• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex sealant of wax?

OpUrker

Detailing rookie
27 jan 2017
3
2
64
Urk
Ik bezit een knalrode Opel Astra. bouwjaar eind 2015. Nu weet ik dat moderne rode lak niet meer verkleurt naar rose, maar ik twijfel of ik de Nanolex sealant SI3D zal toepassen, of bij het waxen zal blijven. Jullie mening aub. Is het voor een rode lak toch beter wax te blijven gebruiken of is de sealant van Nanolex ook goed toe te passen?

Of de lak rood, paars of groen is maakt voor een wax of coating niet uit.

Coating stoot vuil af en een wax houd het meer vast. Vind je waxen leuk? Coating is meer (onderhouds) vrij ivm niet meer waxen. Dit id dus een totaal persoonlijke keuze.

Mijn eigen auto wax ik zeer regelmatig. De auto van mijn vrouw gaat straks in een coating omdat ik simpelweg niet de tijd heb om twee auto's regelmatig te waxen.

• Leuk
Reacties: Jansen
+1 voor tembaco. Het maakt inderdaad niet uit. Het is meer persoonlijke keuze. Al onze auto's staan in de coating. Puur omdat dit langer standhoudt dan een wax.

Dank voor jullie reacties. Nou ik vind af en toe waxen best leuk. Het aanbrengen van coating is denk ik een hels karwei, zeker niet in een dag gedaan. Bovendien heb ik geen beschikking over een gesloten ruimte om te drogen. Ik denk dat ik het bij het waxen houd.

Ik dacht dat moderne lakken ook nog steeds kwetsbaar waren voor Uv-straling, echter vele malen minder?

Anyways... Waxen is een prima manier om de lak te beschermen. Goedkoop en makkelijk, leuk om te doen. Een coating heeft flink wat meer bescherming én gemak met onderhoud, maar kost meer in aanschaf en je moet ook de juiste omstandigheden hebben om aan te brengen. (Binnen werken en droogtijd) Het aanbrengen zelf is iets lastiger c.q. preciezer als een coating, maar zeker niet een hels karwei. :P

Greetz

Alle lakken (lijden) onder Uv. Echter werden de 2K lakken dof en verkleurde. Dat was makkelijk te zien. Met blanke lak gebeurt precies hetzelfde maar dat valt pas op als je gepolijst heb. Dan komt de glans terug.