• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw leren interieur, hoe onderhoud je dit het best?

Coen

Detailing rookie
27 sep 2009
71
0
He ik heb mijn nieuwe leren intirieur eindelijk in mijn auto maar hoe moet ik dat nu onderhouden. Meteen gliptone erop aan brengen of niet,
mijn bekleder zij dat dat zeker de eerste 3 a 4 maanden niet nodig is. En hoe moet ik verder het onder houden,

APC 1/10 voor sterke veruiling
APC 1/20 voor lichte vervuiling

Om vervolgens Gliptone aan te brengen

Foto van mijn intirieur :heart_eyes: :heart_eyes:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Verder heb ik mijn hemel en stijlen in het alcantara maar hoe moet ik dat onderhouden?????

Groeten Coen
 
Ik zal het advies opvolgen van de bekleder. Ik voed mijn interieur elk kwartaal. Ik zou geen APC gebruiken omdat dit het leder verdroogt, ik zou investeren in de cleaner van Gliptone of van Colourlock.

Prachtig interieur trouwens! :heart_eyes: Ik had zelf een A3 met een beige interieur.
 
Ja cleaner en de voeding van gliptone heb ik hier staan, maar apc dan cleaner en dan voeden is toch niks verkeerd
 
APC is op leer misschien iets minder subtiel dan een echte lederreiniger. Zelf heb ik hier trouwens ook gewoon APC gebruikt op een oude feautuil. Daar kon geen leerreiniger (Wolfgang) tegenop, zoveel rotzooi kwam er af. Als je maar goed voedt na de tijd zal het niet zo heel veel kwaad kunnen denk ik.
Zolang de vervuiling slechts licht is zou ik op dit mooie interieur het risico niet nemen en gewoon een leerreiniger gebruiken.
Alcantra onderhouden: geen idee.
 
Zou niet meteen naar de APC grijpen, probeer eerst de reiniger van gliptone, mocht niet baten dan de APC1:20, 1:10 etc
Wel altijd daarna weer voeden !
Alcantera: geen APC, alleen met vochtige doek anders kans dat je de alcantera op zeep gaat helpen :(
 
Erg mooi Recaro interieur, volgens mij heb ik dezelfde stoelen in m'n golf cabrio sportline.
Waar heb je het laten bekleden ?
Ik heb wel eens een erg vervuild lederen interieur behandeld met APC 1:10 dan de Gliptone cleaner/conditioner werkte voor mij het beste.
 
Ik heb begin dit jaar de stoelen van mijn bus met leer laten bekleden. Ik heb ze direct na montage in de bus behandeld met de daarvoor bestemde producten van Colourlock. Vooral de verzegeling sprak me daarbij aan omdat dit vooral verkleuringen door bijvoorbeeld spijkergoed tegen moet gaan.

Volgens de info van Colourlock hoeft nieuw leer daarna de eerste maanden inderdaad niet meer gevoed te worden. Ik heb dit nog eens via mail nagevraagd waarop dit ook in hun antwoord bevestigd werd.

Groeten,
Erik
 
Hey das toevallig, heb het v/d week gezien op vwpolo forum...

Jah vroeger had ik ook een polotje dus spiek nog wel eens daar....

Tja Gliptone heb je, dus dat zegt genoeg denk ik.
Ben toevalling net klaar met de mijne ook met gliptone cleaner en conditioner, dus kan je niets zeggen hoe en wat, moet zelf ook wachten tot morgen laat het effe een nacht intrekken...
 
Dank u Dank u

Dus wel of niet behandelen,

Heeft er iemand of CC iets voor alcantara te reinigen en te beschermen???
 
Alcantara is een heel lastige stof om schoon te maken, het gaat heel gemakkelijk pillen. Ik heb de Clio RS van mijn broer ook eens schoongemaakt van binnen en het alcantara schoongemaakt met APC 1:20 (normale vervuiling) verneveld op de stoelen. Vervolgens met een de zachte CC paardenhaarborstel ingeborsteld en vervolgens met de Aquavac nat/droogzuiger opgezogen. Vies water zat er in het resevoir! Met doeken schoonmaken gaat het alcantara erg van pillen. Met de extractor zou denk ik ook wel willen.

DSC00326.jpg
 
Heb vandaag mijn pakketje Swissvax Leather Care voor het calibra-leer binnen gekregen met een compleet handboek hoe het leer te behandelen.:rules volgens mij staat er in het 'grote kleine' handboek ook iets over alcantara! Zal eens kijken voor je!

Heb nog geen kennis met Gliptone oid, dus zou het niet weten!

Maar wel een HEEL gaaf interieur! :heart_eyes: :heart_eyes:
Waar heb je het laten bekleden? Mijn setje voor de calibra kan over 2 jaar wel een opknapbeurtje gebruiken:party:
 
Bij Swissvax praten ze over 3 stappen voor alcantara nadat je de alcantara delen eerst voorzichtig schoongemaakt hebt met een stofzuiger.

Stap 1:

Spuit je Alcantara Cleaner(Gliptone, Swissvax Alcanta Cleaner, enz) op een schone applicatorpad(waar dus geen oplosmiddelen in hebben gezeten!!!) of spuit het rechtstreeks op het alcantara-oppervlak. Reinig met de applicator door er op te deppen(niet al te hard drukken!)

Stap 2:

Bij extremere vervuiling kan je met een reinigingsborsteltje of paardenhaarborstel zachtjes de Cleaner in de stof wrijven met draaiende bewegingen zonder druk uit te oefenen. Anders gaat je alcantare pillen, en dat wil je niet:confused:

Stap 3:

Nadat je je alcantare delen gehad hebt met een zachte katoenen doek de oppervlakken droogdeppen. Dus wederom niet wrijven om pillen te voorkomen.


Dit is wat er vertaald in het boekje staat. Hopelijk kan je er iets mee:)^
 
stap 3; grote badstof handdoek erin en gaan zitten / stukje rijden, klaar
Voor de bijrijdersstoel en achterbank dus iemand meenemen als je gaat rijden :-"

Hans
 
Ja dat van Swissvax had ik gelezen inderdaad, maar kan het helaas niet in de internet shop vinden bij Swissvax. Heeft iemand een lijst met dealer van hun, kan ik daar langs gaan. DANK U:party:
 
Voor Alcantara gewoon een milde APC verhouding gebruiken en lauw water. Niet borstelen, maar deppen. Niet te nat maken.

Daarna een goede fabricprotector gebruiken (die voor cabriodaken werkt prima ;) ).

Voor het lichte leer zou ik ervoor kiezen om de Protection Condtitioner variant van Gliptone te gebruiken, omdat je hiermee het leer langer beschermt en beter vuilafstotend maakt!