• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie wil machinaal ... maar hoe ?

Inmiddels heb ik in Essen even 2 goedkope padjes gekocht die ik op de machine kan gebruiken.
Slachtoffer was trouwens de rode Megane van de zaak :-"

Heb eerst met machine icm de zachte pad de NXT wax aangebracht, deze 10 minuten laten curen en vervolgens meteen bonnet / schapenvacht de wax weer machinaal uitgepoetst.

Daarbij kwam gelijk de volgende vraag naar boven : hoe snel laat je de machine nu eigenlijk draaien tijdens het aanbrengen en uitpoetsen ?

Gr. Arjan
 
Aanbrengen kan gewoon op de laagste stand uitpoetsen zou ik 2 of 3 doen.
 
Juffer1 zei:
Heb eerst met machine icm de zachte pad de NXT wax aangebracht, deze 10 minuten laten curen en vervolgens meteen bonnet / schapenvacht de wax weer machinaal uitgepoetst.


Gr. Arjan

Geen probleem gehad met het afnemen van de wax? 10 minuten curen voor de NXT lijkt me weinig.
 
Geen enkel probleem !

"Vroeger" (voordat ik van Curen hoorde) zat het er nog geen 2 minuten op en dat ging ook prima !


Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Geen enkel probleem !

"Vroeger" (voordat ik van Curen hoorde) zat het er nog geen 2 minuten op en dat ging ook prima !


Gr. Arjan

Afnemen zal inderdaad misschien nog wel gaan maar of de polymeren de tijd hebben gehad om zich echt goed aan de lak te hechten vraag ik me af...
 
Dat gebeurde inderdaad ook niet goed, maar daar gaat het in dit topic niet (meer) over :

Juffer1 zei:
Daarbij kwam gelijk de volgende vraag naar boven : hoe snel laat je de machine nu eigenlijk draaien tijdens het aanbrengen en uitpoetsen ?

Gr. Arjan
 
Heb ook een vraag over de excenter, waarom zou je hier geen kwaads mee kunnen doen?
Je kan hier toch ook swirls mee verwijderen net als met een rotary? Dus eigenlijk is een rotary niet echt nodig, misschien is dat puur voor het sneller werken. Maar met een excenter kan je toch net zo goed een diepe kras verwijderen? Je moet er gewoon vaker overheen toch?
Want ik verdiep me nu ook meer in het 'echte' correctie werk, maar ben alsnog bang dat ik een strike-through kan aanrichten, hoewel die kans me erg klein lijkt.


Groeten