Kijk, nou gaat het voor mijn gevoel alweer richting echt poetsen. Wat adviseer je mij als minimumwerker om mee te nemen? En wat doe ik dan in die wasbox?
Nogmaals, het gaat mij erom om het één stapje beter te doen dan in de afgelopen 12 jaar met mijn huidige auto.
Wassen in de wasbox, op een simpele manier voor jou:
* Voorwas - Foamen/voorwas in de wasbox of zelfs een prewash in een drukpomp meenemen.
... Alvorens de auto hard af te spuiten of aan te raken, de voorwas laten inwerken enhet vuil losweken en afvoeren.
* Afspuiten met HD.
* Velgenreiniger / remstofverwijderaar sprayen en in laten werken.
... Bijv. Non-Ferro, enkele minuten in laten werken, met borstel/kwast boenen, volgende velg, etc etc. Eerste velg afspuiten HD.
*
Handwas - Tenminste één emmer met shampoo + Grit Guard Rooster om vuil onderin de emmer te houden, washandschoen.
* Afspoelen HD.
* Op natte auto een product zoals Gyeon - Wetcoat gebruiken.
... Paar spraytjes per paneel, vervolgens met de HD het product handig wegspuiten zodat het overal komt. (Voorruit vermijden)
* Alles nogmaals afspuiten en daarbij zoveel mogelijk water ''van de auto af spuiten''. Water loopt door de Wetcoat vele malen makkelijker van de auto, dus dat scheelt een hoop werk bij het drogen.
*
Drogen - Grote droogdoek + eventueel een drooghulp in de vorm van een detailingspray zoals
Poorboys World - Spray & Wipe 1:1 verdunt met water.
... Enkele sprays per paneel en dan gaan drogen. Trekt streeploos weg.
1 emmer + Grit Guard + Deksel + handvat.
(Thuis vullen (deksel) of bij wasbox)
1 flesje/sprayer met Prewash
1 flesje met Non-Ferro
1 flesje Spray&Wipe 1:1
1 flesje shampoo
1 flesje wetcoat
(Gyeon - Wetcoat / Monello - Aquafobia)
1-2 washandschoen
(Lagere/viezere delen met één, andere delen met de ander)
1-2 droogdoek
(Grote auto)