• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick stelt zichzelf voor.

Nick_ST

Detailing trainee
21 okt 2020
26
40
Hei- en Boeicop
Hallo allemaal,

Ik ben Nick, 33jaar.
En woonachtig in Hei- en Boeicop een mooi klein dorpje bij Vianen / Lexmond.

Ik ben zelf bedrijfsautomonteur bij de DAF in Vianen.
En kwa poetservaring vooral op mijn vorige auto, hierbij:
- DAP500
- PoorBoys polish (zat toen bij de DAP)
- PoorBoys Natty's Paste wax
- PoorBoys Shampoo
- Monello Thick Mitt
- Dodo Juice leather kit

Nu heb ik inmiddels een andere auto, Opel Insignia Sports Tourer en zijn veel van mijn producten nagenoeg op.
Tevens heb ik inmiddels mijn eigen Hogedruk aangeschaft en wil een foamlans van Monello aan gaan schaffen, het enigste volgende probleem wat ik heb is:
Welke pre wash en shampoo etc. Het beste te gebruiken icm de foamlans. Een collega van mij is helemaal lyrisch over de "AG Polar Blast, Wash en Seal".
Hoop hier meerdere ervaringen en tips te kunnen vinden Om een goede product keuze te maken.
Ben namelijk op zoek naar nieuwe:
-pre wash
-wash / shampoo
-polish
-wax sealant

Ik was gemiddeld mijn auto 1x per week en polijst hem 1 a 2x per jaar (weet dat een hoop dit vaker doen, maar zo'n actieve poetser ben ik nu ook weer niet ;) )

Hieronder mijn oude en nieuwe auto:
5wxcjx5pjp.jpg

gebdkvl1.jpg


Met vriendelijke groet,

Nick
 
Welkm Nick, en de nieuwe auto geeft je een hoop meer ruimte maar ook meer oppervlakte om schoon te maken ;)

Zelf heb ik de foamlans ook van Monello en altijd daar ook de Monello foam bij gebruikt maar gisteren voor het eerst de foam van Bilt Hambler gebruikt die me eigenlijk ietsjes beter bevalt omdat deze ook de traffic film meer verwijderd.
Als Shampoo gebruik ik de Bath + vaak of de Bath Essence van Gyeon. Heerlijk spul om mee te werken, Bath+ als voordeel dat deze een bescherming geeft. Met de Foamlans kan je deze ook aanbrengen en heb je overall bescherming.
Zelf heb ik mijn auto in de glascoating staan en doe daar af en toe een laagje SiFinish op van Nanolex. Maar heb jaren de wax van Collinite gebruikt, makkelijk op en af en een erg lange standtijd.
Voor Polish zou je kunnen kijken naar een die van Poorboys Professional maar denk dat daar een hoop merken voor in aanmerking kunnen komen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick_ST
Welkom Nick! Aan je wasfrequentie te zien mag je jezelf gerust een fanatieke poetser noemen hoor. Dat je het niet voor anderen doet, doet daar geen afbreuk aan!

Ik gebruik de artico magico foam maar wil na deze toch iets anders proberen; past kennelijk bij de hobby. Je zult je er in ieder geval geen buil aan vallen want de foam werkt voldoende. Ik denk dat im hierna de kenotek eens probeer en daarna de polar blast. Maar wel in kleinere verpakkingen want die 5L gaat niet snel genoeg op ;)
 
  • Leuk
Reactions: Nick_ST
Bedankt voor de reactie's
Heb inmiddels besteld op cc.
En het is de lancia 2.0, de avalanche snow en de Bathe+ geworden na verschillende meningen en ervaringen hier op het forum gelezen te hebben.

Ik ga het ervaren icm mijn Bosch aquatak 135
 
  • Leuk
Reactions: Timo84 en RoCo
Hey Dampertje, weinig.
Gaat iets omlaag, andere wielen is de planning.
Achterlichten tinten en grille vervangen voor opc grille of wrappen van de originele.
Ik zelf heb al een paar keer gedacht om mijne grill te vervangen met een vauxhall exemplaar. Alleen best moeilijk te vinden
 
  • Leuk
Reactions: Nick_ST