• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niels04

Niels04

Detailing rookie
14 jun 2012
126
0
Hoi,

Ik ben Niels, 22 jaar en wonend in Apeldoorn.
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik me eerste auto gekocht, daarvoor had ik eerst ruim 2 jaar enkel met de motor gereden.
Mijn eerste auto was een Peugeot 207 uit 2006 met 70.000km:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Aangezien ik veel voor me werk moest rijden zat ik al snel over de 100.000km.
Ik was nooit echt een liefhebber van het poetsen, soms zat er tussen de wasstraatbeurten wel een aantal maanden :schaam
Vanwege komende servicebeurten + een mooi aanbod voor een nieuwe auto, heb ik hem gelukkig gemakkelijk kunnen verkopen.

Sinds een 2 weken rij ik nu een Peugeot 308 uit 2010 met net 40.000km op de teller:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Aangezien hij er nu nog netjes uit ziet, wil ik dit graag zo lang mogelijk zo houden.
Heb daarom alvast de volgende spullen gekocht:
Meguiars clay
Meguiars NXT Tech 2 wax

Ik ben niet van plan om hem zo gigantisch strak te poetsen zoals sommigen hier.
Zit er nog aan te denken om een shampoo, Iron-X en een aantal microvezeldoeken aan te schaffen.


Mijn grote passie is motorrijden, ik heb inmiddels bijna 4 jaar me rijbewijs en al 55.000km afgelegd.
Ik ben meer van de allroad motoren, je zult mijn motor dan ook zelden mooi schoon zien :-"
Hier een aantal plaatjes van mijn vorige motoren tijdens diverse vakanties:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


En mijn huidige motor (vorig jaar in Zwitserland):
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Inmiddels alweer het nodige aan verbouwd en gesleuteld.
Afgelopen winter heb ik zelf de 70.000km beurt uitgevoerd (kleppen stellen, synchroniseren, olie verversen, gasklepsensor afstellen ed.)
Momenteel ziet ie er zo uit:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Ik heb me hier aangemeld zodat ik me een beetje kan verdieping in de do's or dont's van het poetsen.


PS) om één of andere reden moet ik wel 50x klikken op de knoppen voordat ik een bericht kan aanmaken/plaatsen :s
 
Welkom vanuit het groene Apeldoorn. Als je een keer hulp of advies nodig hebt? Het is mijn hobby,dus doe het met plezier.
 
Van harte welkom hier!
Mooie Peugeot en schitterende foto's van tijdens je vakanties!
 
@Frogs: bedankt voor het aanbod!
@DennisvdB: inderdaad, was tijdens afgelopen MFMM :)
@BlackPassat: komende zomer naar de Franse Alpen, ben daar nog nooit geweest ben benieuwd!

@De rest: bedankt voor het warme onthaal!
 
Ik ben een tijdje weg geweest i.v.m. de vakanties en drukte op me werk, maar wil binnenkort toch met de auto bezig.
Hij is nu sinds aankoop (1 juni) slechts 1x gewassen en ook nog is tijdens een garantieklus bij de dealer :schaam

Er zitten nog een aantal lakschades rondom welke ik weg wil laten werken door "Care".
Daarna wil ik hem met Meguiars middelen (shampoo, klei, wax) schoon gaan maken.

Echter wil ik ook graag de letters van de kofferbak weg hebben, zie het niet zitten om dit zelf te doen..
Is er iemand van hier uit (de omgeving) Apeldoorn die dit voor mij zou willen doen?


Momenteel ziet het er zo uit, zou graag de letters Peugeot en 308 weg willen.

PS) ben ook nog aan het kijken voor andere velgen, maar het is nogal moeilijk..
Wil graag 17 of 18 inch, het liefst met 5-10 spaken, heeft iemand nog tips?

Had op me 207 de Bellini Bella Black Polish, mooie velgen, maar weet niet of het ook past op de 308 zonder verlaging.
Kwam ook nog de Bellini Condor tegen, denk dat dit te patserig wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben maar niet bang dat de Bellini Condor velgen te patserig worden, het zijn Franse merken dus die worden niet zo snel als patserig gezien (wat natuurlijk een voordeel is tegenover de Duitse merken).
 
Prachtige routes heb je gereden in je vakanties, ben helemaal weg van de bergen!

Als je de ET-waarde en de maat weet van je band/velg dan kom je al een heel eind op verschillende velgen sites.
 
Een Peugeot is inderdaad minder patserig als een Duits merk, maar toch moet het nog een beetje netjes blijven i.v.m. me werk.

@Denders: ik had al her en der nagevraagd/gekeken, maar het merendeel zijn velgen met 50 spaken zoals de OZ types.
Dit is nou net wat ik niet wil, vindt het niet echt passen.


Hier nog wat foto's van afgelopen vakantie:
Col de'l Iseran
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Uitzicht de andere kant op:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Tour de France kijken op de Col de la Madeleine, met linksachterin de Mont Blanc op de achtergrond :)^
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Lac Gittaz
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Lac Roselend
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Col du Glandon
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ja het was leuk rijden, heb dan ook een 6000km gereden in 3 weken tijd :)
De wegen waren wel erg slecht, heb maar weinig nette auto's gezien :D
 
Vanochtend wat vogelstront van de auto gespoeld met normaal kraanwater.
Eind van de dag allemaal kalkkringen op de voorruit, zat best goed vast :auw

Wat voor middel gebruiken jullie altijd op de ruiten? vond het wel fijn dat ik vlak na aankoop niet eens de ruitenwisser aan hoefde in een regenbui.