• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Niels04

Ondanks je onhandige opmerking (die ik me zéér aantrek)
Niels04 zei:
Een Peugeot is inderdaad minder patserig als een Duits merk, maar toch moet het nog een beetje netjes blijven i.v.m. me werk.
Toch maar even wat input:
De type aanduidingen verwijderen is echt een fluitje van een cent.
(werkt natuurlijk alleen met merktekens die met dubbelzijdige automotive foam zijn aangebracht)
Pak een eindje visdraad of ijzerdraad (uit moeders naaikoffertje) en haal dat met rustige bewegingen achter de letters of typeaanduiding heen en weer. Als de letters los gekomen zijn kun je de resterende foam- en lijmresten verwijderen met een caramelschijf of (héél voorzichtig) met wat aceton of nagellak remover. Let met deze laatste middelen wel goed op want deze lossen uiteindelijk je blanke laklaag op.

Je ruiten kun je behandelen met Rain repellant hiermee heb je vanaf een kilometer of vijftig per uur je ruitenwissers (bijna) niet meer nodig. Tussendoor reinigen doe ik met Meguiars Glass Cleaner Concentrate en een Dodo Juice Supernatural Window Waffle
 
Haha ja, het is nou eenmaal gewoon zo m.b.t. de Duitse merken ,^^
Ik kan niet op me werk aankomen met bijvoorbeeld chromen velgen, de Bellini Bella's waren al op het randje.
Moet namelijk het hele land doorrijden om klanten ed. te bezoeken.


Caramelschijf? je bedoelt zon pad voor een DAP?
Het verwijderen van de logo's lukt me nog wel, maar zie het niet zitten om er vervolgens met redelijk aggressief spul overheen te gaan.
Denk dan al snel dat ik de boel verpruts en met blijvende lakschade blijft zitten.
Heb zelf ook geen DAP om de boel weer te polijsten, dit gaat mij ook te ver.


Toch maar eens gaan kijken voor wat andere middeltjes voor de ruiten en het plastic.
Momenteel heb ik:
Meguiars Ultimate wash & wax
Meguiars Quick clay detailling
Meguiars NXT tech wash 2.0

Daarnaast gebruik ik vaak Dasty voor de velgen/wieldoppen en een insecten verwijderaar van de Action (werkt goed).
Voor het interieur gebruik ik HG bekledingreiniger en nog een soort van cockpitspray.
Gelukkig heeft de 308 niet echt veel plastic, want vindt het er meestal niet echt mooi uit zien.


Ik heb de Meguiars spullen nu al iets van 3 maanden, maar nog steeds niet de tijd gehad om het te gebruiken.
Moet nu nog eerst een afspraak maken om wat lakpuntjes te laten herstellen.
Daarna willen we zowel mijn 308 als de 207SW van me ouders een behandeling geven.



PS) Ben nog niet zo thuis in het poetsgebeuren, heb nu 2 jaar een auto en ben denk ik pas 5x door de wasstraat gegaan :schaam
Als jullie het vies/schrikbarend noemen dan heb ik nog zoiets van.. valt nog reuze mee.
 
Momenteel heb ik:
Meguiar's Ultimate wash & wax
Meguiar's Quick clay detailling
Meguiar's NXT tech wash 2.0


Ik wil nog bestellen:
100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt € 17,99
102212 C.Pro C.Quartz - Iron.X Velgenbundel € 24,99
101363 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Gel - 150ml € 9,95
102089 Monello - Peluche Bianco - 45x65cm € 6,99 (misschien bestel ik hier meerderen van)


Heeft iemand nog tips?




Ooit wil ik nog een keer de volgende artikelen, maar eerst even het huidige spul opmaken.
100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 24,49
102116 C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant - 1000ml € 57,50
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49
102143 Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml € 11,00