• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nasa - Alfa Romeo GTV

Kleine update: Ik ben er intussen achter gekomen wie mijn auto zo gekeyed heeft en het was niet mijn ex... :-& In tussentijd heb ik reeds 3 laagjes lak aangebracht, wat nog steeds niet voldoende is. De voorbije anderhalve maand lig ik al even stil omdat ik het enorm druk heb op de universiteit (zit middenin examens momenteel).

Positieve nieuws is dat ik een deur van een sloper heb kunnen regelen (van een kennis) voor amper 75 euro, en dat in uitstekende staat! De sloper heeft exact dezelfde kleur als de mijne (en is metaalkleur, dus verwacht niet echt kleurverschil, komt van hetzelfde bouwjaar +/- ook). Deze deur komt er dus op, is veel goedkoper dan volledig te herspuiten. Ik had ook enkele officiële slopers gecontacteerd, maar de prijzen voor een deur waren rond de 200 €.

Ik ben wel nog van plan om de krassen proberen te verwijderen (of beter gezegd zoveel mogelijk te maskeren). Mijn oude deur kan nog perfect dienen als testpaneel. Dan kan ik ook op mijn gemakje thuis eraan verder werken. Aangezien ik geen garage heb moest ik steeds naar een vriend rijden om laklaagjes toe te voegen en te laten drogen.

I'll keep you guys posted! :ja

Ohja, in de lente komen er waarschijnlijk nog enkele detailprojectjes aan waaronder een S2000 (die ik vorig jaar reeds een kleine beurt gaf), een VW Scirocco en waarschijnlijk ook een Honda CRX del sol.
 
Ik heb niets gedaan, het was ook een vrouw ]-0 . Ik ga zeker niet beginnen met fysiek geweld en klacht indienen gaat ook op niets uitdraaien omdat ik niets kan bewijzen. Ze had in ieder geval maar een heel laf excuus om haar zo te gedragen... Al bij al was het een extreem laffe daad ook.

Anyhew, ik weet wie het is en ze is het type vrouw dat zichzelf constant in de problemen brengt. Ik ben blij dat ik haar nooit meer hoef te horen of zien. Ik ga haar geen reden geven om nog eens te passeren met een sleutel of misschien zelfs erger want ze leert haar lesje toch nooit... Ze straft zichzelf wel :-b
 
Ik ben ondertussen nog steeds bezig met af en toe een laagje lak te leggen (het weer laat niet echt vlot werk toe).

Toch heb ik de indruk dat de krassen maar niet opgevuld geraken... Elke keer als ik de kras opvul en de lak is nog nat lijkt ze gevuld, maar eens de lak droogt lijkt het net of er niets is veranderd en de kras even diep is als voor de kras werd opgevuld :confused:

Iemand enig idee waaraan dit ligt? Of ben ik paranoia en heeft de kras wel degelijk nog enkele laagjes nodig?
 
Geen idee, gewoon nog maar even doorgaan. Wellicht zou je ook een primer kunnen gebruiken ter opvulling of zou dit te grof zijn
 
Primer zie ik zo niet zitten. Ik ga waarschijnlijk nog enkele laagjes leggen en dan zien we wel. I'll keep you guys posted. :ja
 
Hey Broodplank ;) Het was uiteindelijk niet mijn ex hoor, maar een ander vrouwmens. Staat hier ergens in dit topic geschreven.

Dit maakt de feiten natuurlijk niet minder erg...

Ik ben benieuwd in hoeverre ik ze kan herstellen.
 
Hoe dunner je de lak opbrengt hoe beter het is. Logischerwijs heb je dan wel veel laagjes nodig. Als de krassen diep zijn -en zo te zien was dat het geval- kan je zomaar een laagje of zes, zeven nodig hebben.
Doe gewoon voort totdat je precies genoeg hoogte hebt, teveel heeft geen zin want dat haal je toch weer weg. Geduld wordt beloond!
 
Inderdaad. Ik zit nu aan een laagje of 5-6 en schat dat ik er nog 3 nodig heb ofzo. De eerste laag had ik echter aangebracht met de bijgeleverde kwast (die achteraf gezien veel te dik was). Ik hoop dat ik dat extra beetje lak eraf krijg, maar met wetsanden zou dat in principe geen probleem moeten zijn denk ik.

Het is in ieder geval een leerproces. Het is de eerste keer dat ik zo'n klus aandurf ;)
 
Voila! De nieuwe deur staat erin! Eindelijk terug clean rondrijden, zonder vervelende krassen. Ik heb de oude deur terug mee naar huis genomen en heb nu een mooi testpaneeltje :!

2013-04-04201839.jpg
 
Ziet er weer strak uit zo!:party:

Mooi testpaneeltje ja! Maar de schade wel kunnen verhalen?
 
Schade allemaal zelf betaald helaas. Geen bewijzen he :| Heeft me toch een mooie 200 euro gekost alles inbegrepen :(

Maar ben inderdaad blij dat ik terug clean de weg op kan ;) . Met een bekraste auto rondrijden is zowat het ergste voor iemand met een passie voor detailing.

Komende week staat een distributiewissel, waterpomp en onderhoudje op het programma.
 
Super dat de GTV er weer uitstekend bij staat! Niet mijn favoriet model maar wat een karakter straalt die wagen uit :heart_eyes:
 
Vandaag nog wat kleine updates: de onderplaat onder de motor is verwijderd omdat ze er half van onder was gezakt en de draagarmen zijn behandeld tegen corrosie. Volgende week staan de distributie en waterpomp op het programma!

2013-04-18110758.jpg