• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier (en géén poetser....)

Nu zit ik met een ander probleem. Tja, dat krijg je als groentje in dit werk. Bij het in de PBW Exp zetten is er ook wittigheid op matzwarte delen gekomen. Dat ziet er niet echt netjes uit. Ik wist niet dat je daar rekening mee moest houden. Had ik het moeten afplakken? Nee toch hoop ik?

Hoe kom ik daar nu weer vanaf? Ik vraag het liever hier ff dan dat ik zelf wat ga rommelen en het alleen maar erger maak...

117518



117519
 
  • Verdrietig
Reactions: Aficior
Door het vooraf af te plakken, voorkom je witte vlekken als je het zwarte kunststof per ongeluk raakt.

Schoonmaken met water, Pre-wow cleaner of APC (voorzichtig) en een klein borsteltje laat het weer verdwijnen. Niet gaan knoeien in dit geval met een wonderspons of andere “rare” middelen die er niet voor bedoeld zijn.
Daarna een mooie dressing erop en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Exp is sealant. Veel soorten wax vlekken niet op kunststof, maar polijstmiddelen, sealants geven bijna allemaal witte vlekken op kunststof.
Overigens een rotbaan, om de exp weer van de kunststof te krijgen.:imp:
 
Fijn toch, zo'n forum. Ik heb weliswaar geen Pre-wow cleaner of APC, maar de Gyeon PREP en in combinatie met een nagelborsteltje werkt dat prima. Opbrengen met een doek, borstelen en afnemen met een schoon en droog stuk van de doek. Dat werkt; niet makkelijk, tis wel een hoop werk maar het lukt.
Dank voor de tip, jongens (m/v?).

Maar dat valt me nu wel tegen van die PBW EX-P. doe ik iets verkeerd, of kunnen matte kunststof delen niet tegen dat spul? Dat zou dan weer erg jammer zijn. Ik lees bij sommige poetsmiddelen in de shop wel dat ze kunststofvriendelijk zijn, maar heb daar bij de EX-P niet op gelet.
Als dit betekent dat ik de halve auto moet gaan afplakken voordat ik die EX-P ga gebruiken dan is dat toch wel een enorm nadeel ervan. Dat wordt dan wel weer heeel veel werk en ik vraag me af wie dat telkens werkelijk doet....
 
Laatst bewerkt:
Afplakken gebeurt vrijwel altijd, zeker als men ook gaat polijsten. (Polijstmiddel zal ook vlekken)

Wat ook een goeie top is: Gewoon je kunststof niet raken tijdens het waxen? :p (En ja, dus ook een sealant zoals EX-P)


Probeer je kunststof en rubbers wel weer te voeden als je ze hebt geboend.
 
En is er een sealant die hier geen last van heeft, die geen vlekken op de (matte) kunststof geeft?

Dit vind ik toch wel een grote tegenvaller. Daar had ik geen rekening mee gehouden. De lak grenst op veel plaatsen aan kunststof, dus afplakken zou een heel stevige klus extra zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met wat handigheid om het kunststof heen werken is prima te doen. Net even een paar milimeter of een centimeter niet raken met waxen is geen ramp. :p

Ik weet eigenlijk niet welke producten niet vlekken op onbehandeld kunststof en rubber. Het komt ook nooit in mij op om een wax of whatever hier overheen te smeren, want daar hebben we dressings en coatings voor. ;)
 
En is er een sealant die hier geen last van heeft, die geen vlekken op de (matte) kunststof geeft?

Ik werk wel eens met Poorboys World EX Sealant with Carnauba - 473ml.
Ik weet bijna zeker dat dit product NIET vlekt, omdat ik het heel af en toe wel eens een beetje mors op een raamlijst bijvoorbeeld. Wel neem ik dat altijd meteen af.

Detailers smeren (brengen) in de regel geen producten (aan) op trims die daar niet voor bedoeld zijn. Dat kun je voorkomen door af te plakken, maar ook door zorgvuldig te werken als je in de buurt komt van dat soort autodelen.
Ook kun je EERST de trims verzorgen met een passend product en daarna de rest van de auto verzorgen met een sealant voor de lak. Deze werkwijze zal de trims enigszins beschermen tegen die witte vlekken. Maar je moet wel altijd meteen afnemen voor de zekerheid.

Succes,
Aficior