• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier (en géén poetser....)

1) Droge auto, volledig - Iets van een VOORWAS gebruiken en laten inwerken. (Ifoam foamen = mildere reiniging / Door Jansen genoemde producten foamen of met handsprayer = krachtigere reiniging)
2) Afspuiten HD.
3) Velgen insprayen met Non-Ferro, in laten werken, natte kwast lekker boenen, in laten werken. (Per Velg)
4) Afspuiten HD.
5) Handwas met normale shampoo.
4) Afspuiten HD.
5) Natte Auto - Foamen met Bathe+, meteen afspuiten HD, als extra beschermlaag.
6) Drogen

Het verschil in Bathe+ en Wetcoat is, kort door de bocht, de manier waarop je het aanbrengt. Het is niet hetzelfde spul.
 
Keuze is zeer persoonlijk. Ik gebruik nu zelf Wetcoat maar ga over op Bathe+ foamen.

Kom er achter dat Wetcoat niet mijn product is, en omdat ik alle foam HW al heb .....
 
Ik zou er dan de voorkeur aan geven om een sterkere prewash dan de apple ifoam te gebruiken, zoals dodojuice crudzilla, autoglym multiwash tfr of auto finesse avalanche.
- dodojuice crudzilla kan ik vinden. Flink aggressief spul, zo aan de omschrijving te zien.
- autoglym multiwash tfr; welk spul bedoel je? Bij de Autoglym kan ik nix vinden met een naam die hier op lijkt.
- auto finesse avalanche. Dit kan ik al helemaal niet vinden in de shop. Welk merk is dat?

Heb je linkjes naar deze laatste twee?
 
Ah, duidelijk.

Dan kan ik het voor de prewash het beste bij de Apple iFoam Snow Wash houden?

En tussen die Bathe+ en Wetcoat zal ik dus moeten kiezen. Dat gaat me wel lukken...:grinning:
Alhoewel, beide producten kunnen ook op de velgen gebruikt worden? En op de ruiten? Dat zie ik niet zo bij de productbeschrijving staan.
 
@Mitchell1990 - Net als Hippe Lip een HD'tje aanschaffen zodat je thuis dat therapeutische uurtje kan pakken? :p
@Quantoxx die heb ik al hoor, alleen het huis wat we gekocht hebben, moet hoog nodig een stratenmaker zien. De bestrating loopt hier af, richting huis. Niet zo fijn.

@Hippe lip, ik zou voor de ruiten ook iets in de trant van turtle wax clear vue gebruiken.
Volgens mij kunnen beiden inderdaad voor de rest wel op velgen en lak.
 
Met beide producten kan je alles lekker infoamen/sprayen. (Echter vermijdt ik bij de Wetcoat de vooruit vanwege vettigheid/vlekken)


Normaliter kiest men sterkere prewashes omdat ze dus wat beter reinigen, ten kostte van de beschermlaag die wat meer aangetast wordt. Maja, je brengt daarna toch weer nieuwe bescherming aan.

Als je het simpel wilt houden; De Ifoam kan je inderdaad ook prima gebruiken. Zou dan wel 1:10 aanhouden aangezien je langere periodes hebt tussen de wasbeurten.
 
Dank jongens. Het lijkt me nu wel duidelijk (al komt er binnenkort ws wel weer een vraag bij me op:innocent:).

Vandaag kreeg ik te horen dat ik de wagen op 15 mei kan komen halen. :yum
 
Natuurlijk toch nog een vraagje. Toevallig kwam ik een keramische coating tegen, die claimt hard te zijn en een lange standtijd te hebben. Er zijn daar meer van dergelijke producten te vinden.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat is jullie inschatting van dit soort producten? Het zal vast niet zo’n lange standtijd hebben als beloofd, maar kan het kwaad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb daar ook een flesje van besteld (nog niet binnen), maar ga dat op m'n fiets proberen ipv op de auto :p
 
Als je wil weten of een onbekend product werkt of niet is het gewoon proberen. Je ziet vanzelf of het doet wat het zou moeten doen.

Qua testen:
Ik denk schoonmaken, kleien, misschien polijsten, dan ontvetten en dan aanbrengen. Dat zou ik doen als ik het zou proberen op de fiets
 
Als je het op andere objecten gaat proberen, check dan wel of het materiaal geschikt is. Of eigenlijk andersom; Is het product ontwikkeld om goed te hechten op het materiaal. :p