• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

net gestart met DAP 900

Verspreidt je het product vóórdat je de machine aanzet? Als je het product hebt aangebracht en je zet de machine aan, zonder het eerst een beetje te verspreiden, dan heb je het product zo goed als uitgewerkt eer je 20x20 cm heb gedaan. Als je dan doorgaat met een groter oppervlakte, dan is het product nagenoeg 'op' en zal het residu wat nog in de pad zit, gaan stoffen door de weerstand van de pad op de lak.

Als je het product een beetje verspreidt, dan heb je iedere keer "vers" polijstmiddel als je opschuift met de machine.

 
@Nicknameless: Had dit filmpje al eens gezien, en ik verspreid het product op die manier, zodat er overal evenveel product is.
 
Kevve zei:
Heb het getest een vak van maximum 40x40cm, 3 erwtjes op de pad. De DAP op zowel stand 5 als 6 eens getest, en zowel met wit + mezzo als oranje + mezzo om het verschil te merken, en ik laat de pad ook het werk doen dus ik duw er niet op. Toch begint het bij de 2e maal horizontaal soms als te stoffen, en wit op mezzo doet iets maar 70% vd krasjes en swirls blijven, bij oranje en mezzo zijn de swirls meestal wel weg maar de gewone kleine krasjes blijven staan(ze zouden weg moeten kunnen, heb met de nagel gevoeld en je voelt niets), ook na meerdere keren met oranje zijn deze niet weg. Was dit maal begonnen aan de auto van mijn grootouders een 13 jaar oude audi A3 in het muizengrijs metalic.

Zelf gebruik ik vijf erwtjes en ik zie net je opmerking 'tweede keer horizontaal'. Als ik mijn stappen doorloop:

- product verdelen over vlak op standje 1;
- afhankelijk van het product welke stand je gebruikt in overlappende horizontale banen;
- vervolgens verticaal;
- heeft dit nog niet het gewenste effect de gedane plek schoon maken met een doek en weer nieuw product erop doen en vanaf stap 1 beginnen.

Vragen die verder bij me op komen, druk je wel op de juiste manier, dus niet te hard of te zacht? Gebruik je genoeg product, te veel is niet goed, maar te weinig ook niet. Mijn ervaring is overigens dat met de mezzo er wel wat 'stof'ontstaat omdat er minder olieen in het product zijn verwerkt. Daarom was ik meestal na het polijsten de auto.
 
Gebruik je de Inizio (5/5) of de Inizio Forza (6/5) ?

Als ik de Inizio Forza gebruik dan gebruik ik ook vaak de padwasher. Reden daarvoor is dat de compound idd erg snel stoft. Om dat tegen te gaan houdt ik de pad lekker vochtig en maak ik deze ook vaak schoon, op een motorkap zeker 4x.
Wat bij mij ook erg goed werkt is naast de Forza een druppeltje Finale in het midden van je pad doen.

Bij de "gewone" Inizio is het stoffen inderdaad een drama.
 
Probeer anders eens stand 4 van de dap ipv van stand 5 en 6 (in combinatie met de vorige tips): mindere stand dap=verminderde rotatiesnelheid pad=minder warmteontwikkeling=minder snel stoffen=langer kunnen doorwerken.
Maar of dit de nog achterblijvende krassen zal verwijderen weet ik niet want: mindere snelheid dap=minder cut=minder correctie....
tenzij die verminderde correctie gecompenseerd zou worden door het langer kunnen doorwerken :weetniet ....wat ook zou kunnen is dat door het verminderen van de dap-stand het product onvoldoende afgebroken word als je dan bv niet lang genoeg zou doorwerken, wat ook niet wenselijk is .....
Ik ben maar even aan het brainstormen he....geen garantie dat deze tip werkt maar je zou het wel eens kunnen proberen. :weetniet
 
Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit de resterende krassen zal verwijderen, net omdat door de lagere snelheid de correctiekracht zal verminderen. Je zal imho wel langer kunnen doorwerken met het product.
Als ik hardnekkige krassen aantref dan schakel ik over op een kleinere backingplate + pad om deze krassen lokaal te behandelen, met een kleinere diameter pad krijg je de kracht van de dap meer geconcentreerd op een kleiner oppervlak wat de correctiekracht ten goede komt.
 
Kevve zei:
@juffer: ik gebruik mezzo, is het zwaarste dat ik (tot nu toe) heb.

In dat geval zou ik zeker overwegen om naar een Inizio Forza te gaan.
Reden is dat die veel krachtiger is en dat je daardoor ook je DAP niet zo hard hoeft te laten werken waardoor je product ook veel minder snel opdroogt.
 
Heb nu eens getest van 1x horizontaal te gaan en 1 maal verticaal.. Zelfde resultaat en het stoft toch al niet meer. Voor de overige krassen zal forza nodig zijn..
 
Heb vorige week een zwart metallic Audi A4 my2004 met de DAP900 gedaan. Gele compressorpad met inizio was onvoldoende om 'm strak te krijgen. Heb in 't kader van niet-geschoten-altijd-mis Scratch X op een onopvallend plekje met de DAP geprobeerd, hielp ook niet. Binnenkort toch maar een woolpad aanschaffen, want dit leek wel tegelglazuur ipv lak :|~*