• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met wat vragen

Niet om vervelend te doen, maar als je serieuze interesse hebt in het onderhouden van de staat van je auto en het detailen er van dan is een uitgave van 150 euro nog maar het begin. Zoals ik het begrijp heb je bijvoorbeeld ook geen hogedrukreiniger en een foamlans. Toch vaak het eerste wat een beginnende detailer loopt en dan zit je op minstens €200,00. Als je de hand op de knip wilt houden (waar helemaal niets mis mee is) zou ik een andere hobby zoeken.
 
Bedankt voor je reactie, maar heel eerlijk ook even een voorbeeld: als je met tennis begint, koop je ook niet de duurste schoenen en rackets, tas, trainingspak, enz dan ga je naar een club en speel je de eerste 3 keer met een racket van de club en kijk je of het wat is.... zo zie ik dit ook een beetje, ik wil best geld uitgeven aan de hobby, maar dan wel wat gelijk matig en eerst even kijken of het wat voor me is...
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Dat klopt ook en heb je dus helemaal gelijk in. Mijn reactie was bedoeld om je er op te attenderen dat deze hobby absoluut geen goedkope hobby is. Ook is mijn bedoeling om duidelijk te maken dat als je je auto gaat aanpakken dat je dat ook goed moet doen en daarmee dus de juiste materialen moet hebben wat niet goedkoop is. Doe je dat niet dan kan dat ernstige gevolgen hebben voor o.a de lak van je auto.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Het was geeb aanval van mij naar jou toe hoor, excuus als dat zo overkwam. Ik wil inderdaad net zoals je aangeeft natuurlijk dat de auto er beter van gaat worden en niet dat ik iets verpest. Maar ik wil ook even kijken of ik het ook echt wel wil doen... en ben ook best bereid geld te betalen, maar dan wil ik er wel zeker van zijn er mee door te gaan, helaas heb ik mezelf al veelste vaak betrapt op inpulsieve beslissingen die al veel geld gekost hebben... vandaar dat ik er nu toch iets voorzichtiger in ben... en de stoute schoenen aan trok door de vraag te stellen...
 
En het was ook geen aanval van mij naar jou toe haha. Dit forum is bedoelt om elkaar te helpen onze hobby’s te ontdekken en verder te ontwikkelen. Vragen stellen is hier dan ook het beste om te doen en domme vragen bestaan niet. Ik hoop dat je gaat vinden wat je zoekt en dat het detailen een blijvertje gaat worden voor je.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Zeker, dat hoop ik ook ik krijg al veel tips inderdaad en daar ben ik blij om, het is vaak leren door te vragen en soms ben ik daar wat onzeker in. Zoveel mensen zoveel manieren, en voorkeuren maar dat maakt het juist ook wel weer heel erg leuk!!
 
Vanuit meerdere opzichten vind ik het wel een terechte vraag van TS hoor.

Immers, hoe lullig als je vandaag voor 200€ besteld en morgen stopt iemand ermee en had je voor een scherpe prijs (een gedeelte) kunnen inkopen.
Ook vanuit “hergebruik” geen gekke vraag, weggooien kan altijd nog, maar misschien kun je iemand er blij mee maken.

Daarnaast, ik vind dat er een verschil is tussen enerzijds de “(so called) detailer” en anderzijds de “stoeprand-poetsert”.
Kijk voor de aardigheid maar eens hoeveel mensen er “lid” zijn op het forum en hoeveel er actief op het forum zijn.
Ik denk dat de actieve forumgebruikers de lat hoger hebben liggen dan menig ander. Prima en niets mis mee, maar er zijn er ook die de auto met het handje wassen en daarna in de wax zetten (mijn buurman bijv). En een categorie daarvan wil uiteindelijk wel “doorgroeien” maar niet in een keer van nul naar honderd.

Zo dat lucht op, niet bedoeld om “aan te vallen”, wel bedoeld om de nuance aan te brengen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Smidsy
@Smidsy heb je vrienden die ook eventueel willen detailen? in dat geval koop je een basis set samen?

Ken je iemand in de buurt die al detailing opgepakt heeft waar je is een keer samen aan de auto kan werken? Ben de moeilijkste niet, maar je woont niet bij mij in de buurt... aka je bent waarschijnlijk aan benzine etc. kwijt wat je 'bespaart' :) .

Zoals eerder gepost begin anders gewoon een keer met de auto wassen, als je daar plezier aan beleeft ga je de verdere stappen doen. Als het niets voor je is heb je een set spullen die je ook in het huis(houden) etc. kan gebruiken en niet meer dan je budget uitgegeven.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Helaas vindt eigenlijk iedereen die ik ken het maar overbodig, en nutteloos.. auto door de wasstraat en klaar is meer hier de gedachte van de mensen die ik ken...