledingen behandeld met valet pro enzyme
En het kunststof gevoed met natural look.

Fotos:
118684
118685
118686
118687
118688


Ik ben persoonlijk meer dan tevreden en wil iedereen hier bedanken voor de tips. De wagen ruikt op dit moment opnieuw fris, de vorige behandeling die ik hier heb beschreven heeft iets of wat geholpen maar niet 100% dus benieuwd of de enzyme zal geholpen hebben
 
Als de muffe geur opnieuw terug komt binnen vrij korte tijd, kun je ook een vochtvreter in de auto leggen. Die haalt vocht uit de lucht en af en toe moet je die in de magnetron stoppen om het vocht er weer uit te halen, zodat ie opnieuw aan het werk kan. Minder vochtige lucht scheelt altijd: dan hebben schimmels (meestal de bron van muffe luchtjes) minder kans om te groeien.

Ik weet niet hoe de airco gebruikt wordt, maar daar kun je ook veel mee voorkomen: zet de airco 5-10 minuten voor je je bestemming bereikt alvast uit, dan kan de verdamper drogen tijdens het laatste stukje van de rit. Hou je de airco tot het laatste moment aan, dan blijft er condenswater in het circuit zitten en dat is een ideale manier om schimmels te kweken.
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94
Aan de zitting van de bestuurdersstoel te zien lijkt mij daar ook nog wel wat verbetering haalbaar.
Dus als de lucht blijft, ook zeker kijken of je een extractor kan bemachtigen
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94
Een tip tegen ongewenste geurtjes kan ook nog Nanolex Odex zijn. Sowieso ben ik wel fan van de Nanolex producten. De Odex heeft zelf geen geur en zou de organische bron afbreken in plaats van de geur te maskeren. Mijn auto rook ook wat muf van binnen (vermoedelijk nog nooit goed schoongemaakt van binnen) en na de eerste keer ruikt het al veel frisser. Ik ga het binnenkort nog eens herhalen en vermoedelijk zijn alle ongewenste geurtjes dan echt weg.

Nog een vraag: die natural look maken de kunstofdelen niet glimmender?
 
Heb je nog steeds last van muffe geur ondertussen? Of heb je de oorzaak inmiddels gevonden.
Mocht de muffe geur alsnog waar te nemen zijn, kan je me eens zeggen naar wat het ongeveer ruikt?
 
  • Leuk
Reactions: Vinc_94