• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuw leder onderhoud

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
Hallo,
Vanaf dinsdag ben ik gelukkige eigenaar van een Focus met leder interieur.:party:
Nu wil ik dit natuurlijk zo goed mogelijk onderhouden met een product.
Daar ik de bomen door het bos niet meer zie.....:confused:
Ik wil dat mijn leder zijn natuurlijke look behoudt en liefst niet dat glimmende uiterlijk.
Ik dacht aan Meguiar's :Gold class rich leather cleaner/conditioner?
graag suggesties en ervaringen
 
Wat Adrie zegt :)
Je kan ook natural look dressing gebruiken, maar ik heb gemerkt op mijn Recaro's dat het toch niet lang "blijft".
Dus zeker gaan voor een echte leather conditioner...
 
Beste,
Allereerst proficiat met de aankoop van je nieuwe wagen:party:
Die produkten van Meguiars die je vermeld zijn zeker niet slecht hoor. De cleaner werkt goed als je die aanbrengt met een borsteltje (bij grote vervuiling) en een badhanddoek (bij kleine vervuiling).
De conditioner bevat aloé-bestanddelen die het leder voeden en niet teveel glans geven. Voor je stuur zou ik het niet gebruiken omdat dit daardoor te glad wordt. Ik heb de indruk dat die conditioner toch meer dan een twee maanden goed z'n werk doet.
Die twee produkten worden trouwens ook gebruikt door een fervent poetser-detailer die Ludo noemt;)

Er zullen hier op het forum ongetwijfeld nog mensen zijn die je een alternatief kunnen voorstellen dat even goed werkt en misschien goedkoper is;)

groetjes, Wim
 
Heeft iemand misschien ervaring met de leer produkten van Wolfgang?

Ik gebruik nu nog de Cleaner/conditioner van meguiars maar wil overschakelen naar een andere onderhoudsprodukt. Vooral qua reinigen schiet het AIO produkt van megs tekort (kan ook eigenlijk niet anders)

is er iemand die b.v. Gliptone en Wolfgang kan vergelijken?
 
"Vooral qua reinigen schiet het AIO produkt van megs tekort "

Heb je het produkt al eens aangebracht met een shoenpoetsborstel (nieuwe en ongebruikte natuurlijk) Dit staat niet vermeld op het flesje maar daardoor reinigt het in één keer vele malen beter dan met een handdoek. Het vuil in de poriën verdwijnt dan als sneeuw voor de zon!
 
@Corsawim: Sinds kort heb ik het paardenhaar interieurborsteltje van carclean aan mijn gereedschap toegevoegd. Eens kijken of dat verbetering geeft.

Over het algemeen lijkt het leer namelijk wel schoon te worden maar toch niet helemaal. vooral als het erg licht is buiten zie je toch nog een lichte vuilzweem er over heen zitten.

@bertMito: Swissvax is voor mijn gevoel een paar straten te ver
 
eerst grondig reinigen met een geschikte lederreiniger (eventueel icm met een borsteltje)
plak dan de helft van de zitting/rugleuning even af om het verschil te kunnen beooordelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb zelf een coupè uit 1994, dus al 15 jaar oud. Het leer heb ik eerder dit jaar met Meguiars schoongemaakt. Dit werkte goed, er kwam erg veel vuil vanaf. De conditioner ben ik niet zo stapel op, ik vondt zelf het effect niet zo erg groot, en na een aantal weken was het donkere/diepe kleur er wel vanaf.

Ik heb een paar dagen terug gliptone gebruikt, het is dus nog vers maar tot nu toe:

DSC02185.jpg

DSC02186.jpg


Leer is ook een stukje stroever geworden!