• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Prewash Concentrate vs Nanolex Professional PreWash Concentrate

JW206

Detailing chief
15 aug 2013
95
75
Eindhoven
Wie weet wat nu echt het verschil is tussen Nanolex Prewash Concentrate en Nanolex Professional PreWash Concentrate?

Kan op basis van de beschrijving geen onderscheid maken tussen deze twee. Vreemde is dat de professional versie goedkoper is dan de gewone, ik zou verwachten dat die duurder zou zijn.
 
Staat staat er wel maar als je naar verdunning kijkt van deze twee zie ik toch iets anders.

Bij de gewone staat:”Het concentraat is verdunbaar van 1:10 tot zelfs 1:30.“ dit is bij foamen. Bij de Professional staat:”1:10 tot 1:20 voor foamlansen.”.
Dat lijkt niet dat de professional geconcentreerder. Ook kijkend naar het prijsverschil tussen beiden. Bij een geconcrentreerdere versies zou je verwachten dat deze duurder zijn. Hier is de gewone echter een stuk duurder.

Vandaar de vraag hier wat nu echt het verschil is.
 
Je hebt er niet heel veel aan maar wat fabrikanten vaak doen met de pro series is het geurtje, kleurtje en beleving weglaten omdat dit de pro's niet echt kunnen bekoren. Vandaar waarschijnlijk ook goedkoper.
 
Fair enough. :D

Het enige wat ik kan bespeuren is dat het concentraat in een sprayer tot 1:50 verdund kan worden. Dat is dan wel weer een aanzienlijk verschil met de 1:30 van de normale versie.

Nu wordt ik ook nieuwsgierig! Effe speuren...
 
Laatst bewerkt:
Tijdens de demo's afgelopen zomer bij Carclean heb ik ook die vraag aan Mr. Nanolex (Florian) gesteld, zijn antwoord was dat de professional agressiever is, en bij te hoge concentratie of bij te lang op de auto laten zitten, ook lakschade kan veroorzaken. Het is dus de vraag of het verstandig is om voor de pro-versie te gaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en Quantoxx
Bedankt voor de antwoorden heren. Was nooit bij me opgekomen dat geurtje, kleurtje en beleving weglaten tot een pro versie kan leiden met een lagere prijs. Daarnaast goed om te weten dat deze pro versie dus agressiever is en bij verkeerd gebruik tot schade kan leiden. Zou verwachten dat dit toch vermeld had moeten staan bij de omschrijving in de webshop.
 
Het heet niet voor niets de 'pro'-versie. Bij spullen voor een professional mag je er van uitgaan, dat deze zaken beter uitzoekt, en beter de aanwijzingen volgt dan een 'doorsnee' consument, dat geldt niet alleen voor deze prewash, maar ook bij allerlei andere producten en ook op andere gebieden dan detailing.
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Zit precies met deze vraag. Ga zondag een coating doen van Nanolex, heb ook de Pro besteld, maar toen ik net op de site van Nanolex keek vond ik voor beide dezelfde uitleg behalve dat bij de gewone versie meer staat, onder andere dat hij geschikt is voor het verwijderen van de wax/polijst resten als voorbereiding op de coating. Kan ik er gewoon vanuit gaan dat de PRO versie hier ook geschikt voor is? Verwacht eigenlijk van wel maar wil het zeker weten, beetje stom dat beiden dezelfde uitleg hebben maar dat ze dat stukje geschikt voor voorbereiding coating dan bij de pro beschrijving weg laten.

Het heet niet voor niets de 'pro'-versie. Bij spullen voor een professional mag je er van uitgaan, dat deze zaken beter uitzoekt, en beter de aanwijzingen volgt dan een 'doorsnee' consument, dat geldt niet alleen voor deze prewash, maar ook bij allerlei andere producten en ook op andere gebieden dan detailing.
Dat beter uitzoeken valt dus wel tegen, want de handleiding die kan downloaden en de product informatie bieden heel weinig informatie. De verpakking verteld wel wat meer. Het is agressieve rommel ''causes severe skin burns and eye damage''.

Aanbeveling Pro mixen volgens de verpakking:
1:30 - 1:350 met demi water voor pre cleanen.
1:5 - 1:10 voor velgen.
 
@Dutch Vertigo - De Pro lijkt mij geschikt. Je zal waarschijnlijk de verhouding dus hoger kunnen houden.

Ik heb de Prewash alleen als sample gehad, maar ik neem aan dat je het zou foamen als eerste ontvetting en daarna sowieso nog gaat ontvetten met EX/IPA?
 
@Dutch Vertigo Wat je van een onbekend product ook kan opzoeken is het productveiligheidsblad, als je dat goed leest kun je ook een stuk wijzer worden, maar je moet die dingen wel leren lezen. In een productveiligheidsblad, vind je zaken zoals hoe je iets moet/mag opslaan, de pH-waarde, wat de gevaren zijn van een bepaald product, en waar je ze niet mee samen mag opslaan. Als je producten niet samen mag opslaan, is dat omdat ze bij vermenging een gevaarlijke reactie kunnen opleveren, bij spullen die samen opgeslagen worden zonder scheiding gaat men er vanuit dat ze bij een ongeval vermengen zonder extra gevaar (als je bijvoorbeeld 2 cans hebt van producten die níet bij elkaar mogen, en ze staan in een stellingkast die omvalt, zullen de cans mogelijk scheuren en krijg je dus vermenging van beide stoffen.
 
@Dutch Vertigo - De Pro lijkt mij geschikt. Je zal waarschijnlijk de verhouding dus hoger kunnen houden.

Ik heb de Prewash alleen als sample gehad, maar ik neem aan dat je het zou foamen als eerste ontvetting en daarna sowieso nog gaat ontvetten met EX/IPA?

Dat was het plan ja, en omdat het me eerste keer is, dacht ik dit 3x te herhalen :p. Ga het lekker op me gemak doen sins ik hier al eerder goed gewaarschuwd ben. Maar ontvetten doe ik genoeg dus het zou goed moeten komen. En ja heb ex, en TD20 ontvetter & reiniger. IPA 99.9 waar koop je die? Lijkt wel alsof het overal is uitverkocht. Misschien dat ik dadelijk nog een fles probeer te bestellen.


@Dutch Vertigo Wat je van een onbekend product ook kan opzoeken is het productveiligheidsblad, als je dat goed leest kun je ook een stuk wijzer worden, maar je moet die dingen wel leren lezen. In een productveiligheidsblad, vind je zaken zoals hoe je iets moet/mag opslaan, de pH-waarde, wat de gevaren zijn van een bepaald product, en waar je ze niet mee samen mag opslaan. Als je producten niet samen mag opslaan, is dat omdat ze bij vermenging een gevaarlijke reactie kunnen opleveren, bij spullen die samen opgeslagen worden zonder scheiding gaat men er vanuit dat ze bij een ongeval vermengen zonder extra gevaar (als je bijvoorbeeld 2 cans hebt van producten die níet bij elkaar mogen, en ze staan in een stellingkast die omvalt, zullen de cans mogelijk scheuren en krijg je dus vermenging van beide stoffen.
Ja, maar op hun site vind ik deze niet of ik heb slecht gekeken. De handleiding bij de kit is tenminste NL en Engels:sweat:. Heb er even op rondgekeken en de Manuels gedownload, had meer info verwacht maar ben, denk ik voldoende ingelicht over het aanbrengen van deze Nanolex coatings. Tips altijd welkom!
 
Klopt ik zie ze ook niet op de site, maar bij levering aan bedrijven van stoffen die een veiligheidsblad hebben, moet de leverende partij ook de veiligheidsbladen (kunnen) leveren. Sommige bedrijven verwijzen naar hun website waar de bladen zijn te downloaden, andere bedrijven sturen die info als PDFje naar het bedrijf dat bestelt. Als je er om vraagt bij de fabrikant, denk ik dat de kans groot is dat je (ook als particulier) die info gewoon krijgt.
 
Klopt ik zie ze ook niet op de site, maar bij levering aan bedrijven van stoffen die een veiligheidsblad hebben, moet de leverende partij ook de veiligheidsbladen (kunnen) leveren. Sommige bedrijven verwijzen naar hun website waar de bladen zijn te downloaden, andere bedrijven sturen die info als PDFje naar het bedrijf dat bestelt. Als je er om vraagt bij de fabrikant, denk ik dat de kans groot is dat je (ook als particulier) die info gewoon krijgt.

Dat lijkt mij wel ja. Maar ik had het dit x al gekocht voor ik ging kijken
 
MSDS - Material Safety Data Sheet.
VIB - Veiligheids Informatie Blad.

Check even of je zoiets kunt vinden.

IPA zal inderdaad wel eens schaars kunnen zijn in deze barre tijden.