• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw met wat vragen

Qua kosten schelen deze shampoos elkaar niet veel.
Zit er wel veel verschil in hoe ze werken?
 
Ik had laten vallen bij mijn schoonvader dat ik de plastictrims wou aanpakken...
Heel aardig kwam hij vandaag met het volgende aanzetten...
Even gekeken maar t komt van de action.. is het handig en goed om dit te gebruiken?
Screenshot_20200406-183609.png


Ik hoor het weer graag....
Al zal t antwoord misschien al weten...
 
Ik denk in ieder geval dat er hier niet veel mensen zullen zijn die er ervaring mee hebben.
Ik zou zeggen: probeer het en deel vooral je bevindingen met ons. Ik zou wel adviseren om het niet rechtstreeks op de kunststof delen te spuiten maar eerst op een doek of applicator.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Oef, die geweldige spray van de Action. Wat ik van mensen hoorde is dat het prima werkt en geen drol kost. (Volgeladen met siliconen) Dat maakte mijn werk, het schoonmaken ervan, een drama! :p

Soms kreeg ik het zelfs met APC+D en melamine niet schoon en adviseerde dan om het spul te blijven smeren voortaan.
 
Haha ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal... en zou liever gewoon een goed product proberen haha..
 
Als ik langdurige bescherming wil, dan Gyeon - Trim. (Coating)
Als ik een dressing wil smeren... Momenteel niets. :p Zit even tussen producten in, dus daar kan ik je nu niets over vertellen.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy
Wat is het verschil tussen de trim/ dressing en een coating.. welke heb je naar tevredenheid gebruikt?
 
Wat is het verschil tussen de trim/ dressing en een coating.. welke heb je naar tevredenheid gebruikt?

Een dressing is een vloeistof/gel welke je simpelweg opsmeert, in laat trekken en weer nawrijft.
Een coating vraagt om een brandschoon oppervlak, breng je nauwkeuriger aan, maar blijft vele malen langer werken. (Is de prijs ook naar)

Beginnen met een dressing is wel zo makkelijk. ;)
 
Een coating is meer als een laklaag, zeer langdurig maar vereist zorgvuldig voorwerk. Een dressing is een vloeistof die je vaker dient aan te brengen. Als je dit bij iedere wasbeurt doet zal het resultaat hetzelfde zijn.
 
Ik had inderdaad de stappen al gelezen maar toch vraag ik me af wat echt nodig is...
Zou ik ook een mooi resultaat kunnen krijgen met:
Afspoelen
Shampoo
Drogen
Glaze (om de kleine krasjes te verhullen)
Wax
Trim voor de zwarte delen...
En dan een keer per jaar ook een klei moment erbij, en om de maand de glaze of is dit aan te raden altijd te doen?
 
Simpele aanpak:

1) Wassen
... afspoelen
2) Kleien
... afspoelen of opnieuw wassen.
3) Drogen
4) Glaze
5) Wax

Nu heb je de auto gewassen.
Gekleid om hardnekkige vervuiling te verwijderen en dit zorgt al voor wat meer glans én omdat je de lak veel gaat aanraken met pads/doeken is dat wel aangeraden.
De schone, droge auto ga je nu behandelen met glaze om de kleur te doen opleven, krasjes en andere fratsen wat te verdoezelen en dus voor die glans te zorgen.
De glaze-laag én lak bescherm je weer met een wax.

Een dressing kan je dus gebruiken voor je ongelakte kunststof, zoals stootstrippen/rubbers/etc.
Een bandendressing kan je gebruiken om je banden mooi donker te maken en te beschermen.


Een glaze smeer je niet om de maand. Dan zou je deze weer over je oude glaze laag + wax heen gaan smeren en dat gaat 'm niet worden. Sterker nog, vele glazes bevatten paint cleaner waardoor je oude glaze of wax flink aantast of zelfs verwijderd. Het stappenplan zoals hierboven doe je dus niet regelmatig.

Kleien doe je ook niet regelmatig, maar dus elke keer dat je het bovenstaande stappenplan wilt gaan doen.

Het ligt aan de gebruikte wax, hoeveel je de auto wast en gebruikt en andere omstandigheden hoelang de auto beschermd is en mooi blijft.
 
  • Leuk
Reactions: Smidsy en Gilster