• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier (en géén poetser....)

Welkom op het forum! Heel herkenbaar... begint met een paar vragen en bedoeling om redelijk netjes te rijden ;) en daarna ben je hard op weg om detailer te worden...
 
  • Geweldig
Reactions: teertsniam
Als ik weer eens terugkijk naar mijn eerste posts hier op het forum, dan zie ik dat ik in de tussentijd wel aan het veranderen ben. Jullie eerst telkens terugkerende alarmberichten dat een wasstraat vloeken in de kerk is en dat enig extra beschermwerk dan geen enkel nut heeft, heeft er inmiddels toe geleid dat ik die wasstraat niet meer ga bezoeken. Met HD-spuit foamen en een keerje met de hand wassen is zó veel beter dat ik daar voor ga. Dat scheelt alweer een hoop krassen; niet alleen in mijn lak, maar ook op de ziel van sommigen hier... ;)

Dát hebben jullie alvast bereikt!
 
Allereerst welkom!

Even inhakend op het wassen bij een wasstraat/wasbox (selfservice dus) er zijn zoals bij mij in Drachten ook plekken waar je dus niet je eigen spullen mee mag nemen om te gebruiken. Mensen daar ervaring mee en wat doe je ermee? Toch wassen of opzoek naar een andere wasbox?
 
@Quantoxx nee, staat heel duidelijk bij, verboden eigen spullen te gebruiken. Nu is dat na openingstijden natuurlijk lastig te controleren voor een bedrijf. Volgens jou kan je dus gewoon lekker je ding doen met je eigen spul, zolang je maar niet op 2e paasdag met mooi weer je auto wil wassen.

Deze datum even gebruikt omdat ik gisteren de auto gewassen heb, en was nog niet niet file wassen.
 
Als je toch al een HD hebt, dan kan je er thuis met regelmaat een therapeutisch uurtje van maken waarbij je de auto lekker vertroeteld en met meer plezier in je auto kan stappen.
Ja, zoiets gaat het wel worden.

Ik denk dat ik begin met een goede sealant + wetcoat en probeer om die redelijk te onderhouden.

Mss dat ik voor de wintertijd dan toch eens aan de wax ga denken.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Jup, iets van een bescherming aanbrengen (Wax/Sealant) en dit bijhouden met iets als Wetcoat.

Zit nu te bedenken, als je toch een HD hebt en thuis kan wassen, dat Bathe+ in de foamlans ook erg makkelijk, snel en goed is. Ik doe eigenlijk niet anders. :p

Na het wassen foam je de boel nogmaals met Bathe+ en alles krijgt dan een extra beschermlaag.
 
Jup, iets van een bescherming aanbrengen (Wax/Sealant) en dit bijhouden met iets als Wetcoat.

Zit nu te bedenken, als je toch een HD hebt en thuis kan wassen, dat Bathe+ in de foamlans ook erg makkelijk, snel en goed is. Ik doe eigenlijk niet anders. :p

Na het wassen foam je de boel nogmaals met Bathe+ en alles krijgt dan een extra beschermlaag.

Wat is het verschil tussen Apple iFoam Snow Wash (Dodo Juice) en de door jou genoemde Bathe+?
 
Ifoam is in principe voor het reinigen (prewash)
Bathe + wordt hier gebruikt als bescherm laag (lsp) dus bijvoorbeeld zoals je wetcoat zou gebruiken.(alleen dan foamend en in principe met minder kans op vlekken)
 
Bedoel je dat je Bathe+ niet als shampoo gebruikt? In de productomschrijving op de site zegt de eerste regel:
"Gyeon Q²M Bathe+ is de eerste pH neutrale shampoo met SiO2 ter wereld."

Begrijp ik hier nu iets verkeerd?
 
Je kan het inderdaad als shampoo gebruiken, maar dat doen de meesten hier niet. In plaats daarvan brengen ze het aan na het wassen door middel van een wash mitt of de foamlans. Met de foamlans werkt het echt fantastisch!
 
Aha, goed om te weten.

En ziet een (gewone?) wasbeurt er dan als volgt uit?
- Apple iFoam Snow Wash (Dodo Juice) voorwassen
- Bathe om te wassen
- Bathe+ op de foamlans om af te ronden?
 
Dat is prima inderdaad.

Aangezien je aangeeft niet zo vaak te wassen zal je auto flink vies zijn bij elke wasbeurt. Ik zou er dan de voorkeur aan geven om een sterkere prewash dan de apple ifoam te gebruiken, zoals dodojuice crudzilla, autoglym multiwash tfr of auto finesse avalanche. Die laatste is ook een snowfoam, maar die andere twee kan je gewoon gebruiken met een sprayfles of een pompsprayer.