• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid en gelijk een vraag

Aaaaah, the good old times. :P Verkrijte werkbussen polijsten met zo'n Halfords Carpoint machientje en een groen blik Commandant 4 uit papa's schuurtje.

Vakwerk!

Jokes asides... Dit soort kado's zijn vaak zware haakse slijpers met een hoog toerental
met wat pads.
Hoevaak ik blije papa's met hun poetswerk aan de deur heb gehad omdat het fout was gegaan of dat het niet lukte... ;)

• Leuk
Reacties: ArnoutdB en RoCo
Wat ik heb begrepen is net een haakse slipjes en je kon er ook mee schuren haha dus niet zoon 1 als die je aan geeft

Als je dan ook nog het toerental kunt regelen, lijkt het in elk geval als rotary wel een geschikt apparaat, alleen is één van de kenmerken van een rotary dat je eigenlijk altijd hologrammen in de lak krijgt, en dat dit normaal met een nabewerking met een Dual Action apparaat weer gecorrigeerd wordt. Blijft de vraag welke pads en polijstmiddel je nodig hebt. Als ik het goed zag op de foto's gaat het om een Amerikaan, dus waarschijnlijk lak van gemiddelde hardheid, niet boterzacht, maar ook niet bikkelhard. Gezien de lakschade zou ik normaal zeggen: direct met grove polijstpasta beginnen en een redelijk agressieve pad, maar omdat je geen ervaring hebt, en het een rotary apparaat is, is het misschien toch beter om met middelgrove polijstmiddel en gemiddelde pad te beginnen. Dat middelgrof heb je toch nodig om af te bouwen na de grofste stap, dus is nooit een verloren investering, terwijl de kans dat je direct door de lak gaat net even kleiner is bij middelgrof (en je zult wel glansverbetering krijgen alleen niet direct 100%). Belanglijk bij een rotary is wel dat je de machine altijd blijft bewegen als ie op de lak staat.

Kijk daar heb ik wat aan ik had al gelezen dat ik altijd moet blijven bewegen.
En het klopt het is een chevrolet trans sport.
En welk merk raden jullie aan?

Wat ik heb begrepen is net een haakse slipjes en je kon er ook mee schuren haha dus niet zoon 1 als die je aan geeft

als je een haaks slipje krijgt, dan zal het geen elektrisch apparaat zijn :p

als je met beleid werkt gaat het goed, maar minder voorproef als een deal action machine.

ik mag blij zijn met een ontbijt op bed, meestal 2 sneetjes droog brood : unamused: