• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na het cleanen

wauter1900

Detailing rookie
15 apr 2014
1
0
Beste lezers,

Ik ben bezig met mijn auto van 23 jaar oud die in de afgelopen 15 jaar geen wax beurten heeft gehad te herstellen.
Om de krasjes en lichte beschadigingen te verwijderen uit de lak gebruik ik nu de Commandant M4 cleaner en het resultaat is indrukwekkend.

Aangezien ik nog een redelijk leek ben in het herstellen van lak en behandelen heb ik nu dus de vraag wat te doen met restanten.
Na het gebruiken van de cleaner blijft er een vettige laag aanwezig op de lak en hoe kan ik deze het beste verwijderen?

Mvg
Wauter1900

Goed dat je op zoek gaat naar informatie en advies.
Commandant is niet ideaal voor autolak :-/ het heeft een scherpe korrel en veel olieachtige chemische bestanddelen
Wat je ziet als "vettige laag" is dus die chemische rommel ....

Afnemen gaat prima met iets als Gyeon Prep en een goede microfiber doek

Een ander nadeel van Commandant en oude lak is dat het in de porieen trekt
Je zult dus zeker twee keer moeten ontvetten en liefst met enige tijd (uurtje) ertussen

Betere polijstmiddelen vind je in de webshop

Ik zou zeggen niet meer gebruiken is hetzelfde als je je tanden met cif poetst. (gaat wel maar doet geen goed!!)
https://forum.Carclean.com/threads/commandant-m4-of-zeg-ik-dan-iets-vies.8161/

Ik zou hier eens effe inlezen:
https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34

Veel plezier.

Dacht dat dat woord nu onderhand wel gecensureerd werd hier :rules