• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met wat vragen

Super... haha ik heb geen vergelijkingsmateriaal behalve de expertise hier en youtube...
Met de SRP betere resultaten dan met de poorboys dus..
 
Ik zie trouwens dat ze voor SRP de witte handpad aanraden...
Nou ja, in die vier euro zal het ook niet zitten voor je. Ik zou het kleine flesje SRP bestellen en gewoon eens beginnen. Je collectie uitbreiden doe je toch wel.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Je bedoelt de 325ml neem ik aan?
Dus ik zou hem wel beter met bijvoorbeeld een witte monello edgeless foampad kunnen aanbrengen? En dan de wax met een zwarte?
 
Je bedoelt de 325ml neem ik aan?
Dus ik zou hem wel beter met bijvoorbeeld een witte monello edgeless foampad kunnen aanbrengen? En dan de wax met een zwarte?

Klopt, 325ml doe je met gemak je auto meerdere keren mee.
Ik gebruik de SRP met de DAP en gebruik daar ook wel eens een groene voor, die iets meer bite heeft. Groen is er niet in handpad —> witte nemen voor SRP.
Wax met de zwarte ronde handpad.
 
Is een voor was echt nodig, ik heb geen foamlans ofzo...

Het is handig, maar geen absolute noodzaak.
Een “nice to have” ipv een “must have”.
Als beginner prioriteiten stellen, dus ik zou dit voor nu achterwege laten en op je lijstje “voor later” zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Dus wat hebben we nodig:

Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
Klei1 x Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
Detailer1 x Perfetto Detailer Spray - 500ml
Microvezeldoek1 x Peluche Verde - 45x45cm

COLLINITE
Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml (wax)

MONELLO
Disco Nero Foam Applicator (voor de wax)

AUTOGLYM
Super Resin Polish - 325 ml (glace)

MONELLO
Witte pad voor de glace

Monello Basic Wash Kit
1 x Lavare shampoo - 250ml
1 x Thick Mitt
1 x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

AUTOGLYM
Bumper & Trim Gel - 325ml

2x Emmer
1x gritguard
2x extra microvezel doek
1x kwast voor decals en velgen

Dat zou een goede start zijn?
 
Ik koop al 2 andere microvezel doeken...
Die set zou de prijs van mijn winkelwagentje van 130 naa 210 ,euro brengen....
Er zit bij de kleiset een microdoek, en bij de wasset ook een droog doek, en dan koop ik er nog 2 bij, is dat niet voldoende?
 
@Smidsy Met de set die Gilster linkt ben je wel gelijk klaar (naja klaar... We praten over een half jaar verder :p).

Mijn ervaring is dat je nooit genoeg doeken kan hebben :)
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Nee nooit genoeg begrijp ik haha maar langzaam aan alles beetje opbouwen kan ook geen kwaad toch?
 
Hardop nadenkend en dan beetje zuinig aan doen:
- MF doek om af te nemen bij kleien: 3 à 4
- Afnemen SRP 4
- Afnemen wax 4

Kom ik uit op ca. 12 doeken. Liever gebruik je meer c.q. heb je meer op voorraad bijv als er eentje op de grond valt (= wegdoen).
Maar met 12 doeken kom je eerst wel een heel eind. Minder kan natuurlijk ook, maar je hebt kans dat je doeken verzadigd raken, waardoor je zgn. wax hologrammen krijgt.
Toen ik begon had ik 16 doeken, kon ik prima mee uit de voeten, begon met nagenoeg dezelfde stappen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Smidsy
Poeh haha wat ik dacht met een 70 a 100 euro te gaan redden om het eens te testen of het me idd leuk leek gaat hem dus niet worden...
 
Keuzes maken.
Kunt ook twee emmer wassen, drogen, kleien en waxen. Dan ga je dat wel halen hoor en heb je meer resultaat dan nu.
Dan weer lezen en sparen (en binnenkort vakantiegeld) en dan een glaze erbij met partij doeken. En zo verder opschalen.
Kunst is dat je niet vanaf het begin teveel wilt.

Een marathon lopen bouw je ook op, beginnen met 5, daarna 10 km etc. Zo kun je dit ook opbouwen.
 
Oke dus met afspuiten bij de wasbox(voor t meeste vuil), daarna naar huis, nogmaals goed wassen, drogen, kleien, (na het kleien moet er dan nog wat gebeuren?) En dan in de wax zetten..
Dat moet al aardig resultaat geven?
 
Ik zou dan persoonlijk alleen de SRP kopen en de collinite even laten voor wat het is, als je gaat voor het maximale resultaat. 'Resultaat' is hier dan 'hoe je auto eruit ziet'. Als je gaat voor maximale bescherming dan zou ik collinite nemen.
 
Iets is beter dan niets, dus ja dat gaat wel resultaat geven.
Op een schaal van 1-10 heb je dan de eerste drie punten te pakken. Prima eerste aanzet, doen!

Je kunt nog verbeteren in dat resultaat. Je laat de Colli voor wat het is, en pakt alleen de SRP. Die heeft nl. al een beperkte waxbescherming van zichzelf. Niet extreem, maar het geeft bescherming. Dan zit je al op 5 punten uit de tien wat mij betreft. En als je dat periodiek doet...:)

*edit* Ik zie nu net dat @Jansen zelfde advies geeft inderdaad. Nou dan wist ik het wel @Smidsy ;)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Je wilt niet te veel doen en niet (te) veel geld uit geven, dat is logisch. Dit is een hobby (of passie) die je uiteindelijk veel geld kan kosten. In jouw geval zou ik me beperken tot het absolute noodzakelijke en alleen het volgende aanschaffen:

- Shampoo (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/born-to-be-mild-maintenance-shampoo.html)
- Washandschoen (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/monello-thick-mitt.html)
- Twee flinke emmers met grid guard
- Velgenreiniger (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/bilt-hamber-auto-wheel-velgenreiniger-1000ml.html)
- Velgenborstel (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/monello-wheel-woolie-large.html)
- Droogdoek(en) (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/monello-senza-acqua-drying-towel-70x80cm.html)
- Wax (bijvoorbeeld https://www.carclean.com/nl/autoglym-super-resin-polish-325-ml.html)

Al met al zit ik dan op een gemiddeld bedrag van € 150,00 en dan heb je in principe alles wat JIJ nodig hebt om de door jou gewenste resultaten te behalen.
 
Haha ja inderdaad maar een echte wax er nog overheen is dus dan niet nodig, en moet je die srp dan echt iedere keer als je de auto wast weer opnieuw opbrengen als je geen extra wax erop zet?